Zaslal: út únor 10 2009, 17:07 Předmět: rychlo vybita autobateria?
Mam taky problem ze pred rokom som kupil novu autobateriu a uz sa mi druhy krat kompletne vybila.
Ta prva mi vydrzala vyse 7 rokov ale s touto druhou staci aby som v zime cca 3 tyzdne nejazdil a vybije sa kompletne az na nejakych 5V
Chcel by som nejako zistit ci mam problem niekte v aute alebo je ta bateria nanic ale som v tom uplny amater a neviem ako na to.
Mam len taky bezny digitalny multimeter na meranie U/I/R a prud meria do max. 10A. Napadlo mi ze by som mohol dobitu bateriu vlozit do auta, pripojit konektor na + a medzi - a druhy (uzemneny) konektor vlozit ten merak a zmerat prud pri nenastartovanom aute. Neviem ci to je dobry napad a ci mozem tak nieco zistit a ani ci moje ocakavanie ze prud by mal byt prakticky nulovy je spravne...
Založen: Jan 14, 2009 Příspěvky: 456 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út únor 10 2009, 17:10 Předmět:
Jestli se ti vybila na 5V (naprázdno) a to dokonce několikrát, pobyla si v tom stavu několik dní, tak tu baterku můžeš rovnou vyhodit.
A to s tím multimetrem zkus, nějaká spotřeba tam určitě bude, pokud to žere baterie. _________________ Když všechno selže, přečti návod.
Založen: Dec 26, 2004 Příspěvky: 1430 Bydliště: Košice - okolie
Zaslal: út únor 10 2009, 17:11 Předmět:
jasne takto to mozes zmerat, nam na felde sa vybijala takto baterka, tiez sm nevedl preco. Zmeral som odber 100mA. Otvoril som poistoku skrinku a pocujem ako nieco siči, pozriem blizsie a plno vody a to sicanie bolo ze voda medzi tymi Cu pasikmy vrela. Dodnes nechapem odkial sa tam ta voda vzala, nikde nic ani kusok hrdze . Po rozbrati a vycisteni tych Cu pasikov je odber 10mA.
Založen: Jan 07, 2008 Příspěvky: 514 Bydliště: Brandýsek
Zaslal: út únor 10 2009, 18:20 Předmět:
drotik napsal(a):
nam zacalo po par rokoch na felicii vybijat tiez bateriu,chyba:ostavala svietit ziarovka v kufri.vadny spinac.
To samé jsem opravoval, v servisu nikdo na to nemohl přijít, odpojili alarm, alternátor atd. nechali to tam měsíc, něco odpojili, tejden počkali jestli se to vybije.... Odběr ještě k tomu žádnej nezměřily, protože neuměli s multimetrem.
Pak jsem přišel já, změřil sem odběr, typnul odběr 5watový žárovky, prošel jsem auto jestli někde nesvítí žárovka a voala v kufru svítila, vadnej spínač
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18718 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: st únor 11 2009, 8:12 Předmět:
Zrádné je i trvalé napájení autoradia pro paměti . To radio normálně funguje . A taky asi 4x vybitá baterka . Měl jsem auto na dílně a jako na potvoru skoro žádný odběr . Až při odpojení toho radia klid . Takže jezdí baz pamětí , ale baterka je v poho .
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: st únor 11 2009, 8:47 Předmět:
drotik napsal(a):
nam zacalo po par rokoch na felicii vybijat tiez bateriu,chyba:ostavala svietit ziarovka v kufri.vadny spinac.
To se mi nezdá....protože aby mohla svítit žárovka v kufru, měly by být zapnuté aspoň parkovačky, pak tedy aspoń u mně, jde rosvítit v kufru světlo.
To Condor: Nemůžeš to mít špatně vypnutým dveřním spínačem? To ale v případě, že by jsi měl auto v garáži, jako se to stalo mě. Po týdenním svícení to také bylo vybito na nějakých 5V. Špatně jsem dobouchl dveře, zůstaly na první západce.
