Založen: Feb 29, 2012 Příspěvky: 460 Bydliště: Praha
Zaslal: ne březen 11 2012, 12:59 Předmět:
take jsem to zkousel a nechce me to spojit pise me to ze gnd existuje nebo tak neco. jak se to teda prejmenuje aby to spojilo. ja neco mam asi spatne. dik za radu.
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: ne březen 11 2012, 13:14 Předmět:
Najdi spoj na ktorom je gnd neviem ako to ma znacene asi N32 pripadne iny nasov cislocspoja pre gnd. Potom kliknescna polygon a priradis to iste cislo ktore ma ten spoj gnd.
Založen: Feb 29, 2012 Příspěvky: 460 Bydliště: Praha
Zaslal: ne březen 11 2012, 13:47 Předmět:
Tak tehle rade vubec nerozumim parkrat jsem to zkousel a nejde me to prejmenovat na gnd hlasi to ze signal existuje nebo tak neco. Muze me to nekdo nejak podrobne vysvetlit abych zjistil kde teda mam chybu a delam ji treba. dik.
Nastav si ikonu informace. Klikni na nějaký spoj, který je pro tebe zem.
Podívej se na jeho jméno. Můžeš a nemusíš ho přejmenovat na GND.
Pak klikni na ikonu změnu jména. Klikni na polygon (nejlépe to jde na jeho obvodu). Do jména polygonu zapiš stejné, jako mají ty tvé spoje - země. Program se tě zeptá, zda je chceš spojit. Dej ano. Hotovo.
Kreslení polygonů - vyplněných ploch na volné části desky. Většinou se používá pro aplikace z vf techniky, kde slouží jako stínění... Při amatérské výrobě se bez toho většinou obejdeme (zvlášť při kreslený DPS Plotterem).
Nejprve se přepneme do vrstvy, kterou chceme polygon kreslit (většinou 1 nebo 16), klikneme na Polygon a nakreslíme jeho obrys (většinou obdelník), nevyhýbáme se žádným překážkám (pájecím bodům, spojům, ...), kreslení polygonu dokončíme v počátečným bodě (jinak se neprovede). Když je obrys polygonu nakreslený použijeme funkci Ratsnest a polygon se podle nastavení vyplní mědí. Jestliže potřebujeme mít polygon spojený s některým spojem (zemí), stačí pojmenovat (Name) tento spoj (GND) a stejně pojmenovat polygon (GND), na dotaz odpovědět YES. Propojení polygonu se spojem lze ještě nastavit (termální můstky) : polygon může být propojen se spojem úplně (Thermals off) nebo pomocí čtyř bodů (Thermals on), což je výhodnější pro pájení (spoj se lépe prohřeje). Dále lze nastavit velikost izolační mezery (Isolate) - vzdálenost polygonu od spoje. Výplň polygonu (Pour), standardně Solid - vyplněná plocha nebo Hatch - šrafovaná plocha (mřížka), zde lze ještě nastavit hustotu šrafování Spacing. Nakonec lze zamezit vzniku "sirotků" Orphans off. Všechna nastavení lze měnit i v nakresleném polygonu pomocí funkce Change.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.