Ojetá Fábie zatím vychází poměrně dráž než ve srovnání s těmahle, alespoň dle mého laického názoru, vzhledově hezčími a vybavenějšími auty. Máte s Pažouty někdo zkušenost? Doporučíte či ne a který z nich? Jaké jsou ceny ND ve srovnání se Škodou? Peugeot má prý problémovou elektriku.
Založen: Jul 25, 2004 Příspěvky: 113 Bydliště: Praha
Zaslal: út březen 11 2008, 13:22 Předmět:
Z peugeotem pár zkušeností mám. Měl jsem 205 a táta má 406 2.0l.
Motorově je to super, spotřeba při lehké noze mezi 8 - 9 l / 100km.
Osobně bych šel rozhodně radši do peugeotu než do fabie.
koukni na www.peugeot-club.cz na fóru ti poradí.. _________________ MaRtY
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 11 2008, 19:31 Předmět:
Spousta kolegů, známých a kamarádů se mi diví, když říkám "NIKDY FÓBII". Prý proč nikdy - ale mně prostě tenhle Volkswagenovský pokus o plné auto na platformě koncernového POLOauta NEZVONÍ - měl jsem tu pochybnou čest jezdit s Fóbií krátkou i s kombíkem ve 3 různých motorizacích - "krátkou" 1,4MPI a kombi 1,2HTP (HRŮZA DĚS!!!) a 1,9D. A to jak v roli řidiče, tak cestujícího. A prostě NECHCI! To už Trabant byl prostornější a šel výrazněji "za plynem" (čest výjimkám 1,4MPI s červeným logem = motor 1,4 VW, nikoliv 3x uložená "škodárna"). Prostě raději Formana se 160 tisíci km na tachometru, než se různě omačkávat a nuceně kroutit v sardinkové škatulce s případným klaustrofobickým pojmenováním... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Co se tyka poruchovosti, problematickej kus se najde u vsech znacek. P309 je uz trochu historie, co se tyce elektroinstalace klasika, P406 je modernejsi - CAN/VAN. Problem je, ze neni amaterska diagnostika a katalogy nahradnich dilu. Fabie je bez fantazie, zato diagnostika i ETKA je fsude na webu. Taky mam auto od PSA, xsaru. U fabie jsem jsem zadnej stisnenej prostor nepocitoval, P406 na tom je lip. Fabie s motorem pod 1,6 je na prd, hodne si opravis sam, u pazouta budes vic odkazanej na servis, a nektery jsou zazitek na cely zivot - ale to je u vsech znackovejch.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 12 2008, 21:03 Předmět:
Stísněnost ve Fóbii je PRO MNE krom "horkého" sedadla (pravé přední = spolujezdec/kopilot) BIG PROBLEM na všech místech - bohužel i u řidiče. Měřím 185cm a sedět na zadním sedadle je ve Fóbii pro mne děs běs, bída a utrpení - kolena pod bradou, do nártů mne tlačí spodní hrana přední sedačky a hlavou se tluču o střechu. Pouhé posazení se do stojící Fóbie za volant udiví mého odpůrce - vždyť je tam TOLIK prostoru!!! Ale zkuste si ve Fóbii absolvovat pár set km jako řidič - a zjistíte, že když nevímkterý dělal design pedálů, na základě jakési myšlenky posunul pedál plynu doprava od pedálu brzdy - údajně je jakýsi evropský předpis, nařizující minimální vzdálenost mezi pedály brzdy a plynu. "Šoupnout" spojku a brzdu doleva nešlo - tam je podběh LP kola, tak prostě pošoupli plyn doprava. Výsledek je ten, že když šlapete na plyn, musíte se chca nechca opírat pravou holení zleva o střední konzolu palubní desky. A opírání se tím samým místem okončetiny o poměrně tvrdý plast začne dřív nebo později vadit a potom i bolet. Bohužel, pokud chcete jet dál, musíte šlápnout na plyn...
Já osobně bych to vyřešil velkýma sikovkama nebo HERKULES hasákem, ale nevím, jak bych pak prošel STK... Ani netuším, jak tuto pro mne podstatnou vadu v pohodlí řidiče vyřešili u Fóbie II - a ani to nechci zjišťovat... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 25, 2004 Příspěvky: 113 Bydliště: Praha
Zaslal: čt březen 13 2008, 13:44 Předmět:
Fábie se se 406kou nedá vůbec srovnávat... je tak o polovinu menší.
co se týká servisu, jak píše petr p, tak v zásadě má pravdu, ale na fabii toho dneska už taky moc neopravíš. A katalog náhradních dílu na peugeoty není vůbec žádný problém sehnat.. _________________ MaRtY
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: ne březen 16 2008, 14:31 Předmět:
Abych se s Vámi podělil taky o názor. Kamarád je na Peugeoty "ulítlej". Měl dříve 306 - kombi - 1.6 16V - 65 kW a opravdu to auto nemělo poruchu. Prodával jej z 175 000 km za 90 000 kč. Motor šlapal jako hodinky a jediné co snad měnil byli čepy přední nápravy a rozvody,oleje a filtry. Je velký puntičkář a auto prodával jako nové...
