Zaslal: st červenec 18 2007, 8:26 Předmět: Amarické zadn světla na místo klasických evropských
Čau.
Plánuju zabudovat do mého vozu americká LED světla (s funkcí STOP, OBRYSOVKY, BLIKNY, je to vlastně jako kdyby tam byla dvojvláknová žárovka ale v LED provedení, kabely pro připojení to má KOSTRA/OBRYSOVKA/BLIKNA-STOP).
Obávám se, že ale budu mít problém když to klasicky připojím na kabeláž z původních evropských světel, že mi to při stisklé brzdě nebude blikat...
Potřeboval bych teda poradit jak zajistit aby mi světlo blikalo přerušovaně i při stisknuté brzdě.
Založen: Feb 14, 2005 Příspěvky: 9041 Bydliště: Brno (JN89GF)
Zaslal: st červenec 18 2007, 9:34 Předmět:
Hlavne budes mit problem s policajtama a na technicke. Neni to homologovane, tudis to na aute nema co delat. Kdyz narazis na technicke na hnidopicha, tak se budes divit. Jednomu takovymu se kdysi na mym aute nezdaly blinkry dost oranzovy (ciry kryt+oranzova zarovka-lehce opryskana barva).
Založen: May 09, 2006 Příspěvky: 156 Bydliště: Pod Javorinou
Zaslal: st červenec 18 2007, 9:55 Předmět:
Väčší problém budeš mať, keď budeš mať dopravnú nehodu, aj keď nebudeš vinník, pretože ten čo do teba buchne zo zadu a povie, že ti blikalo brzdové svetlo, tak policajti pôjdu po tebe - výsledok - ako písal forbidden nie je to homologované a teda si vinník a platíš spôsobenú škodu ty. Ja by som nič neprerábal.
Technická se dá zařídit
Na tak katastrofický scénáře jako dopravní nehodu jsem ještě nemyslel... Chci to na tuningový auto, který nebude jezdit každej den po silnici, takže se pravděpodobnost že mě někdo sundá zezadu dost sníží... Soustu americkejch aut jezdí po česku normálně s červenejma blinknama. Protože předělávat to na oranžový by byla šílená opičárna a to že to bliká červeně pochopí snad každej ne?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19642 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st červenec 18 2007, 11:50 Předmět:
Ono je to trochu jinak: klasické dvouvláknovky jsou přece 5W pro obrysovky, 21W pro brzdy. Blinkry mají žárovky zvlášť. I v Americe, jen s barvami to tam může být jinak.
Čili i v této stopce to musí takhle jít: na každé brzdové přivedeš + od brzd přes diodu, od obrysovek na týž drát přivedeš také přes diody plus, ale do série s každou dáš ještě vhodný odpor, aby jako obrysovky svítily méně. Teď jde o to, o kolik, aby svítivost "obrysovek" byla v limitu.
Normálně se přece blinkry, obrysovky i stopky sejdou stejně jedním drátem na kostře, kde je tedy problém?
Vzadu bys měl mít stejně k dispozici všechna potřebná napětí proti kostře už jen pro případ připojení přívěsu.
Přece jen však by se jeden problémeček našel: pokud to z nějakého důvodu nemá evropskou homologaci (a vůbec nejlíp přijatou u nás), koleduješ si o tučnou pokutu za nehomologované vnější osvětlení vozidla.
Cituji:
řízení vozidla, které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích podle zvláštního právního předpisu tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích (§ 22/1a) bod1)
5 bodů a pokuta Kč 5000–10000, podle okolností 6 měsíců–1 rok bez papírů
Závažnost se posuzuje také individuálně - podle vlastního uvážení tě můžou v plné výši sejmout i při běžné silniční kontrole, aniž by předtím došlo k nějaké nehodě. Jestli tě nechají ve správním řízení doložit, že jde o výměnu bezpečného za bezpečnější, schválenou příslušnou autorizovanou osobou, možná ti to i projde.
V případě nehody se to připočítá jako přitěžující okolnost.
Nebo ti za to přišijou jen porušení ustanovení § 32 zákona o osvětlení vozidla (§ 22/1l)
za 1 bod a 1500–2500 na místě nebo 2000 ve správním řízení.
V naší úřednické zemi se můžeš snažit, jak chceš. Zaklínadla jako homologace, shoda, ISO9xxx a podobná jsou možná užitečná pro bezpečnost, kvalitu a obchod, ale daleko víc z nich mají různé lobby.
Tak a teď se kouknu, jestli ta cizí slova robot nevyhodnotí jako sprostá...
Technická se dá zařídit
Na tak katastrofický scénáře jako dopravní nehodu jsem ještě nemyslel... Chci to na tuningový auto, který nebude jezdit každej den po silnici, takže se pravděpodobnost že mě někdo sundá zezadu dost sníží... Soustu americkejch aut jezdí po česku normálně s červenejma blinknama. Protože předělávat to na oranžový by byla šílená opičárna a to že to bliká červeně pochopí snad každej ne?
Nehoda není katastrofický scénář, to je každodenní realita a čím míň ji čekáš, tím spíš přijde. Stačí na to vymatlaný motorkář v mezeře mezi tebou a protijedoucím vozem.
