Zaslal: út červen 05 2012, 20:02 Předmět: palivové čerpadlo VW Golf III
U auta, které jezdí převážně na plyn, se najednou vyskytla závada, že nenastartuje (ani nejede) na benzín.
Prověřoval jsem tedy palivové čerpadlo, které se točí, ale po odpojení hadičky ze vstřikovací hlavy palivo z ní neteče. Měl jsem podezření na palivový filtr, ale po odpojení hadiček přímo na čerpadle jsem zjistil, že čerpadlo po zapnutí zapalování čerpá, ale palivo vytéká ven z druhé tedy zpětné trubičky (na čerpadle je to označené šipkami). To mě dost zmátlo a neumím si to vysvětlit. Setkali jste se někdo s něčím podobným? Co je to vůbec za druh motoru, který se v čerpadlech používá - je totiž celý i s napájecími svorkami ponořen v palivu
Zdarec. Čerpadla, co mi prošly rukama používají, a teď se podrž klasický komutátorový motorek. Tento celý motorek je ponořen v benzínu. Čerpadlo je většinou nějaká obdoba lamelového čerpacího systému
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: út červen 05 2012, 22:50 Předmět:
sr71:
čerpadlo je celé ponorené v benzíne, takže bez vzduchu nemá možnosť benzín vybuchnúť aj keby chcel. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7925 Bydliště: Brno
Zaslal: út červen 05 2012, 23:18 Předmět:
helios- to mě docela zaujmulo- jak je to udělané, aby se nikdy nestalo to, že někdo třeba prorazí nádrž a zmizí veškeré palivo. Nebo třeba takový nenechavec s akuvrtačkou?
Jsem netušil, že jsou v autě takové libůstky
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: út červen 05 2012, 23:25 Předmět:
Asi by to chcelo na nejakom starom vymontovanom čerpadle vyskúšať, ale jeden môj známy mi tvrdil, že to iskrenie pri tých 12-tich voltoch ten benzín nie je schopné zapáliť, vraj je to príliš malé napätie. Kto to vyskúša? _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32539 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st červen 06 2012, 6:01 Předmět:
Blbost - mnohokrát jsem zapaloval benzínový kahan "škrtáním" o sebe dvou vývodů sekundáru trafa 12V/cca 50VA - benzín nasátý do obyčejného bavlněného knotu od toho chytá naprosto spolehlivě. Spíš jde o to, že v uzavřené nádrži není toho vzduchu dost na to, aby vznikla vznětlivá směs... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Motor čerpadla má jakoby dvojitý plášť ve kterém je palivo (i když nejsem přesvědčený o tom, že bude za každé situace zcela zaplněn) , ale např. fastony na motoru jsou bez jakéhokoli krytí v prostoru nádrže (pokud je málo paliva jsou na suchu, pokud hodně jsou ponořeny), stejně tak celý neizolovaný mechanismus palivoměru je podobným způsobem umístěn v volně nádrži.
Hlavně by mě ale teď zajímalo to co jsem psal na začátku, jak je možné že čerpadlo při odojených hadicích čerpá, ale má výtlak na druhém vývodu než by mělo? Je možná taková závada čerpadla vzhledem k jeho mechanické konstrukci (napadla mě porucha nějakých zpětných ventilů uvnitř)?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15659 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st červen 06 2012, 6:24 Předmět:
V uzavřené nádrži je stejně vzduchu, kolik je ho doplněno za chybějící benzín. Pokud by se ti ta trubka se vzduchem do nádrže ucpala, tak tam vznikne podtlak a to čerpadlo nestíhá dodávat benzín a nepojedeš (na benzín). Musel bys vždycky pootevřit víko na dojetí.
Čerpadla jsou různá, ale výsledek je ten, že benzín prostě leze přes něj a tam není možnost k zápalu, protože tam není vzduch, ale jen benzín a pokud došel benzín a je tam vzduch, tak zase nemá co hořet.
Benzínové páry stejně jako vetšina jiných hořlavin vybuchují jen v určitém rozsahu poměru s kyslíkem. A toho kyslíku je tam zkrátka málo. http://www.youtube.com/watch?v=O_LQj8z9pFA
Ve víčku jsou ještě nějaké ventily, které jsem měl vadné.
Zpětná klapka je i nějaká v samotném motorku.
Motorek nejde rozebrat, jen v soustruhu.
Kompletní čerpadlo jsme sehnali nové ale na fábii, po pár úpravách chodilo, jen plovák má jiné parametry.
Po tom co jsem motor rozpíchl tak následovalo konstatování, že už nikdy auto na benzín.
vrtulka, labyrinty a první futro dole, zkrze prostor mezi rotorem a statorem tlačí benzín vzhůru. Vinutí rotoru je sice vylité plastem až ke komutátoru a kartáčům - ty se normálně koupou v protékajícím benzínu i s odrušovacím kondíkem. Následuje druhé futro, zpětný ventil a výusť.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.