Mno a nyní si koupil Peugeota 406 kombi 2.0 HDI - 80 kW - turbo z proměnnými lopatkami statorového kola. Má jej 4 týdny,a říká že zatím je v pohodě. Akorát,co má za závadu,která byla posléze odstraněna v servise byla ta,že se usaili nějaké drobné nečistoty ve ventilu,který řídí podtlakem naklápění těch lopatek turbíny. Takže motor jel do 2500 otáček jako mrtvý a najednou prudcve zabral protože se turbo roztočilo. Motor 2.0 HDI je velice pružný a tichý a na to že má nalítáno už přes 130 000 km a vstřiky jsou originální tak motor se těší naprostému zdraví a vstřikovače též. Jde jen o to zchlazovat turbodmychadlo před zastavením motoru a to neplatí jen u HDI motorů ale všeobecně u motorů z turbínou a obvzláště u benzíňáků - kde je teplota spalin větší
A co se týče Fábie - mno první generace neměla na výběr z výkonných benzíňáků. Dělali se u ní jen motory z výkony od 37 kW ( 1.0 MPI ) do 74 kW ( 1.4 16V ) . Naftové motory už měli lepší výkonová spektra. Komůrkové od 47 kW a přeplňované turbodmychadly ze systémem vstřikování čerpadlo - tryska z výkony 74 kW až 96 kW. Nynější generace je na tom z benzínovými variantami lépe... Motory dostali lepší výkon a průběh krouťáku...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 16 2008, 19:33 Předmět:
tatramacek napsal(a):
...Jde jen o to zchlazovat turbodmychadlo před zastavením motoru a to neplatí jen u HDI motorů ale všeobecně u motorů z turbínou a obvzláště u benzíňáků - kde je teplota spalin větší ...
Dovolím si nesouhlasit s Tvým názorem na teplotu spalin - dehťáky mají výstupní teploty o dost vyšší, zvlášť ty s turbem - spalovací teplota naftové směsi je vyšší, než u benzínu, i když je to zdánlivý nesmysl (bráno podle energetického potenciálu). Je to ale způsobené mnohem vyšším spalovacím tlakem dieselu (obzvlášť v případě chudých směsí při přeplňování) a také vyšším tlakem v momentě otevírání výfukového ventilu(ů) proti benziňákům. Právě proto je potřeba turba dehťáků mnohem lépe chladit - nechat je po jízdě chvilku "doblafávat" na nízké otáčky, aby se ochladila i ložiska přiváděným olejem, když už turbo "netáhne", ale točí se a je mazáno od motoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po březen 17 2008, 20:46 Předmět:
Ceny neřeknu, klimu nemám - klimatizuju šíbrem nebo dalšíma okýnkama....
Ale obnáší to kromě pořizovací ceny co rok nebo lépe co půl roku dezinfekci systému, aby se v tom vlhkém chladicím traktu nemnožily plísně, legionella a podobné svinstvo, které pak může vyvolávat infekce nebo alergie; dále výměnu filtrů - prachové, pylové, hepa a co já vím ještě, kontrolu stavu chladiva - vinou vibrací je systém méně těsný a chladivo utíká rychleji než z lednice klidně stojící v kuchyni. Připočítej zvýšenou spotřebu ohnivé vody - klimatizace má příkon zhruba 1-3kW, podle velikosti a výkonu klimy, něco sežere přímo od hřídele kompresor, něco málo ve formě elektrického proudu elektromagnetická spojka a řídicí serva v případě automatické regulace.
Jednoduše řečeno - NENÍ TO ZADARA. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No osobne by som radsej volil peugeot. nic v zlom ale peugeot je predssa len peugeot. Na druhej strane podla mojich informacii su najdrahsie diely na citroen a peugeot. _________________ www.electro.freeforums.org
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: st únor 15 2012, 9:25 Předmět:
Jaký názor máte na motůrky 1.4 HDI a 1.6 HDI. Spíše mne zajímá 1.4 HDI.. Je pravda že kamarád jej má ve služební 207 a jde o cela živý motor.. Ale pod 1500 otáček totální mrtvola.. Děkuji Vám za poznatky a za názory.
Na druhej strane podla mojich informacii su najdrahsie diely na citroen a peugeot.
S tim se da souhlasit. Ono je to tim, ze i aftermarket dily vetsinou delaji Francouzi a ne Cong-Li nekde u ryzoviste. Taky jen malo dilu koupis pod rukou, ale zase Peugeoty se na sidlistich v noci neztraceji jako fabie.
Na druhe strane, mam taky dve auta od Francouzu (Peugeot Partner a Xsaru) a muzu rict, ze treba Partner ma 8 let, najeto 130 000 a zatim videl servis zevnitr jen pri pravidelnych servisnich prohlidkach a jednou kvuli vymene plechu po mensi bouracce. Na motor nebo podvozek se zatim nemuselo ani sahnout...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.