Jestli to auto není na normální silniční provoz, tak proč vůbec řešíš nějaká světla? Veteráni taky jezdí s karbidkama na acetylén a na ty svoje spanilé jízdy je prostě přivezou na přívěsu.
Zaslal: čt červenec 19 2007, 22:12 Předmět: světla
V americe mají stará auta (třeba ford mustang 66) pouze jednu dvouvláknovou žárovku a ta funguje jako obrysovka, po stisknutí brzdy jako brzdové světlo a při blikání se buď přerušuje ta obrysovka nebo při stisknuté brzdě to brzdové světlo. U těch Led světel je to dvouvlákno vyřešeno zapojením 1/2 LED světýlek nebo zapojením všech LED.
Nevim jestli někdo zvás má trochu přehled o naší tuningové scéně, pokud ano tak ho taková maličkost jako červené blikání nemůže zarazit. Po našich silnicích jezdí takové šroty, že snad páni policisti uznaj za vhodné že moje auto zas tak nebezpečné pro provoz neni.
A vozit auto na přívěsu to se mi fakt nechce, jedna na to nemám řidičák a jednak bych přišel o ten požitek z jízdy z české krajiny když se jede na akci.
Technická se dá zařídit
Na tak katastrofický scénáře jako dopravní nehodu jsem ještě nemyslel... Chci to na tuningový auto, který nebude jezdit každej den po silnici, takže se pravděpodobnost že mě někdo sundá zezadu dost sníží... Soustu americkejch aut jezdí po česku normálně s červenejma blinknama. Protože předělávat to na oranžový by byla šílená opičárna a to že to bliká červeně pochopí snad každej ne?
Nehoda není katastrofický scénář, to je každodenní realita a čím míň ji čekáš, tím spíš přijde. Stačí na to vymatlaný motorkář v mezeře mezi tebou a protijedoucím vozem.
Jestli to auto není na normální silniční provoz, tak proč vůbec řešíš nějaká světla? Veteráni taky jezdí s karbidkama na acetylén a na ty svoje spanilé jízdy je prostě přivezou na přívěsu.
Ty světla řešim hlavně pro to aby mi to blikalo i při sešlápnuté brzdě
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19642 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá červenec 20 2007, 5:57 Předmět:
Nemůžeš jednu žárovku ani jeden řetězec LEDek použít na blinkr i brzdové světlo současně.
Brzda musí mít vlastní svítidlo.
Může ti tak ale sloužit jako parkovačka s blinkrem, ty chodí s rozdílným výkonem. Na čtvrtinový výkon slouží za parkovačku, do plného jde jako blinkr. Akorát s barvami bude poněkud potíž.
Nejspíš si budeš muset udělat papíry na ten vlek a za jízdy se stejně nemáš co kochat.
Tuningáře znám jen zpovzdálí, osobně je považuju za druh duševní úchylky asi jako kaktusáře nebo pavoučí muže. Každý máme nějakou obsesi. Jiný zase oplacává baby. Viděl jsem pár fialových zářivek pod shnilým prahem a myslím že se z toho dá vyrůst.
Uvažovat stylem "snad páni policajti uznaj" je čekání na okamžik, kdy kápneš na echt policejního blba, pak poznáš. Nebo stačí aby ses stal pasivním účastníkem nehody (nějaký ožralý zastupitel si o tvoje auto opře svoje) a pak si tě právník protistrany uvaří ve vlastní šťávě i s těmi nehomologovanými světly. Možná z nich udělá příčinu nehody.
Nedal bych jim sebemenší záminku, ať si v Americe jezdí třeba ve vaně, tady nám vládne byrokracie.
Jak souvisí požitek z krajiny s americkou LEDkou na zadku vozu sice nechápu, ale budiž
Není to spíš požitek z toho, že kamarádi na akci budou čumět? takový zmodernizovaný pan Homolka
barvy patrně určuje nějaká charakteristika spektra ve vyhlášce (nechce se mi ji teď studovat) a kdyby došlo na lámání chleba, přeměří ji zkušební ústav nějakým kolorimetrem a zjistí něco ve stylu "předmětný světelný zdroj má ploché maximum na xxx nm"... a to pak bude závazné.
Jinak pro labužníky bych připomněl, že barevná hlava Meopta k zvětšovákům má dichroická zrcadla a točítka pro přeladění celého spektra doufám že se toho taky dožiju někde na blatníku nějaké vytuněné kraksny
jak jsem již řekl... v americe, konkrétně u mustanga 64 - 68 se používá pro obys/blikání/brzdu jedna žárovka... a tu elekrotniku kterou to vykoluzlěj, tu bych potřeboval vyrobit...
Zabralo mi to asi tři dny přebíráním všech možných srček na internetu, než jsem se k tomu konečně dostal. Dělal jsem to proto, že mě to taky zajímalo.
Takže tu je to schéma obvodu, který bliká i při sešlápnuté brzdě http://www.nls.net/mp/volks/schem/flashrly.jpg
z tohoto fóra shoptalkforums
pak je tu to samé, ale za použití 4 běžných autorelé.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.