Zaslal: pá leden 30 2009, 4:03 Předmět: Centrálá s DO problém
Zdravim, mám následujicí problém a jsem naprosto bezradnej.
Mám OCT I r.v. 98 TDi 66kW
Je tam origo alarm META, akorát ten jantar předemnou rozbil obě dvě dálky a META je vyřazená.
Tak jsem si usmyslel, že si koupim novou centárlku a DO a zapojim.
V servisu mi řekli, že řidičovi dveře spínaj všechny ostatní dveře a kufr. Tak jsem vše rozdělal, tapec a problém je následující:
z tej centrálky novej potřebuju zapojit 5 kabelů (bílej, zelenej, modrej, hnědej a černej) a z centrálu od řidiče mě jde 8 kabelů (dvakrát černožlutej, dvakrát šedožlutej, hnědej, šedočernej, zelenočervenej, a myslim, že hnědožlutej.
Tak jsem si těch 8 kabýlků v půlce říznul a napojil do čokolády, že k tomu přidám těch 5 z centrály, ale vůbec to nefunguje. Navíc ke všemu už mi nejde ani centrál přes klíček ve dveřích, což nechápu, když jsem nikde kontkat nepřerušil, ledaže by to nějka rušila ta centrála, když je tam blbě připojená.
Sháněl jsem rady všude možně už dva dny a nic. Moc prosim o pomoc!
Koupil jsem tohle:
Založen: Jan 13, 2009 Příspěvky: 234 Bydliště: Brno
Zaslal: pá leden 30 2009, 7:47 Předmět:
Tak me napada, to byl takovej problem sehnat k METE jinej ovladac a naucit ji na nej ?
Tech 5 kabelu, ktere ma tebou zakoupena jednotka je ovladani serva (dva vodice) a dva signaly od spinacu v zamku dveri (otevrit / zavrit) proti spolecnemu tretimu vodici. Je to znazornene na schematu co je u te ridici jednotky co jsi koupil.
Podle me octavia mela solo jednotku alarmu a solo jednotku rizeni centralniho zamykani, ktere znalo dva povely proti kostre Otevrit / Zavrit a dal si resila serva sama, cili v optimalnim pripade by ti stacilo tyhle dva povely od tebou zakoupene jednotky (ma , predpokladam prijimac DO) privest na dva vstupy jednotky rizeni zamku
Pokud by jsi to chtel cele udelat po svem, ta potom, kdyz mas rozdelane dvere, tak musis zjistit, ktere vodice od dveri jsou ovladaci pro servo (zase predpokladam budou dva, na ktere se bude privadet napeti a bude se menit polarita) a ktere vodice jsou od konaktu v dvernim klicku.
Ty dva parovane (cernozluta+sedozluta) bych osobne tipoval ze jsou ovladani motoru a ten zbytek bych videl na kontakty + nejaka signalka ve dverich
ale tim si nejsem jist, octavie z hlavy neznam, zkusim ty barvy zjistit.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18772 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá leden 30 2009, 7:57 Předmět:
1. Je tam cena s montáží .
2. Ve schematu je 5 vodičů do motorku a pak tam vidím zamknutí , odemknutí .
3. Ve Feldě mám jen 5 vodičů a přesto to funguje na klíč i ručně
4. Stejnou fci má i pravý centrál od spolujezdce .
Pakli-že přesto nechápeš - bod č.1
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 30 2009, 8:08 Předmět:
Nejsou tam 2 dráty na elektrické stahování okna? Tedy že by mělo vyjet nahoru vždycky, když se centrál zamkne? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 13, 2009 Příspěvky: 234 Bydliště: Brno
Zaslal: pá leden 30 2009, 8:49 Předmět:
Tak jsem ti zjistil ty barvy
jednotka ma 8 kabelu v tomto poradi
1 Sedo Cerna - pol 1 motoru
2 Zluto Cerna - pol 2 motoru
3 Zeleno Cervena - dle vseho kostra
4 Bilo Zluta - jeden kontakt spinace u klice (odemknout / zamknout)
5 Sedo Zluta - dle vseho dalsi kostra
6 Cerno Zluta - druhy kontakt spinace u klice (odemknout / zamknout)
7 Hneda - spolecny vodic pro spinac v zamku
8 Hnedo Zluta - nejaky spinac (domnivam se, ze jde o zpetnou vazbu skutecneho stavu zamku dveri)
A propojeni s tvoji ridici jednotkou
Modry + Zeleny prived na svorky 1 a 2 (SedoCerna a Zluto Cerna)
Cerny na svorku 7 (Hneda)
Bily na 4
Hnedy na 6
v pripade opacne funkce prehodit Bily na 6 a Hnedy na 4. Ze schemat neni patrne, ktera barva odpovida odemknuti a ktera zamknuti
Stejne tak ovladani motoru neni patrne, zda polarita + - zamyka a polarita - + odemyka ci naopak
JInak zrovna cokoladou bych toto nespojoval, hrozi ze se uklepe, upadne a nedostanes se do auta
