Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

žárovky na kolo

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
blm1



Založen: Apr 24, 2009
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: so březen 06 2010, 12:20    Předmět: žárovky na kolo Citovat

Zdravím,
budu něco kupovat v Gesu a potřeboval bych zprovoznit světla na starým kole. Obě žárovky budou připojený na 3 Wattový dynamo (nebo spíš alternátor). Mohli byste mi pls poradit jaká bude nejlepší kombinace, aby to co nejvíc svítilo, ale zároveň aby se to hned nespálilo? Ale neraďte mi ať si koupím blikačku Šlajdr
http://www.ges.cz/led-diody-optosoucastky-zarovky/pristrojove-zarovky/e10-kulove-prum5-x-24mm/X3_W5.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so březen 06 2010, 12:22    Předmět: Citovat

byly tam tradičně E10 6V/0,5 A dopředu a 6V/0,1A dozadu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32247
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so březen 06 2010, 12:24    Předmět: Citovat

Ty 6V/0,5A měly velkou baňku a později se nahrazovaly typem 6V/0,45A - do dneška je používám u trafopáječky jako zdroj osvětlení pájené plochy...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
blm1



Založen: Apr 24, 2009
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: so březen 06 2010, 12:41    Předmět: Citovat

Ok, takže nějaký experimenty třeba s tou 2,5V/500mA dopředu ani nemám zkoušet, to by asi brzy shořelo je tak?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32247
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so březen 06 2010, 12:50    Předmět: Citovat

Asi tak že nejpozději IHNED po dosažení nějakých základních otáček toho generátorku... Ten má stabilizaci napětí pomocí zátěže a svého vnitřního odporu, takže při nominálním výkonu 3VA má návrhové napětí právě těch 6V. Pro žárovku 2,5V bys musel jeho otáčky dost podstatně snížit...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PLV



Založen: Oct 21, 2007
Příspěvky: 400
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: so březen 06 2010, 17:18    Předmět: Citovat

Jasně, kombinace 6V 0,5A do předu a 6V 0,1A do zadu, je pro běžný alternátorek nejlepší kombinace. V dnešní době můžeš ještě pořídit světla s LED diody a alternátorek nebude zatěžován a tím pádem se bude lehčeji točit. Ve předu u jednoho kola používám už delší dobu. Ale asi je potom lepší použít ledku i do zadu aby se nepálila žárovka od odlehčeného alternátorku. V jiném kole zase už řadu let používám halogenové světlo. Žárovka se ani po častém používání zatím nespálila. Very Happy
_________________
Netřep se mnou!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: so březen 06 2010, 17:52    Předmět: Citovat

Mě už hodněkrát napadlo místo toho hnusnýho altíku co je na kole a co bere tolik síly použít normální krokový motorek se slušně velkým kolečkem aby se NEtočil moc rychle - tedy hodně pomalu a pak nějaký stabíka a supersvítivé diody.

I když dneska je lepší si kopit plastovou baterku s LEDkama mrsknout do toho akumulátorky a občas je dobít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Banda



Založen: Mar 22, 2005
Příspěvky: 1170
Bydliště: OV

PříspěvekZaslal: ne březen 07 2010, 12:47    Předmět: Citovat

Ono jde defakto o dva principy:
1) Být viděn - na to stačí opravdu LED blikače
2) Vidět - což znamená použít buď více LED nebo jednu žárovku (nejlépe halogenku apod.) na přední světlo.
Pokud bych už se tedy rozhodl použít dynamo, či alternátor, tak bych možná přibastlil i záložní zdroj, aby když zůstanu stát, abych byl stále viděn a nebo budu chtít najít něco upadlého apod., abych světlo mohl použít i jako ruční svítilnu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jjilek



Založen: Mar 29, 2009
Příspěvky: 4038
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne březen 07 2010, 21:51    Předmět: Citovat

Ono to sem úplně nepatří, ale ty LED blikače nejsou vidět ze strany, onehdy jeden cyklista takhle jel po hlavní a já jej z vedlejší viděl až před reflektory, jeho LEDky z boku nebyly vidět ani náhodou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vladimir



Založen: Mar 20, 2004
Příspěvky: 379

PříspěvekZaslal: ne březen 07 2010, 21:59    Předmět: Citovat

http://www.pilom.com/BicycleElectronics/DynamoCircuits.htm
zkoušel jsem zapojení č.7(zdvojovač napětí),
jako hlavní světlo LED 2,5W(700mA), paralelně
jako koncovka 30mA červená LED 10Cd v serii
s odporem 56j
svítí slušně již od malých otáček a patrně by šla použít
i 5W LED na 700mA jakou nabízí např.GME
http://www.gme.cz/cz/led-power-white-5w-410lm-120-p511-029.html
proudové omezení zajistí sám alternátor a to i v případě
násobiče napětí, jak je vidět v grafech v původním zdroji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18718
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po březen 08 2010, 6:31    Předmět: Citovat

Tedy takhle vymakaný popis zatěžovacích charakteristik nemám ani k autoaltíkům . Je to pěkná závěrečná práce .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vladimir



Založen: Mar 20, 2004
Příspěvky: 379

PříspěvekZaslal: po březen 08 2010, 8:07    Předmět: Citovat

jako inspirace mohou posloužit ještě následující odkazy:
http://www.pilom.com/BicycleElectronics/BicycleElectronics.htm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: po březen 08 2010, 16:16    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Tedy takhle vymakaný popis zatěžovacích charakteristik nemám ani k autoaltíkům . Je to pěkná závěrečná práce .


Asi nějaký nadšenec

Tady jsou taky nadšenci, ale to se netýká kol, ale malých motorek http://www.motelek.net/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
blm1



Založen: Apr 24, 2009
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: út březen 16 2010, 20:23    Předmět: Citovat

Takže můžu doporučit jako super kombinaci 0,45A dopředu a dozadu 0,05A vyzkoušeno v noci v terénu, krásně to osvítí cestu před sebou a vzadu to svítí jen tak decentně Number one Jak je vzadu 0,1A tak už to přední moc nesvítí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.30 sekund