Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měnič 6V/12V
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: so říjen 15 2011, 18:26    Předmět: Měnič 6V/12V Citovat

Zdravim

potřebuji udělat z 6V AC/ 12V AC nebo DC odběr asi 600 mA , hledal jsem nějaký trafíčko a zároveň jsem narazil na zdvojovač napětí z diod a kondenzátorů, co je lepší použít? pokud trafo tak kde najdu takovýhle ? Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Banda



Založen: Mar 22, 2005
Příspěvky: 1170
Bydliště: OV

PříspěvekZaslal: so říjen 15 2011, 19:03    Předmět: Citovat

Se dá koupit hotové.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jankop



Založen: Apr 04, 2007
Příspěvky: 679

PříspěvekZaslal: so říjen 15 2011, 19:32    Předmět: Citovat

Nemyslím, že by trafa 6/12V byla běžná.
Koupil bych asi trafo 230/2x6V a zapojil bych ten sekundár jako autotrafo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32196
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so říjen 15 2011, 19:42    Předmět: Citovat

A máš tam dost proudu na "primární" straně? Uvědomuješ si, že při odběru těch cca 0,6A/12V bude odběr z těch 6V více jak 2x větší = kolikrát přesně, to záleží na účinnosti toho "měniče" - největší bude mít asi transformátor, ale přímo navržený pro tento účel = tedy s převodem 1:2, potom nějaké náhradní zapojení (autotrafo, dvě trafa zapojená do série - 6/230 + 230/12 a pod), pak asi zdvojovač s kondenzátory a nakonec nějaký aktivní měnič - ať už step-up nebo nábojová pumpa... Jaký tam máš vůbec kmitočet toho vstupního AC?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Banda



Založen: Mar 22, 2005
Příspěvky: 1170
Bydliště: OV

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2011, 11:51    Předmět: Citovat

Buď jsem nepochopil nebo jsem byl nepochopen.
Tam kde je 6VAC s takovým odběrem proudu, bude nejspíš i 230VAC.
Tam kde je 230VAC mohu připojit zdroj (spínaný) 12VDC.
No a pak už jen pomocí 6VAC, řídit zapnutí zdroje 12VDC, pokud to bude vůbec třeba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2011, 12:48    Předmět: Citovat

Vysvětlim
je to k malýmu benzínovýmu motoru s 6V magnetem s výkonem cca 30W a potřebuju 12V pro ovládání sytiče na karburátoru (kdy je u sytiče napájeno topný tělísko, které ovládá jehlu podle teploty), proto je jedno jestli z toho poleze 12 AC nebo DC.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32196
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne říjen 16 2011, 14:31    Předmět: Citovat

12V a cca 0,6A je přibl. 7,2VA. Pokud máš k dispozici těch zhruba 30VA a potřebuješ to na sytič, který předpokládám patří k jinýmu motorua s velkou pravděpodobností měl stejnosměrný napájení, tak bych volil usměrnění těch 6V a spínaný měnič nahoru se stabilizací (zpětnou vazbou). Důvod - ten karbík pravděpodobně vyžaduje do určité míry stabilních 12V (v toleanci dané běžnými automobilovými zdroji - to znamená asi tak 11,5 až 14,5V). Vzhledem k tomu, že to magneto je zdrojem AC s proměnným kmitočtem (v závislosti na otáčkách), jak trafo, tak kondíkový zdvojovač budou měnit v závislosti na tom vstupním kmitočtu svou účinnost a s tím bude hodně kolísat i výstupní napětí = karbíku se sytičem by se to nemuselo líbit. Jak trafo, tak zdvojovač jsou totiž běžně navrhované na 50Hz ± minimální odchylka. A ten motorek dává moc velký rozsah ± okolo.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Habesan



Založen: Jan 12, 2009
Příspěvky: 7105
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: po říjen 17 2011, 9:14    Předmět: Citovat

Benzínový motoru cca 30W. To je nějaký letecký model?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Tiger_T



Založen: Aug 19, 2009
Příspěvky: 124
Bydliště: Čučice

PříspěvekZaslal: po říjen 17 2011, 11:00    Předmět: Citovat

Letecký model to není. Má na mysli malý benzínový motor s magnetodynamem o výkonu 30W.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: út říjen 18 2011, 15:41    Předmět: Citovat

Ano jak psal Tiger_T těch 30w je výkon magneta, jinak měřil jsem tu topnou cívku sytiče a za studena má odběr asi 600 mA a jak se zahřívá tak začíná klesat až na nějakých 250 mA.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: čt říjen 20 2011, 8:57    Předmět: Citovat

Zdravím.
Kdysi vyšel takovýto návod pro trabantisti a jiné použití.



01.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  01.jpg
 Velikost:  278.58 kB
 Staženo:  456 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: čt říjen 20 2011, 9:04    Předmět: Citovat

Druhá část zapojení.


02.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  02.jpg
 Velikost:  281.51 kB
 Staženo:  283 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: pá říjen 21 2011, 19:51    Předmět: Citovat

Tohle zapojení vypadá zajímavě a má to i dobrý výkon, musim to akorát předem usměrnit, ale to neni problém. Po víkendu začnu shánět součástky a uvidíme. Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
milous2



Založen: Jun 29, 2011
Příspěvky: 791
Bydliště: u Kolína

PříspěvekZaslal: so říjen 22 2011, 9:47    Předmět: Citovat

Pro Freedy.
Zdravím.Sice nevím o co se jedná,ale ten alternátor toho motoru může dobíjet malý 6V akumulátor a teprv z toho aku napájet ten měnič.Ten motor je zřejmě 4.takt, proto ten sytič? Na co to bude,jestli se mohu optat?Fotečka by nebyla? Mám motorek Honda,ale karburace je jen obyčejná. Dík za info,esi to není tajný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Freedy



Založen: Dec 27, 2006
Příspěvky: 259

PříspěvekZaslal: ne říjen 23 2011, 13:11    Předmět: Citovat

Tak ten motor je Jawa 50 2T, po úpravě kanálů s namontovanym podtlakovym karburátorem s tepelnym termostatickym sytičem a přímé sání. Zatim zkoušeno, možná bude použit na závod (Fichtlcap). Very Happy Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.28 sekund