Dyť v tom prvním videu to ten maník říká, že je vevnitř větrák, kterej to autíčko přisává k povrchu a zezadu si nastavíš, jestli se jezdí po zemi, po zdi nebo po stropě.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32489 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 08 2010, 9:46 Předmět:
Monoposty F1 mají tak nastavenou aerodynamiku, že i při hmotnosti kolem 600-650kg jsou schopné už při rychlosti řádově 100-120km/h jet i po stropě hlavou dolů = mají takový přítlak, že je vyšší než tíhová síla vyvolávaná gravitačním působením na hmotu vozidla... Řekněme že to není o "zero gravity" neboli o zrušení gravitace, ale o její eliminaci jinou fyzikální silou... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Monoposty F1 mají tak nastavenou aerodynamiku, že i při hmotnosti kolem 600-650kg jsou schopné už při rychlosti řádově 100-120km/h jet i po stropě hlavou dolů
Myslíš čistě teoreticky, prakticky to asi vyzkoušené nemáš, že?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32489 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá leden 08 2010, 13:12 Předmět:
Stačí vidět diagram průběhu přítlačné síly na předku/zadku v závislosti na dopředné rychlosti... Motor by to asi dlouho nevydržel (F1 agregáty asi těžko mají akrobatickou úpravu mazání a palivové instalace), ale aerodynamicky to je reálné. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Monoposty F1 mají tak nastavenou aerodynamiku, že i při hmotnosti kolem 600-650kg jsou schopné už při rychlosti řádově 100-120km/h jet i po stropě hlavou dolů
Myslíš čistě teoreticky, prakticky to asi vyzkoušené nemáš, že?
Viděl jsem to v telce,v testovacím tunelu si můžou jezdit třeba hlavou dolů. Je to tak . _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
u šesti metráků při 100 km/h anulovat vztlakem vlastní hmotnost, s takovou plochou křídel, jakou má monopost
klobouk dolů, co by za to Piper Cherokee dal
Tekutina (v uzavřeném systému) může přenášet tlak i tah, viz. hydraulika a pneumatika. A nezanedbatelná část té síly, co působí na monopost vzniká prouděním vzduchu pod podvozkem, kdyby to byla tlačná síla, tak ten monopost bude lítat. Tak jak se té síle říká, když působí směrem od monopostu dolu? Přícucná?
Založen: Dec 20, 2006 Příspěvky: 2838 Bydliště: Poličské krystalinikum
Zaslal: so leden 09 2010, 17:33 Předmět:
Andrea napsal(a):
Kapalina (v uzavřeném systému) může přenášet tlak i tah, viz. hydraulika. A nezanedbatelná část té síly, co působí na monopost vzniká prouděním vzduchu pod podvozkem, kdyby to byla tlačná síla, tak ten monopost bude lítat. Tak jak se té síle říká, když působí směrem od monopostu dolu? Přícucná?
Nauč se hydrauliku! Pod podvozkem vzniká podtlak a v důsledku toho je tlaková síla "zespodu" menší než ta "zvrchu", obě síly jsou tlakové, žádný tah nevzniká.
Tekutiny nepřenášejí tah nikdy, např.pevnost vody v tahu je 36Pa a vzduch má ještě méně...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.