Založen: Dec 30, 2006 Příspěvky: 47 Bydliště: Ludanice, Slovakia
Zaslal: čt srpen 18 2011, 19:43 Předmět: Dynamo PAL - neviem indentifikovať
Ahojte,
možno ma budete mať za totálneho nezdelanca, ale toto dynamo neviem nijak identifikovať. Viem, že je to istý typ dynama, čo má rotor s budením, ale viac o tom neviem.
Aký to má výkon ? čo je to za typ ?
Má to odpor statoru ca 6.5 ohm a odpor rotoru (ak som dával bacha aby sa na uhlíkoch ocitol vždy len jeden pol kotvy) asi 1,5 ohm.
Je to PAL magneton a to je všetko, nič na tele dynama nie je vidieť, ani žiadne informácie. A ešte by som rád, ako sa to zapája. Teda ja by som to rád použiť ako motor.
Založen: Dec 30, 2006 Příspěvky: 47 Bydliště: Ludanice, Slovakia
Zaslal: čt srpen 18 2011, 20:42 Předmět:
Hm, podobá sa, ale to moje nemá tie diery a to vetranie od remenice.
Okrem toho má hore 2 vývody a kostra zariadenia je ako spoločná.
Blbé je, že netuším ako to zapojiť bez reglera, keďže to chcem použiť ako motor.
Snáď niektor bude mať nápad, alebo to pozná. Díky za každú snahu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32225 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 18 2011, 20:50 Předmět:
Buzení přes járofku na baterku, rotor natvrdo. Bacha, je možný že původně fungovalo v autě s ukostřeným kladným pólem. Tipoval bych to na Spartaka nebo Oktávii - samozřejmě tu starou... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 481 Bydliště: Pardubice
Zaslal: čt srpen 18 2011, 21:04 Předmět:
je to dynamo z vozidel oktavia, felicia, spartak... 12V/200W, tyhle auta měli ukostřený plus (na minus se musí přemagnetovat)
někde v modrym amáruv 90. letech byl návod jak z dynama udělat motor(dělali z toho brusku), ale od dynama se nedá čekat nic extra ve funkci motoru....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32225 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út srpen 23 2011, 9:34 Předmět:
Abys z dynama udělal opravdu MOTOR, musel bys z něj udělat sériový nebo derivační stejnosměrný točivý stroj = musel bys zapojit vinutí statoru i rotoru do série nebo paralelně. Motor by měl při sériovém spojení obrovský záběrový moment (to už bys rukou neudržel), který by s rostoucími otáčkami klesal. Statorové vinutí by to ale asi dlouho nevydrželo - není na takové proudy stavěné. Nebo bys musel použít regulátor, kterým bys měnil proud statorem a dostal bys derivační motor s cizím buzením - tím budičem by se dal regulovat proud do statoru a tím i moment. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.