Zaslal: so září 06 2008, 13:26 Předmět: diagnostika rotora
zacal mi iskrit komutator na vrtacke, asi odchazda.uhliky su dobre.ako sa sprave meria vynutie?dokazem to nejako premerat alebo presvietit ,aby som mal istotu ze ten rotor je ozaj Knock Out ? Som lama
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so září 06 2008, 15:13 Předmět:
Případný mezizávitový zkrat stejně bez speciálního indukčního přípravku nezjistíš, leda přerušené vinutí. To zjistíš na protilehlých lamelách. Nebo tím, že se z jedné polohy motor sám neroztočí.
Jestli se rozbíhá z každé polohy, pak rotor nebude potřebovat víc, než
- vyčistit drážky
- jemně stočit lamely na soustruhu a začistit je jemným smirkovým plátnem
- vyčistit vedení uhlíků a uhlíky vyměnit
- a vyměnit odrušovací kondík - ten je důležitý, protože do značné míry likviduje i jiskření.
Založen: Dec 28, 2006 Příspěvky: 1755 Bydliště: Orava,sever
Zaslal: so září 06 2008, 16:42 Předmět:
Tieš,ak je volne ložisko,rotor nie uplne vyvaženy,uhliki nestačia priliehat a iskri.Skus vymenit aj ložisko,vyrovnat komutator na sustruhu a malo by to ist.Po smirkovom papieri treba to preleštit,lebo drsnost velmi opotrebuvava uhliki.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19766 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so září 06 2008, 18:11 Předmět:
Stačí šmirgl o hrubosti 180 - 240. Taky jsem si myslel, že čisté a lesklé lamely jsou předpokladem správné funkce motoru. A nejen já.
Jeden z největších expertů přes elektromotory, co sem občas zajde, tím myslím Brtnika, nás elegantně z omylu vyvedl. Jo, někdy se musí i v tom, co vypadá jako čistě fyzikální záležitost, přidat chemie a ještě jí mechanicky pomoci...
To si přečti: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5888
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: so září 06 2008, 18:22 Předmět:
No to jsou věci,samozřejmě jsem taky leštil komutátor vždy do pěkného lesku. Říkám to pořád:" Vidíte jak jsem blbej?" _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so září 06 2008, 19:21 Předmět:
Kdysi dávno na praxi v navíjárně stejnosměrných trakčních elmotorů do drážních lokomotiv jsem podobnou myšlenku vyslovil taky - že dohladka vyblejskaný komutátor v barvě mědi je jediným možným ideálem. Velice rychle mne vyvedli z omylu, když mi ukázali proudově/momentový diagram motoru na dynamometru - těsně po zapnutí, kdy měl nové kartáče a "otočený" komutátor a po několika hodinách běhu - a pak mne vzali k tomu motoru samotnému a nechali mne nahlídnout na komutátor - byl matný a s modrým zbarvením, jako kvalitní motorová nafta pod světlem baterky. Od té doby šmirgluju komutátory jen z nejnutnější nutné nečistoty, spíš vyškrábávám mikanit mezi lamelami a smirkem jen zahlazuju rejpance v lamelách, když mi přitom ujede ruka... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 27, 2004 Příspěvky: 4524 Bydliště: 25km na západ od Prahy
Zaslal: so září 06 2008, 21:19 Předmět:
Když jsem jednou v naší dvorní navijárně zmínil o šmirglu, ježily se jim vlasy. Tvrdili mi, že některé druhy mají ty zrníčka něco jako polovodič se všemi důsledky, které to má. Teda, když se ta zrníčka zasekají mezi lamely a pořádně se to nevyškrábe. _________________ Kdyby Edison nevynalezl elektřinu, do teď se díváme na televizi při svíčkách.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: ne září 07 2008, 9:16 Předmět:
KEd to na lamelach velmi iskri tak mam podozrenie na prerusene vinitie k lamele alebo skratovani rotor alebo stator.
