Založen: Jul 13, 2014 Příspěvky: 364 Bydliště: Petřvald U NJ
Zaslal: ne březen 08 2015, 10:44 Předmět: Citroen Peugeot řízení otáček kabinového ventilátoru
Dobrý den
Řesím problém u vozu citroen s řízením otáček int ventilátoru došlo k tomu že od jedné chvíle se ventilátor točil pouze v poloze max. Vyměnil jsem tedy výkonové tranzistory a teď došlo k tomu že ventilátor točí stále už při zapnutí klíčku a nejeví snahu se regulovat. nemá někdo zapojení konektoru co jde do ventilátoru? V autě mám elektrnickou klimu.
Viz Foto http://ok2mlo.rajce.idnes.cz/Kabinovy_ventilator_Citroen_Xm/
Díky za schéma mě by spíše zajímalo bych mě naměřit na tom co jde jakoz auta .Napájení je jasné spíše jaké tak mají chodit signály z klimy pro reulaci a přípdně si to nasimulovat bez auta na stole
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7879 Bydliště: Brno
Zaslal: ne březen 08 2015, 13:01 Předmět:
Kdysi jsem něco podobného řešil kamarádovi v Peugeotu 406. Původní tranzistor byl nějaký darlington, dával jsem tam KD367 (myslím) a taky to nějak haprovalo. Nakonec jsem myslím přidával do báze odpor proti zemi.
Ale už je to hodně dlouho, moc si to nepamatuji _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Tahle závada většinou vznikne vadným motorem ventilátoru. Bere velký proud a oddělá ty tranzistory. Po výměně tranzistorů je potřeba vyčistit komutátor a celou část kolem uhlíků. Pokud dáš za orig. tranzistory náhradu, tak po prvním zapnutí jsou KO. (většinou)
Pěkné čtení je na http://www.forum.citroeny.cz/ nebo http://www.xantiaclub.cz/
Dá se tam najít třeba tehle popis.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: ne březen 08 2015, 20:20 Předmět:
Vo ventilátoroch som vídal medzi doskou a chladičom diskový thermistor v takej priehlbine chladiča. Na doske bol pružný kontakt.
Pri oddelení chladiča ten diskový thermistor vypadne. Možno sa váľa niekde pod stolom , ak tam bol, bez neho to nefunguje.
Ešte podotýkam, že tranzistory by mali mať antiparalelnú diódu zapojenú k E a C. Bez nej majú tranzistory pri tom type záťaže krátku životnosť.
Pokiaľ nemáš v poriadku ventilátor, elektronika auta to zistí a začne blbnúť - zrejme rôzne v závislosti od rozmanitosti samotnej elektroniky. Po vytiahnutí ventilátora na stôl môžeš vhodnou zmenou riadiaceho napätia ventilátor skúšať - dá sa to.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.