Zaslal: st únor 29 2012, 19:09 Předmět: Ovladani serva
Zdravim, pocitam ze to bude banalita ale i tak potrebuji radu.
Mam servo moturek, ktery ovlada klapku, bude to umistene v aute, takze 12V DC. Potrebuji servo ovladat jednim tlacitkem. Zjistil jsem, ze pro zmenu polarity to musi byt zapojeno pres H-mustek a aby si system pamatoval pozici klapky, mam pouzit bistabilní relé s tim, ze proud musi prochazet jen po dobu co drzim spinac.
Kde tyto komponenty sehnat a jak je zapojit? Nebo vas napada jine reseni? Dekuji za odpovedi.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18748 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt březen 01 2012, 6:06 Předmět:
Nemáš dobře zadáno . Jedním tlačítkem oba směry ? Při každém dalším stlačení se otáčí po dobu stlačení na tu druhou stranu ? Jaká paměť polohy , co si pod tím máme představit ? A nakonec spotřeba toho motoru . Snímání koncových poloh netřeba ?
Chci to ovladat jednim tlacitkem kdyz by to neslo tak i dvema no.
Pameti bylo mysleno to aby kazde zmacknuti tlacitka zmenilo i polaritu. Aby to fungovalo takto drzim tlacitko klapka se otevira, pustim a klapka se zastavi + zmena polarity.Drzim podruhe a klapka se zavira,pustim klpaka stoji a zase zmena polarity atd. Jak rikam i dvema by to nevadilo. Co vsechno k tomu teda a jak zapojit?
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: čt březen 01 2012, 20:39 Předmět:
Jo tjůning ahá tak taky musíš počítat s pár věcma:
1) teplo = to servo a cajky okolo něj, tam nemůžeš nacpat jen tak ledajaký, páč by se ti taky mohlo za chvíli roztýct
2) vibrace = ten samej případ jako bod 1, akorát, že by mohlo upadnout
3) ta klapka se bude časem zasírat a nebude těsnit
4) stk a poldy radši neřešim
Takže až tohle všechno vyřešíš, tak si pak dej do gůglu třeba servotester a na takovymhle principu to můžeš ovládat
1) je to pod autem takze o nejake chlazenise postara vzduch, servo je trochu dal od vyfuku nez na videu cc 10cm.
2) servo je peclive prisroubovano a zavareno v obalu. Auto jesnizene to se spis bojim abych to neurazil
3) Klapka se opira o zebra v trubce a diesel s velkyma tryskama to bude utesnovat po kazdy slapnuti n plyn
4) Na STK 500 a poldove se nesmi podivat pod auto
Založen: Nov 13, 2008 Příspěvky: 1922 Bydliště: Kladno
Zaslal: čt březen 01 2012, 21:26 Předmět:
Tam ti snad stačej dvě polohy otevřeno/zavřeno nebo ne?
Nejsem sice pro to dělat s autem takovýhle zvěrstva, ale jakej zvuk to bude mít u dehťáka, to by mě zajímalo
Nezapomeň, jestli tam máš nějaký modelářský servo, tak ty bejvaj na 5V = před ten "ovladač" dát aspoň stabilizátor
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1218 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá březen 02 2012, 12:32 Předmět:
Já bych to neřešil elektronikou, ale podtlakem. Použít podtlakovou membránu s táhlem z turba, klapku si vyrobit a už jen přivést hadičkou podtlak. Na jeho ovládání pak už stačí podtlakový elektroventil nebo proporcionální "měnič tlaku". V prvním případě stačí jen přivést +12V a v druhém stačí PWM regulace.
Membrána z ovládání tlaku turba je stavěná na vyšší teploty a dostatečnou sílu. Podtlak se v autě taky bezproblému najde.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.