Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1674 Bydliště: Blansko
Zaslal: út březen 19 2024, 16:40 Předmět: výměna filtrů Octavia II
Omlouvám se, není to o elektrice, ale je tu spousta chytrých hlav, snad někdo poradí.
Mám benzin Octavia II 1,6 FSI 85kW z roku 2005. Chtěl bych vyměnit olej, filtr, filtr vzduchu. Servisní příručka cudně mlčí. Na netu jsem našel spoustu návodů, ale ten můj typ motoru ne, mot. prostor vždycky vypadá jinak. Tuším, že olej filtr bude bazmek viz zelená šipka a že vzduch. filtr bude pod deklem s nápisem FSI. Ale jak ten dekl sundat? Je to plast a nerad bych něco urval. Bez sundání se nedostanu ani k tomu olej. filtru.
Dík za rady.
Založen: Aug 10, 2007 Příspěvky: 680 Bydliště: 3 km od Humenného
Zaslal: út březen 19 2024, 18:30 Předmět:
Presne tak, vpravo hore by to malo byť nasadené ešte na vstupe do škrtiacej klapky, zvyšné rohy držia na kolíkoch. Keď sa bojíš, skús dvoma rukami silno nadvihnúť napr. len jeden roh toho krytu (EDIT: len na zistenie ako sa to správa, potom samozrejme vycvaknúť zvyšok).
Keď to budeš mať demontované, z opačnej strany by mal byť dekel na torxoch a pod ním samotný filter vzduchu.
Olejový filter je len vložka, tam kde si to označil.
Prípadne skús pozrieť aj nejaké videá na youtube, mohlo by to tam byť (How to remove engine cover 1,6 FSI)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 20 2024, 11:24 Předmět:
Olchor napsal(a):
Díky, nenapadlo mě to hledat pod VW 1,6FSI Golf , ale vypadá to, že motor je stejný.
Je to "koncernovej motor", to znamená, že s minimálníma konstrukčníma změnama, spočívajícíma třeba ve tvaru přípojnýho potrubí, ve tvaru konzoly pro silentblok, na kterým motor je zavěšenej a v dalších součástkách, tvořících cosi jako "meziksicht" mezi motorem a mírně odlišnýma podvozkama a kastlema jednotlivejch značek, ho jinak v identický podobě najdeš pod kapotou škodovek, folkswágnů, seatů i audin. Dokonce se může při jinak mechanicky úplně shodný konstrukci vyskytovat pod jiným 3-nebo 4-písmenným kódem (dřív, cca do roku 2010, byla většina KONCERNOVEJCH kódů 3-místná, potom jsou kvůli potřebě odlišit vícero variant 4-místný) - to pak buď znamená jinou výkonovou variantu, nebo třeba i při jinak stejnejch parametrech výkonu/krouťáku jinou ekologickou specifikaci nebo i jen jinej zástavbovej set (odlišná kinematika poháněný nápravy = jiný zavěšení jinak stejnýho motoru). Odlišnost může bejt i jen v softwaru ŘJ - příkladem budiž motor 1,4 litru ve fábuli. Byl dostupnej jako 44 nebo 50kW verze - to byl prastarej škodováckej OHV 3x uloženej motor, koncepčně pamatující prvorepublikovýho Populára, a ten měl kód AZE nebo AZF ve 44kW verzi a AME, AQW a ATZ v 50kW verzi. Vedle něj se prodávala i 16-ventilová jednotka s 5x uloženou klikou, pocházející z německý konstrukce, která měla buď 55kw - AUA, BBY, BKY, anebo 74kW - AUB a BBZ. Poslední výrobní verze plnily €uro 4, předchozí jen €uro 3. Po roce 2003 skončila výroba "ohavy" a u "čtrnáctistovky" se přešlo na verzi BXW, což byl výkonovej kompromis mezi předchozíma verzema 55 a 74kW - výsledek byl papírovejch 63kW a €uro 4, přičemž od faceliftu v roce 2010 se do fábulí a roomsterů montovala "inovovaná" verze "jednačtyřky" - mechanicky komplet shodná s předchozí, ale s jiným softem v ŘJ, plnící €uro 5 a tím pádem s kódem CGGB. Obdobně to bylo u motorů 1,2TSI, kde výkonová varianta 63kW nesla kód CBZA a verze se 77kW byla CBZB - a montovaly se obě dvě křížem krážem přes celej koncern v Česku, Německu i Španělsku. Je v tom prostě děsnej bordel, když objednáváš ND, je úplně nejlepší zadat prodejci VINko auta, ať si to dohledá sám (ty velký firmy jako ELIT, KELLY a jim podobní mají databáze, ze kterejch zjistí co v jakým autě je z výroby). Nejhorší je, že na rozdíl od zbytku €uropastánu u nás si škodověnka prosadila jinak naprostej nesmysl - že totiž když chceš nahradit v jejich autě motor jiným, musíš dodržet nejen obsah a výkon, ale i kód - takže po případným zavaření nebo jiným fatálním poškození motoru plnícího €uro 4 ho nesmíš nahradit verzí s €urem 5, i když se do stejnýho typu auta postupně montovaly obě verze ... Všude jinde po světě tahle výslovná buzerace samozřejmě neplatí a v některejch státech si do kastle škodovky můžeš legálně namontovat třeba motor z vrtulníku - pokud s tím auto pojede rovně a nebude z něj za jízdy nic upadávat, dostane otypování ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 26 2024, 18:46 Předmět:
Nezapomněl, přehlíd jsem ho. Byl v trojkový fábuli 8/14-06/21 66kW CJZC a 81kW CJZD a v rapidu ty samý kódy a výkony 05/15-12/19 - já nekoukal na produkci modernější než F-II/R, tzn. po roce 2015. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 26 2024, 20:23 Předmět:
Prostě díváš se jen vocaď-pocaď a nedojde ti, že by se něco podobnýho mohlo montovat ještě pozdějc - pod dojmem jak atmosférickejch, tak i oturbenejch litrovejch trojhrnců v trojkový fábuli mi prostě nedocvaklo, že v tu dobu se ještě mohly používat i €urochujstánem a Bruselí do základu prokletý čtyřválce ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.