P.S. Smirgel zasadnie nnie. hlavne ked to niekto pouzije na kontakty ket tam ostane kamienok tok sposobi spust. Inak na lamely je dobre pouzivat tkaninu na brusenie neviem ako sa to vola ale pouzivaju to v autoservise.
Založen: Feb 22, 2005 Příspěvky: 1440 Bydliště: Kunratice u Prahy
Zaslal: ne září 07 2008, 9:17 Předmět:
Zkus ten motor napájet malým ss napětím (nebo přes žárovku) takové velikosti, aby se sotva otáčel. Potom brzdi otáčení rukou. Tah musí být plynulý a v žádné poloze se rotor nesmí zastavovat. Pokud se v jedné poloze zastavuje i po vyčištění, je rotor KO. _________________ Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12419 Bydliště: Ostrava
Zaslal: ne září 07 2008, 10:42 Předmět:
hafca napsal(a):
Když jsem jednou v naší dvorní navijárně zmínil o šmirglu, ježily se jim vlasy. Tvrdili mi, že některé druhy mají ty zrníčka něco jako polovodič se všemi důsledky, které to má. Teda, když se ta zrníčka zasekají mezi lamely a pořádně se to nevyškrábe.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne září 07 2008, 11:10 Předmět:
Ja som pred rokom repasoval dva rovnaké motory 230V/200W. Oba boli dosť hlučné, dosť iskrili a rýchlo likvidovali uhlíky. U jedného po presústružení lamiel, vyškrabaní drážok išiel motor ako nový, celkom potichu, funguje dodnes v každodennom nasadení. Druhý bol ťažší prípad, dve z lamiel komutátora boli vypálené do hĺbky, presústruženie už nestačilo, bolo len dočasným riešením, nakoľko na komutátore z tej vypálenej strany nezostal skoro žiadny materiál. Celý problém vznikol preto, že súdruhovia zo Španielska osadili komutátor excentricky a odskakovanie uhlíkov a následný oblúk dokončili dielo skazy. Mám taký dojem, že by sa mali radšej venovať španielskym tancom a chytaniu rybičiek ako výrobe motorov, nehovoriac o tom, že po zaslaní nového motora tiež odtiaľ mali jeho nové ložiská viditeľnú vôľu a celkovo bol asi dvakrát tak hlučný ako jeho repasovaný predchodca. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
.....tak som skusil napoji vrtacku cez pridavnu regulaciu otacok a znizil otacky na minimum a je to jasne z jedneho miesta sa nevie rozbehnut takze dik za spolupracu bola to asist 620 w(kladivo) 1 rok po zaruke celkom dobre mi pomohla ak by ste vedeli o dobrom rotore dajte vediet este raz dik za spolupracu
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po září 08 2008, 11:51 Předmět:
Asist je jedna z těch méně shitových spotřebek - a má docela širokou síť servisu. Zkus se poptat v prodejnách nářadí, kam posílají záruční opravy - a pak se ptej, co by stála pozáruční oprava/výměna rotoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 05, 2004 Příspěvky: 329 Bydliště: Ostrava
Zaslal: po září 08 2008, 11:53 Předmět:
ještě ho nezahazuj, bude to tak 50 na 50 (spíš 60/40) ale při těchto příznacích se může (a nemusí) jednat o záviťák, může být i přerušen spoj vinutí-praporek (u těchto malých motorků je vodič vinutí protažen smyčkou na praporku a zalisován). Dá se to oměřit i obyčejným ohmetrem (odpor mezí dvojicemi všech sousedních lamel musí být stejný nebo alespoň velmi podobný) a v případě přerušení opravit propájením praporků. Nebo je přetažená měď přes mezilamelovou izolaci (otřep nebo piliny) a jednu civku zkratuje. To by ale mělo být vidět i bez demontáže přes větrací mřížku...
Naposledy upravil brtnik dne po září 08 2008, 15:57, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.