Ahojte všedci,
Problém je teraz z autom mojej starej mamy Lada1300S.Ona to auto miluje tak ho chcem sprovoznit.Stalo sa jej toto: Isla z obchodu a z nicoho nic jej zhasol motor,ako ona povedala tak tichucko a kludne.Ked som k tomu pristupil ja zistil som ze starter toci na prazdno.Tak som ho vyhodil a vymenil na novy,pretoze ten stary bol uz vekom opracovany.Ale aj tak sa pretaca naprazdno a neviem preco,ked ho mam vonku toci aj vyskakuje.Dam ho na miesto a motor nepretoci.Potom som este zistil ze nedava iskru ani na jeden z valcov.Tipujem cievku zapalovania,ale na druhu stranu sa mi zasa nezda ze by len tak odisla.Ze by skrat niekde?? ak by mal niekto SCHEMU pls poslite na mail budem vam velmi vdacny.
Dakujem za odpovede. _________________ Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......
Naposledy upravil Re5pekts dne so říjen 10 2009, 17:05, celkově upraveno 1 krát.
Presne neco takehoto som hladal.Velmi Dakujem za pomoc.Skusenost s tym si nieje co ? alebo mala rada ako voditko?? _________________ Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......
Založen: Jan 29, 2009 Příspěvky: 60 Bydliště: Pelhřimov
Zaslal: so říjen 10 2009, 17:50 Předmět:
Automechanik nejsem, ale něco podobnýho mi moje Lada 1300 udělala jednou na dálnici taky. Bylo to v rozdělovači. Cívka u Lady mi taky už odešla, ale předtím se to projevovalo horším startováním a nerovnoměrností chodu při nízkých otáčkách (myslel jsem že je to něco v diferenciálu, protože se mi zdálo že jsou z něj slyšet za jízdy slabé rány a trochu to cukalo celým autem).
Ohledně startéru :
pootoč ručně motorem aspoň o čtvrt otáčky.Potom zkus startovat.
Zuby na setrvačníku mohou být omleté.
Ohledně jiskry :
jak jsi zjistil,že nedává jiskru ani na jednu svíčku ?
Snad si nejdříve zjistím jestli jde napětí na cívku,kterou si vyzkouším a potom jdu dál ! ! ! !
napětí-cívka-přerušovač -rozdělovač-kabely-svíčky ! ! ! !
Ohledně zkratu při rozpojených kontaktech nesmí být zkrat ! ! ! !
Schema je klasika.
Prostuduj schema jak doporučuje Hill .
Pokud nevyzkoušíš nedělej předčasné závěry!
Trochu trpělivosti neuškodí .
Pokud nejde o život není kam spěchat.
to som skusal ze som tam kopol rychlost a potlacil auto a sviecku na kostre jednoduche
Přebytečné citace vymazány - není třeba vždy citovat předcházející příspěvek celý, častěji není třeba citovat vůbec.
Používejte tlačítko "ZASLAT ODPOVĚĎ" místo tlačítka "Citovat"
Jménem týmu Bastlírny díky. _________________ Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......
To si děláš srandu ? ? ? ?
Existuje snad jednodušší způsob na to jsi nepřišel a nebo si děláš sranu,aby jsi se pobavil ! !
Trochu trpělivosti neuškodí .
Pokud nejde o život není kam spěchat.
Přebytečné citace vymazány - není třeba vždy citovat předcházející příspěvek celý, častěji není třeba citovat vůbec.
Používejte tlačítko "ZASLAT ODPOVĚĎ" místo tlačítka "Citovat"
Jménem týmu Bastlírny díky.
rozdelovac cisty,v inom aute testovany a je OK,myslel som na kabelaz v spinacej skrinke ale vsetko OK cievka tiez nic skusal som z ineho auta a tiez nic. _________________ Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32208 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne říjen 11 2009, 14:29 Předmět:
Proboha, dyť stačí místo kabelu k rozdělovači strčit do cívky nejdelší kabel od svíčky i s "fajfkou", do ní svíčku a kusem drátu propojovat ("škrtat") primární svorku cívky s kostrou - je to ta, na kterou jde šťáva od klíčku a která je impulsně zkratovaná při chodu motoru na zem "kladívkem" - prostě tím pohyblivým kontaktem rozdělovače. Takhle vyrobíš na cívce (pokud je OK) naprosto bezpečně vn i bez cukání autem! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18708 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po říjen 12 2009, 5:48 Předmět:
Předpokládám , že auto delší čas stálo , tak by mohl být pryč i akumulátor , nemá rád , když používá bez fce .Ale na roztlačení by měl stačit Nejdříve bych se dal do zapalování . Žárovková zkoušečka Ti ukáže základní stav - přívod napětí je -dobře , není -hledat . Potom napětí na druhém fousu k rozdělovači . Když je , je to ještě jednodušší . Vezmeš drát ke kostře a škrtneš . Máš přitom oddělaný VN kabel od rozdělovače a blízko kostry . Nejde-li jiskra , tak znovu drát ke kostře , ale natvrdo a žárovkovou zkoušečkou zkusit opět přívod od spínačky . Nejde-li opět rozdělat rozdělovač a zkoušečkou měřit přímo na kladívku . Motor pootočit do stavu kdy je kladívko sepnuto . A nyní rukou rozepínat kladívko . Nejde-li jiskra , nejspíše odešla cívka , kondenzátor k cívce 1:100 . Když už rozjedeš auto , tak zkus startovat teplý motor . Je pravda , že by se motor mohl zastavovat kdekoliv ze 4 poloh u 4-válce , leč časem není tomu tak a tak dobíhající motor zastavuje v jedné poloze a v té poloze se opětovně startuje . Nejdříve se poničí náběhy zubů věnce a pak i náběhy zubů pastorku . A pokud se potom protočí pastorek naprázdno o zuby věnce , je hotovo . No ale začni zapalováním .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.