Měření proudu je nezbytné. Jen takový dotaz? Co vše máš za vybavení v autě. Oni i ty elektronické zabezpečení něco berou. Měl jsem v autě autoalarm a ten bez denního jezdění docela slušně baterii vybíjel Prostě zjisti jaký proud to bere při vypnutých spoptřebičích a uvidíš dál _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: st únor 11 2009, 10:00 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Jenom k bodu 1 svítí immerwehre .
To bylo jako na mně Já když jsem koupil auto z bazaru, chtěl jsem reklamovat, že mi nesvítí světélko v kufru a bylo mi sděleno, že musím mít rosvícené parkovačky a tak to u mně je zapojené. Vychází to i z logiky. Ve dne kdy nebylo potřeba svítit, bylo v kufru vidět a v noci zase používáme světla, takže spojení se světly je logické _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34229 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st únor 11 2009, 10:12 Předmět:
Neviem ako ty, ale ja otvaram kufor zasadne pred nastartovanim alebo po vypnuti motora - tym padom vzdy so zhasnutymi svetlami, takze mi to velmi logicke nepripada A priamo na svetle v kufri mam vypinac, takze sa da v pripade potreby vypnut a nechat kufor otvoreny (ale nie je to Felicia).
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: st únor 11 2009, 10:26 Předmět:
rnbw napsal(a):
Neviem ako ty, ale ja otvaram kufor zasadne pred nastartovanim alebo po vypnuti motora - tym padom vzdy so zhasnutymi svetlami, takze mi to velmi logicke nepripada A priamo na svetle v kufri mam vypinac, takze sa da v pripade potreby vypnut a nechat kufor otvoreny (ale nie je to Felicia).
Tak to máš pravdu, ale já zastavuji před garáží a vyndám věci a pak hned zajedu dovnitř a kdybych zapomněl světlo v kufru,po vypnutí motoru se světla zhasnou. I kdybych neměl tu automatiku na světla, tak bych je stějně vypnul ručně a pak by kufr nemohl svítit. Tak a otázka....mám já v autě špatně zapojené světlo, nebo je to v pořádku pro rok výroby felicie 1996 špatně,když světlo jde spolu s parkovačkami Sínač tam mám také, ale funguje jen s parkovačkami a to jsem nepředělával, tak už to bylo. Podívám se doma do schéma, jestli to má dobře Pokud máš možnost zapínat světlo kdykoliv, asi by bylo dobré to mít na časový spínač, pro případ zapomenutí, či náhodnému sepnutí. _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32247 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st únor 11 2009, 11:27 Předmět:
Favorit/forman v luxusnějších výbavách, které už obsahovaly i světélko v kufru, měl použitou starou interiérovou nadedveřní svítilnu ze šáde 105/120, namontovanou do výřezu deklu, kryjícího zevnitř z prostoru kufru levou zadní skupinovku (vnější nepohyblivou část, montovanou na blatník). Tato svítilna má integrovaný kolébkový spínač - a taky funguje pouze při rozsvícených obrysovkách (= parkovačkách, prostě ty nejmenší žárovky ve světlometech). Proč? No prostě a jednoduše proto, že se kvůli dodatečné instalaci světýlka nemusela upravovat stávající kabeláž, která jaxi do zadku vozu kabel trvale zapojený na +12V nemá, všecky dráty jsou spínané k +12V ovládacími spínači. Nejjednodušší bylo připojit se na přívod od obrysovky - je nejčastěji pod napětím. Vlastní změna se vykonala pouhým nastrčením konektoru od lampičky na patici žárovky v soklu skupinovky a bylo možné ji udělat u jakéhokoliv auta stejného typu pouhou výměnou krytky za jinou s lampou nebo i jen pouhým vyříznutím díry do stávající krytky a založením světla. Kdyby se přidával kabel do svazku, musel by se na to vypracovat, znormovat a schválit celý technologický postup, musela by se upravit kabelová forma pro předmontáž kabelového svazku i veškerá výrobní dokundamentace - pak ještě komplikace s dodavatelem, když náhodou pracovník opomene a místo verze s přídavným kabelem udělá verzi základní... Dělal jsem ve firmě, fungující jako subdodavatel pro výrobce autokomponentů, takže naprosto přesně vím, co uvedení takové změny do výroby znamená... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.