Založen: Oct 19, 2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: ne červenec 19 2009, 12:54 Předmět: Motorek ze stěračů jako pohon vozítka pro dítě?
Zdravím, myslíte že by upravený motorek ze stěračů+ nějaké převody třeba z nějaké škodovky utáhnul takovou drobnou elektro bugy pro 3 až 5tileté dítě?? s kamošem chcem udělat nějakou hračku ze zábavy aby jsme nemuseli kupovat již hotový plastový výrobek z obchodu
k tomu aby to alespoň slušně jelo tak 250W motorek.. vyzkoušeno, jinak se to bude trápit a plazit
Ono pro takový děcka je to lepší, když se to jen plazí. Rákosníci používají stejny motorky, jako jsou v akuvrtačkách. Klidně ten motorek na stěrače použij. (Třeba na každý zadní kolo jeden, a spojíš je paralelně, navíc ta převodovka působí jako brzda, takže se to po puštění pedálu zastaví)
Založen: Oct 19, 2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: ne červenec 19 2009, 18:56 Předmět:
jo přesně tak jsem to myslel na každé zadní kolo jeden motor a tím že je vevnitř převod tvořen šnekem a ozubeným kolem tak to při nesešlápnutém pedálu bude stát
Prakticky jsem na pohon vozítka zkoušel: motor z AKU vrtačky, motory ze stěračů, motory z AKU koloběžek.
Motory z vrtačky jsou nepoužitelný- nejsou určeny pro trvalý provoz. Při delší provozu se strašně zahříval komutátor, jiskřil a rychle se opotřebovával.
Motory ze stěračů- sílu mají dostatečnou+bonusem je integrovaná převodovka. Bohužel ale na výstupu máš nízké otáčky (okolo 80 ot/min. Takže to vozítko by se pomalinku plazilo. To už nemluvím o tom, kolik vydrží plastová planetová převodovka a o obrovském zahřívání těchto motorků když běžely třeba 5min trvale do zátěže.
Nejvhodnější volba jsou motory z elektrokoloběžek. Vysoký výkon - a dokonce není ve spoustě případů ani nutná převodovka. Pokud ale převodovku použiješ, tak dostaneš na výstupu obrovský kroutící moment při solidních otáčkách. Kupoval jsem je zde: http://www.skutrcentrum.cz/?page=nahradni-dily-kolobezky
jedná se o typy MY1020 krouťák 1,5-2,9Nm otáčky max2500 - 3000. Jedná se o 4 polový motor s permanentními feritovými magnety, 20 kotev, rády hoří - výrobce unitemotors china, pozor občas přelepují nálepky za větší výkon, obvykle píšou dvojnásobný, poznášpodle webu když jej změříš a zvážíš
http://www.unitemotor.com/ tady to máš podrobněji, někde je tam tlačítko english
Navím jestli je nejlepší řešení samosvorné řízení rychlosti, když vozítko kopíruje polohu pedálu, děťátko získá úplně jiné návyky než pak bude potřebovat pro velké vozítko
Ať si zvyká odmala, že něčím udílí rychlost (a setrvačnou energii) a něčím jiným musí (hbitě) brzdit, ne?
doporučuji zpřevodovat tak abys měl jistotu že motor nepřetěžuješ a dítě by ho nebylo schopné spálit, např když se zabrzdí někde o obrubník. Od věci taky není udělat do motoru aktivní chlazení nějakým větráčkem, tyhle motory maj na svuj výkon moc tenký drát, malé rotory, nekvalitní kartáčky, nedostatečné vzdálenosti vinutí od boků motoru, nekvalitní ložiska, nekvalitní permanentní magnety které se odmagnetují při přibrždění motoru.. i při běhu naprázdno se po hodině dost přehřívají, je to na krátkodobý provoz "než se motor ohřeje" je to provozovaný opravdu na hranici kdy má rotor 200°C
Založen: Oct 19, 2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: po červenec 20 2009, 8:25 Předmět:
tak to už je ale dost otáček pro to se mi zamlouvá ten motor od stěračů kde už je převod pomocí šneka čímž jsou sníženy otáčky a při zastavení motoru se nepohne kolama ..takže já budu zatim laborovat s tím motorem od stěračů
Navím jestli je nejlepší řešení samosvorné řízení rychlosti, když vozítko kopíruje polohu pedálu, děťátko získá úplně jiné návyky než pak bude potřebovat pro velké vozítko
Ať si zvyká odmala, že něčím udílí rychlost (a setrvačnou energii) a něčím jiným musí (hbitě) brzdit, ne?
odpůrce elektromobilů .. ať si zvykne já sem taky řídil EV jedním pedálem celou dobu
Založen: Oct 19, 2008 Příspěvky: 15 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: po červenec 20 2009, 8:30 Předmět:
Davidus napsal(a):
...malé rotory, nekvalitní kartáčky, nedostatečné vzdálenosti vinutí od boků motoru, nekvalitní ložiska, nekvalitní permanentní magnety které se odmagnetují při přibrždění motoru.. i při běhu naprázdno se po hodině dost přehřívají, je to na krátkodobý provoz "než se motor ohřeje" je to provozovaný opravdu na hranici kdy má rotor 200°C
Takže ty motory jsou vlastně uplně na... ? řekněme si to narovinu: co je dnes kvalitní?..na všem je made-in-japan a dělal to nějakej rákosník doma na koleně
Davidus, plácáš Představ si, že jedeš naloženým elektrovozítkem s 200 kg na korbě 35 kmh a smekne se ti mokrá bota z pedálu. Přeješ si opustit sedačku přes volant a vzápětí být pohřben nákladem kterej vezeš za sebou? Utažený servosystém kopírující bez přeběhů zadání otáček je v tomhle případě prostě nesmysl. Navíc nedovoluje rekuperaci.
Většina provozu se odehrává jinak než v režimu vyprošťovacího tanku
Takže ty motory jsou vlastně uplně na... ? řekněme si to narovinu: co je dnes kvalitní?..na všem je made-in-japan a dělal to nějakej rákosník doma na koleně
Těch nápisů Japan už právě moc není.
Získal jsem motor made in china, vyráběný na zakázku pro finskou firmu. Byl to pohon běžeckého trenažéru, kde byl slabý, takže je vyměňovali za silnější. Má to 1,3 kW/180V a je to dost k neutahání.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.