Založen: Nov 29, 2006 Příspěvky: 2817 Bydliště: Hadačka
Zaslal: so listopad 22 2008, 14:03 Předmět: Peugeot 306 - spotřeba proudu při odstaveném vozidle.
Zdravím Vás ! Potřebuji prosím poradit s tímto problémem : Baterie dosloužila a tak jsem poslal manželku do servisu pro novou. Ona přijela s novou baterií a s tím že nám v autě něco neustále žere elektriku, že jí to v servisu řekli a že prý to viděla i na vlastní oči a že tam budeme za půl roku s reklamací baterie.
Já jsem tedy dnes měřil odběr při otevřených dveřích a vyplým stropním světlem. Výsledek - 73 mA
Se zavřenými dveřmi - 62 mA
Při vyjmuté pojistce č. 25 ( paměť rádia, hodiny a LED alarmu ) to bylo 5,5 mA
Zajímalo by mě jestli tyto naměřené hodnoty jsou v normě nebo ne a jaké by tedy měli být. Děkuji a zdravím !
Cokoli pod 100 mA je v tomto stavu auta normalni hodnota. Mam Peugeot Partner a otevren, odemcen zere pres 200 mA. Kdyz ale zavru vsechny dvere a zamknu auto, spotreba behem par vterin spadne pod 50 mA jak se vypnou hodiny, zhasne palubka a palubni elektronika prejde do sleep modu.
Udelej jeste jeden pokus. Zavri dvere, snimac predni kapoty stlac treba kobercovkou, zamkni auto a spust alarm. Pokud spotreba z baterky klesne pod 50 mA, je vse OK...
A jinak. Pokud by spotreba byla treba i 80mA, tak je to 2Ah denne, co by zdrava baterka mela v pohode ustat a jeste nastartovat i po 10 dnech. Pokud si menil baterku a ona nechcipla starim (cca 3-5 let), tak bych spise problem hledal v dobijeni a alternatoru...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so listopad 22 2008, 21:17 Předmět:
Už se to tady probíralo, je to tak rok zpátky - existuje snad i nějaká norma na to, kolik mA může odstavené auto "cucat" z baterky, doporučená hodnota je někde kolem 70mA. Jinak pokud budu brát za bernou minci, že olovo se samovybíjením "vytluče" na ultimo během půl roku, bude ten samovybíjecí proud u (nejběžnější) 44Ah baterky cca 10mA, u silnější 72Ah (ropáky) pak asi 17mA - a ten klidový proud palubní elektroniky by měl být tak malý, aby to baterka vydržela nejméně měsíc. To je pro 44Ah aku cca 60mA a pro 72Ah asi 100mA. Motor už pak ale nenatočí. Stojíme před problémem definovat, co je krátkodobé odstavení (pohotovost auta k okamžitému startu a odjezdu) a co dlouhodobé - pak se samozřejmě baterka vyndává z auta a buď vyhazuje do šrotu, nebo připojuje na konzervační dobíječ... Jinak baterka vyndaná z auta velmi dokonale supluje immo... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 29, 2006 Příspěvky: 2817 Bydliště: Hadačka
Zaslal: ne listopad 23 2008, 9:34 Předmět:
Děkuji Vám všem. Potvrdili jste to co jsem si myslel. Chtěl jsem původně jen vědět jestli je v autě nějaká závada. Teť vidím že ne tak ještě jednou děkuji a zdravím !
Když čtu, kolik bere auto naprázdno, vždycky mě to vytočí. Výrobce, který vyrobí autorádio či alarm a bere to v SB režimu více než 10mA, je potřeba zabít, jeho výrobky sešrotovat a v jeho továrně začít péct rohlíky. Skutečně nechápu, který idiot to tak může navrhnout, protože to jde navrhnout s téměř nulovou spotřebou, největší spotřebu má mít snad jen indikační ledka s 1mA. Zase mi ujely nervy..
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4259 Bydliště: u HK
Zaslal: pá listopad 28 2008, 14:22 Předmět:
je t oněkdy kuriozita co všechno v moderních rádiích běží ve stby stále se dělají jak z minulého století jako by ani eeprom, nebo flash neexistovali a je důležité říct, že žlutý drát je napájení a rudý ovládání, často se tohle i u odborné veřejnosti plete. Je potřeba vzít v úvahu co vše musí běžet v autě, alarm, hodiny v počítači, centrál, stby rádio a jsou i další , třeba bluetooth , zesilovače, atd je t omiliampéra k miliampéře a už to je.