Pouzivej narezavaci svorky na kabely
Pripadne se mrkni, zda primo stavajici jednotka ovladani centralu nema primo vsutpy na zamykani a odemykani
Tak jsem ti zjistil ty barvy
jednotka ma 8 kabelu v tomto poradi
1 Sedo Cerna - pol 1 motoru
2 Zluto Cerna - pol 2 motoru
3 Zeleno Cervena - dle vseho kostra
4 Bilo Zluta - jeden kontakt spinace u klice (odemknout / zamknout)
5 Sedo Zluta - dle vseho dalsi kostra
6 Cerno Zluta - druhy kontakt spinace u klice (odemknout / zamknout)
7 Hneda - spolecny vodic pro spinac v zamku
8 Hnedo Zluta - nejaky spinac (domnivam se, ze jde o zpetnou vazbu skutecneho stavu zamku dveri)
A propojeni s tvoji ridici jednotkou
Modry + Zeleny prived na svorky 1 a 2 (SedoCerna a Zluto Cerna)
Cerny na svorku 7 (Hneda)
Bily na 4
Hnedy na 6
v pripade opacne funkce prehodit Bily na 6 a Hnedy na 4. Ze schemat neni patrne, ktera barva odpovida odemknuti a ktera zamknuti
Stejne tak ovladani motoru neni patrne, zda polarita + - zamyka a polarita - + odemyka ci naopak
JInak zrovna cokoladou bych toto nespojoval, hrozi ze se uklepe, upadne a nedostanes se do auta
Pouzivej narezavaci svorky na kabely
Pripadne se mrkni, zda primo stavajici jednotka ovladani centralu nema primo vsutpy na zamykani a odemykani
Kámo ty jsi Bůh Zkusim to pozapojovat a pak se ozvu, jestli byl úspěch
Tak me napada, to byl takovej problem sehnat k METE jinej ovladac a naucit ji na nej ?
Tech 5 kabelu, ktere ma tebou zakoupena jednotka je ovladani serva (dva vodice) a dva signaly od spinacu v zamku dveri (otevrit / zavrit) proti spolecnemu tretimu vodici. Je to znazornene na schematu co je u te ridici jednotky co jsi koupil.
Podle me octavia mela solo jednotku alarmu a solo jednotku rizeni centralniho zamykani, ktere znalo dva povely proti kostre Otevrit / Zavrit a dal si resila serva sama, cili v optimalnim pripade by ti stacilo tyhle dva povely od tebou zakoupene jednotky (ma , predpokladam prijimac DO) privest na dva vstupy jednotky rizeni zamku
Pokud by jsi to chtel cele udelat po svem, ta potom, kdyz mas rozdelane dvere, tak musis zjistit, ktere vodice od dveri jsou ovladaci pro servo (zase predpokladam budou dva, na ktere se bude privadet napeti a bude se menit polarita) a ktere vodice jsou od konaktu v dvernim klicku.
Ty dva parovane (cernozluta+sedozluta) bych osobne tipoval ze jsou ovladani motoru a ten zbytek bych videl na kontakty + nejaka signalka ve dverich
ale tim si nejsem jist, octavie z hlavy neznam, zkusim ty barvy zjistit.
Problém to je, byl jsem se informovat a klíček k otevření METY 1.000,-- pak dál dvakrát DO = 2.000,--. Tak jsem si radši za litr koupil novou sadu.
Tak jsem to zapojil podle tvé rady, nejdřiv mi žčudla pojistka, tak jsem to rozpojil, dal novou pojistku a znova zapojil podle tebe a chová se to jako na začátku problému. Asi si to dělá co chce, vůbec to nechápu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 30 2009, 17:34 Předmět:
Hm, asi bude nejednodušší to svěřit opravdu nějakému autoservisákovi - těch alarmů a centrálů je velké množství typů, principem jsou sice hodně podobné, hodně často ale nejsou ochotné spolupracovat starší a novější typy. Úplně klidně se mohlo stát, že sis koupil zrovna takovou kombinaci. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tak už je to zapojeno a vše funguje jak má. Zavolal jsem jednomu chlápkovi, který dělá autoalarmy jako svoje hobby, školý Magicar a Jablotron, takže se v tom opravdu vyzná.
Vůbec se v tom nevyznám, ale jestli jsem to dobře pochopil, tak problém byl v tom, že ta koupená centrálka se musela rozebrat a přepólovat, aby vysílala impulsní signál oproti kostře, což prý nedělala. Tak jsme to udělali a zapojení světelné signalizace už byla hračka.
Světelnou signalizaci mám na předních dálkových světlech + zadní brzdová. Bylo mi řečeno, že to má velkej odběr, (zadek cca. 4,3A a předek cca 11,5 nebo tak nějak), takže to nedoporučoval to takhle zapojovat na starší baterku, ale tu mám naštěstí novou.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.