Zaslal: čt únor 04 2010, 14:15 Předmět: Výpočet led mobulu
Ahoj pánové, nejsem moc zběhlý v oboru a proto bych potřeboval poradit s výpočtem led modulu. Jednalo by se o světlo složené z 28 ks AUTO LED. Mělo by to být napájeno 12v a potřeboval bych dosáhnout celým modulem 1.3 A proudu. Pokud budete mít někdo dobrý nápad jak modul složit, případě jaké rezistory použít budu velice vděčný... předem díky za nápady...
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: čt únor 04 2010, 14:40 Předmět:
Ty výchozí údaje jsou OK? 1 LED má napětí asi 3,6V při 50 mA. To je celkový příkon 3,6 x 0,05 x 28 = 5,04W a vy chcete z těch 12V tahat celých 12 x 1,3 = 15,6W.
Proč tolik?
Předem díky za odpověď... musí tam být těch cca 15W jelikož se bude jednat o světlo do auta a tím pádem je potřeba oblbnout řj, aby nehlásila prasklou žárovku...
Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5716 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: čt únor 04 2010, 14:48 Předmět:
Ta žárovka je tam proto, aby to světlo bylo vidět i ve dne. S LEDkama to bude zákonitě svítit méně, světlo na to není konstruované. Navíc neprojdeš STK. Stejně důležité jako vidět je být viděn.
Naposledy upravil jezevec dne čt únor 04 2010, 14:49, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32251 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 04 2010, 14:48 Předmět:
Tohle už se tady řešilo a vyřešilo cca před půl rokem - protože životnost LED několikrát převyšuje životnost běžné žárovky a dost možná i životnost auta, stačí tohle "hlídání" vypnout... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Abych to upřesnil, jedná se o úpravu na cca 3 týdny starý VW scirocco, takže životnost auta by měla být celkem v pohodě... to že, že neprojde STK je jasné, proto se to bude dělat do druhých světel, které se budou moci jednoduše prohodit s homologovanými. Bohuže u takovéhoto auta se to také vypnout nedá, nebo by to bylo nežádoucí.. proto je třeba se dostat na stejné hodnoty jako má obyč žárovka.. Takto by měl vypadat výsledek Ještě jednou děkuji za pomoc
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: čt únor 04 2010, 14:56 Předmět:
No tak, pokud by byly všechny LED zapojené paralelně, každá se svým předřadným odporem, tak to máme:
28 x 0,05 x 12 = 16,8W
což by celkem odpovídalo. Předřadné odpory budou:
(12 - 3,6)/0,05 = 168 ohmů, tedy v řadě 180 ohmů.
Ale to je příliš mnoho odporů. Pak je možno řadit LED po dvou v sérii, tím bude výkon poloviční a celkový výkon dotáhnout dalším odporem. V tomto případě jsou odpory:
(12 - 7,2)/0,05 = 96 ohmů, tedy 100 ohmů z řady. 14 kusů.
Výkon je 14 x 12 x 0,05 = 8,4W
a paralelní odpor na dotažení 6,6W:
(12 x 12) / 6,6 = 21,81, tedy 22 ohmů z řady.
Dát 3 do série už by znamenalo příliš velké změny svitu v závislosti na stavu baterie.
Naposledy upravil mtajovsky dne čt únor 04 2010, 15:04, celkově upraveno 1 krát.
Děkuji pane Matějovský, vidím, že jsem se obrátil na profesionály.... co se týče návrhů, asi se bude muset použít sériové spojení 3 led, aby se ušetřilo místo... jedná se pouze o parkovací světlomety, takže poklesy nejsou až tak důležité. Také se tam bude muset nacpat dalších cca 45 led pro směrová světla a bojím se, že tolik místa na tolik odporů v parabole nebude....viz foto..... otázkou je, zda ne má navržená koncepce s AUTO led dobrá...
Naposledy upravil ladasW dne čt únor 04 2010, 15:04, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32251 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt únor 04 2010, 15:03 Předmět:
ladasW napsal(a):
Abych to upřesnil, jedná se o úpravu na cca 3 týdny starý VW scirocco, ...Bohuže u takovéhoto auta se to také vypnout nedá, nebo by to bylo nežádoucí.. proto je třeba se dostat na stejné hodnoty jako má obyč žárovka...
Ale prd nežádoucí - podívej se, u jakého auta se to tady řešilo vloni a pak něco povídej o vhodnosti a nevhodnosti vypnutí alarmu na blbou žárovku - http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=29009 . _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Abych to upřesnil, jedná se o úpravu na cca 3 týdny starý VW scirocco, ...Bohuže u takovéhoto auta se to také vypnout nedá, nebo by to bylo nežádoucí.. proto je třeba se dostat na stejné hodnoty jako má obyč žárovka...
Za taketo LED svetla vypalujuce oci ti urcite mnoho vodicov "podakuje"...
Jedná se pouze o obrysová světla.. tam bych se vypalování očí rozhodně nebál... navíc cca 15cm nad tím jsou bi-xenony, takže pár led jistě vadit nebude.....
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: čt únor 04 2010, 15:12 Předmět:
3 LED v sérii budou trochu problém. Jejich celkové sériové napětí je 3 x 3,6V = 11,8V.
Jestliže se bude měnit napětí v palubní síti v rozmezí 12V (samotná středně nabitá baterie) až po 14V, což je asi tak maximum, na které je regulátor seřízen, tak se napětí, které by mělo být na předřadném odporu mění v rozmezí 0,2 - 2,2V a to nepřihlížím k rozptylu napětí samotných diod. Stabilizační účinek sériového odporu na proud je tak potlačen téměř na nulu. Pokud by se mělo zapojit více diod do série, například 4 série po 7 diodách, byly by potřeba 4 měniče na vyšší napětí s omezením proudu (nebo jeden měnič se 4 proudovými výstupy) čili už nejaká elektronika. Předpokládám, že tovární řešení mají taky nějaké měniče, aby počet součástek a celkově "rozumnost" řešení byly v mezích.
Vrtat se do elektroniky auta - vypínat signalizaci - v záruční době bych asi nedělal.
Naposledy upravil mtajovsky dne čt únor 04 2010, 15:15, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.