Když čtu, kolik bere auto naprázdno, vždycky mě to vytočí. Výrobce, který vyrobí autorádio či alarm a bere to v SB režimu více než 10mA, je potřeba zabít, jeho výrobky sešrotovat a v jeho továrně začít péct rohlíky. Skutečně nechápu, který idiot to tak může navrhnout, protože to jde navrhnout s téměř nulovou spotřebou, největší spotřebu má mít snad jen indikační ledka s 1mA. Zase mi ujely nervy..
zas ber to tak, babka k babce... Ono je to 8 mA radio, 10 mA palubni pocitac, 5 mA ridici jednotka imobilizeru, 6 mA alarm ... ... ... ... ...
Ono se to po tech 5-10 miliku nascita a najednou mas na akumulatoru 70 mA ani nevis jak a proc.
Zaslal: so prosinec 12 2009, 20:34 Předmět: Náhrada akumulátoru za větší
Hodím sem dotaz laika.
Na mém benzínovém Peugeotu 306 mi pravděpodobně umřela baterka. Po týdnu stání nenastartuji, motor jen škytá. Po dvou týdnech stání se ani nerozsvítí žárovky na přístrojové desce.
Na aku, který je tam teď, je 44Ah, chtěl bych ho ale nahradit větším, aby vydržel zimu, dlouhá stání a krátké jízdy - vejde se tam snad až 74Ah verze.
Dotaz č.1 - nebude vyšší kapacita něčemu škodit?
Dotaz č.2 - má smysl kupovat nějakou verzi s vápníkem - prý jsou lepší na krátké jízdy, ale zase se prý musí nabíjet vyšším napětím (i 16V), při nabíjení menším proudem je prý ničí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32207 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 12 2009, 21:34 Předmět:
1) Vyšší kapacita ničemu škodit nemůže, jen se bude pomaleji nabíjet stávajícím alternátorem.
2) Vyšší nabíjecí napětí u kalciové technologie Pb baterií je doporučováno - ale nemyslím si, že by normální nastavené napětí na továrních regulátorech moderních aut (kolem 14,5V) nestačilo udržet takový akumulátor v běžném provozním stavu.
Osobně bych se ale snažil minimalizovat klidový odběr auta - a to při normální kapacitě baterie. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Zaslal: ne prosinec 13 2009, 11:46 Předmět: 2 Ekkar
Díky za odpověď.
Nevím jestli považovat 306ku z r.1998 za moderní auto, to je relativní proto jsem psal přímo typ. Každopádně dostane vápníkovou jestli to aspoň trochu pomůže a bude to mít smysl. Našel jsem si nějakou Proforce značku.
Teď je auto u autoelektrikáře, aby přišel na to jestli s tím něco je. Ale jediné co v tom autě je je centrál s DO, rádio ani alarm ne. Proto si myslím že je to asi tou baterkou - auto nějakou dobu stálo v bazaru a museli ho taky nahazovat.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34196 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne prosinec 13 2009, 12:16 Předmět:
Nedavaj tam tu vapnikovu - ta patri len do aut, kde je od vyroby!
Nie je tych 44Ah nejako malo? V Mazde 323 mam 60Ah, taka tam aj patri (predchadzajuci majitel tam dal nejaku 48Ah, ci co to bolo).
Nedavaj tam tu vapnikovu - ta patri len do aut, kde je od vyroby!
Nie je tych 44Ah nejako malo? V Mazde 323 mam 60Ah, taka tam aj patri (predchadzajuci majitel tam dal nejaku 48Ah, ci co to bolo).
Přísně vzato nevím co tam bylo z výroby protože jsem auto kupoval 11let staré, určitě bez origo baterie. Ale před 11ti lety asi vápníkové nebyly, OK.
Nevím co tam přesně patří, eshop AutoKelly mi nabídne pro můj typ kapacity od 44 do 63Ah. Řekl bych že to benzínovému dvoulitru odpovídá.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.