Založen: May 31, 2007 Příspěvky: 170 Bydliště: Partizánske
Zaslal: pá březen 26 2010, 11:10 Předmět: motorček z mikrovlnky
Ahoj, vyrábal som niečo na točenie z motora z mikrovlnky, ktorý otáča tanier. Problém je v tom, že vždy pri pripojení na elektriku sa motor roztočí iným smerom, čo je v mojom prípade nežiaduce. Jedná sa o synchrónny motor (rotor je tvorený magnetom). Chcem sa spýtať, či sa dá niečo robiť s tým, aby sa točil smerom, ktorým ja potrebujem. Ďakujem!!!
nedá,je to vlastnost toho motorku. Porid si
motorek SMR 375 pokud mozno s převodovkou. Tento motorek má jednosměrnou brzdu,která zabrání rostočení v opačným směru.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7996 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so březen 27 2010, 10:53 Předmět:
Artaban001 napsal(a):
nedá,je to vlastnost toho motorku. Porid si
motorek SMR 375 pokud mozno s převodovkou. Tento motorek má jednosměrnou brzdu,která zabrání rostočení v opačným směru.
Nebyl náhodou u gramofomů motor se dvěma vinutími, jedno bylo natvrdo a druhý přes kond s posunem právě pro roztočení na jednu stranu? U gramce by bylo blbý kdyby jel na opačnou stranu. Ale žádnou jednosměrnou brzdu jsem nikdy neviděl. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Nebyl náhodou u gramofomů motor se dvěma vinutími, jedno bylo natvrdo a druhý přes kond s posunem právě pro roztočení na jednu stranu? U gramce by bylo blbý kdyby jel na opačnou stranu. Ale žádnou jednosměrnou brzdu jsem nikdy neviděl.
No ty motorky byly třeba ve spínacích hodinách, nebo v počítadle provozních hodin (teď nevím, zda byly doopravdy SMR, nebo SMZ. Jen vím, že byly 375 a že měly 375 ot/min)
Mám pocit, že to, co máš na fotce, má asynchronní kotvu.
Dělaly se typy z kotvou z děrovanýho plechu - vyznačovaly se tichým chodem, ale měly slabej kroutící moment. Neměly jednosměrnou brzdu.
Pak se dělaly typy z mnoho pólovým magnetem, měly vyší kroutící moment měly v sobě jednosměrnou brzdu.
Pak se mi dostal do ruky typ,kdy byl rotor v provedení podobnému rotoru automobilovému alternátoru - Válcový magnet, magnetizace rovnoběžná z hřídelí a pomocí plechových drápků bylo dosaženo mnohopólovosti do stran (na motorku bylo SMZ 375 R) tento byl taky s jednosměrnou brzdou
Edit:
Podle jedné webové stránky je označení SMR provodení z rozběhovým kondem (možnost reverzace) a provedení SMZ je jednocívkové bez možnosti reverzace - využívá se závitu na krátko (předek a zadek motorku je z mědi a tou mědí prochází jen některý drápky)
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.