Zaslal: út listopad 15 2022, 16:41 Předmět: Jak na opravy zakoupených přístrojů po záruce?
Zajímalo by mne, jestli je nějaký zákon, který nařizuje prodejci zajistit opravu zakoupené elektroniky po záruce. Případně dát kontakt na SMLUVNÍ servis.
?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32193 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 15 2022, 16:48 Předmět:
Prodejce má takovou odpovědnost jen 24 měsíců od dne prodeje, potom už mu zákon nic nenařizuje a je to jen jeho případná dobrá vůle. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7986 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út listopad 15 2022, 17:06 Předmět:
Ano, je to tak. Po dvou letech de iure končí životnost spotřebiče. De facto o půl roku později . Za starých (na něco) dobrých časů bývalo zvykem a nebo dokonce uzákoněno, že na přístroje musí být ještě 10 let po ukončení prodeje dostupné ND. Nebo tak nějak to bylo, když tak mě pamětníci opraví. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Za "starych dobrych" casu to uzakoneno mozna bylo, ale nahradni dily si stejne nesehnal ani kdyz se jeden vyrobek vyrabel 15let. Nesehnal jsi dokonce ani ten vyrobek
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út listopad 15 2022, 17:22 Předmět:
Třeba ten můj dílenskej vysavač, tak tam už neexistuje ani výrobce, ani náhradní, ani spotřební díly. Ale pořád vysává.
Stejně tak před pár lety dopadla pračka.
Určitě bych našel další příklady.
Takovej je život. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Aug 12, 2012 Příspěvky: 1519 Bydliště: J H
Zaslal: út listopad 15 2022, 17:31 Předmět:
Nevím jak je to teď, ale když jsem servisoval Junkersy (kotle), tak nám na školeních (jezdil jsem do Říčan) tvrdili, že firma je schopná zajistit náhradní díly prý cca 30 let zpátky. Ale za šílenou cenu _________________ ........Nedůvěřuji velbloudům a obecně nikomu, kdo dokáže týden nepít........
Založen: Sep 27, 2014 Příspěvky: 656 Bydliště: Very Stupid District, hned vedle okresu Postřižiny
Zaslal: út listopad 15 2022, 17:41 Předmět:
Od 1.3.2021 by určité výrobky měly být opravitelné. Zde je odkaz na článek z d_Testu, kde je vše celkem pěkně popsáno, avšak odkazy na přené znění evropských předpisů tam chybí, rovněž tak chybí informace, zda byla směrnice zapracována do českého právního systému, a jestliže byla, tak v jaké formě (vyhláška, zákon....) a odkaz na paragrafované znění.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18061 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út listopad 15 2022, 17:46 Předmět:
Potvrzuju, letos moje automatka Romo Zerowatt (licence Izrael) přijde do "kristových let". Maká celou dobu bez ztráty kytičky. Pouze vloni se mi podařilo urvat packu zavírání a kupodivu žádnej problém sehnat náhradní. Zajímavý, že se Romo ve Fulneku dokázalo dodnes udržet v čínský konkurenci. Slyšel jsem, že snad stále dělá automatky pro Fagor, nebo Fagor prodává jejich produkci pod značkou Romo. _________________ Jirka
Taky je treba nekupovat ten nejlevnejsi smejd. Ja mam napriklad wapky zn. kranzle ktere jsem porizoval v r. 1993 a dodnes naprosto bez problemu kupuju nahradni dily. Je tam spousta opotrebitelnych dilu ktere menime kazdych par mesicu, staci jen zavolat telefonem a do 3 dnu mam veci doma.
Jenze jeden stroj stal v r 1993 cca 40k, takze zadna plastova cinska hobbymarketovka.
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2801 Bydliště: Blížejov
Zaslal: út listopad 15 2022, 18:11 Předmět:
Dnes je problém v tom, že někdo něco vyrobí někde tisíce kilometrů daleko, někdo jiný to přiveze do Evropy a někdo další to prodá.
Záruku požadujeme po tom, co nám to prodal, ale kdo by měl zajistit opravitelnost po záruce, když možná výrobce nebo překupník nebude existovat?
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út listopad 15 2022, 18:19 Předmět:
Třeba můj děda, když si koupil např. elektrickej sporák, tak si rovnou koupil druhej v rámci náhradních dílů. Jenže on byl ten typ, co všechno šetřil, aby se to neopotřebovalo, takže já nakonec vyhazoval nepoužitý věci. To je zas opačnej extrém.
Nesměla se třeba používat digestoř, takže teklo z oken, muselo se vařit jen na jedné plotýnce ze 4 (na dvou jen ve svátek) a to ještě na maximálně 4. stupeň ze 6. Takže udělat steak, to nehrozilo. Přitom měl super sporák s časovačem a kdoví co to ještě umělo, než jsem to vyhodil. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Sep 15, 2018 Příspěvky: 1007 Bydliště: BB SK
Zaslal: út listopad 15 2022, 18:37 Předmět:
padik napsal(a):
...zajímalo by mne, jestli je nějaký zákon, který nařizuje prodejci zajistit opravu zakoupené elektroniky po záruce...
?
zákon na to nieje žiadny, ale existuje taký inštrument, ktorý sa volá neviditeľná ruka trhu. Keď si kúpim nejaký výrobok a ten sa mi po dvoch rokoch a dvoch dňoch pokazí, tak si už tú značku nekúpim. Toľko teória. V praxi to funguje tak, že ľudia chcú lacné veci, kupujú lacné veci a výrobcovia lacné veci vyrábajú. No a tá nízka cena sa zákonite musí prejaviť na kvalite.
Založen: Mar 19, 2011 Příspěvky: 1905 Bydliště: Jižní Čechy Dačicko
Zaslal: út listopad 15 2022, 18:48 Předmět:
To máš sice pravdu, ale je jistá hranice, kde vyplatí uvažovat i jinak.
Tak třeba pračka MIELE- kvalita a držák a je tam skoro všechno předimenzovaný ( nebo to aspoň bejvalo, když jsem občes dělal nějakou opravu) , ale cena jak 3-4 běžný pračky. Dát teď 30 litrů za kvalitu, ale záruka je taky jen omezená a nebo za její životnost koupit 4 běžný pračky vždy s novou zárukou
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: út listopad 15 2022, 18:58 Předmět:
No, a nebo ledničku. Kolik je úspora na energii v přepočtu na její cenu, když třeba za 3 roky chcípne? Mně se to stalo u mrazáku, byla to podle mě výrobní vada, ale byl pojištěnej a ten druhej zadarmo jede dodnes.
Jen jsem ho lehce upravil, dodnes si pamatuju, že uživatel tomasjedno mně za to nadával, že jsem narušil hermetiku chladícího okruhu... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.