Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6648 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: čt listopad 05 2015, 21:18 Předmět: emise
spotřeba benzinových aut (zdroj spritmonitor):
rok výroby 2008 8320vzorků spotřeba 7,85 l/100km tedy 188,4 g/km ( v té době úředníci žili v přesvědčení, že spotřeba je 160 g/km)
rok výroby 2014 5493 vzorků spotřeba 7.31 l/100km tedy 175,4 g/km (deklarovaná oslavovaná menší než 130 g/km. Hurá sláva, automobilky splnily a překročily plán dokonce v předstihu. Úředně bylo dosaženo snížení o 30g hurá sláva, reálně 13g psst o tom se nemluví, hrdě vstříc smělým zítřkům s 90 g/km)
skutečný pokles o 7%, pokud se osobní automobily podílejí na lidské produkci CO2 asi 6%, veškeré blbnutí s normami a pokutami má za důsledek snížení lidské produkce CO2 o 0,42%, pokud je ovšem celý pokles spotřeby zapříčiněn našimi skvělými politiky a nenastal by i tak, pouhým vývojem. Nucené snížení spotřeby jen v úředníky vybraných režimech totiž mohlo klidně způsobit, že pokles reálné spotřeby by bez jejich zásahu byl i větší. Vše se honí totiž na ty jejich normy, odstupńování převodovek.....
Za těchto okolností mi je úplně celá kauza u perdele a podvádní opravdu všichni. Nejvíce úředníci s jejich idiotskými nápady a pokryteckými závěry. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19668 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt listopad 05 2015, 22:20 Předmět:
Na tom něco je: u auta r.v. 1991 (993 ccm/40kW/5700, benzín 95) jsem měl v techničáku psanou spotřebu město: 6,9/ mimo město stále 90 km/h: 4,7/ 120 km/h: 5,5 litru/100km a vyhovělo už předpisu EURO2. A to i přesto, že skutečnost byla 6,7/5,3/6,2. K papírové spotřebě jsem se přiblížil jen jednou na úseku dlouhém 510 km od pumpy k pumpě jen se třemi krátkými pauzami při průměrné rychlosti 66,7 km/h, a to se spotřebou 4,78/100.
Stejné auto, ale ročník 1996, stále papírově s EURO2, ale už o 1 kW uškrcený motor, skutečná spotřeba 7 město/ 5,4 devadesátkou/ 6,55 po dálnici. Od 250 tis. km začala spotřeba stoupat, jak klesala komprese.
Stejná značka, jen nový model, ročník 2013 (1242 ccm/ 69 kW/ 6000, VVT), psaná spotřeba 6,1/4,4/5,0 (CO₂ 140/101/116 g/km), skutečná spotřeba 6,55/5,30/6,12 (průměr za 40 tis. km je 5,67).
Podotýkám, že kličkování po městě nastává převážně po návratu z nějaké jiné cesty, tedy motor nestíhá vychladnout. S tím autem z roku 1996 jezdí ještě Ententeak, nejčastěji do práce, to má 5 km, kdy se motor moc ohřát nestihne, a tak často, jako já, delší štreky nejezdí: po výměně motoru za málo jetý má stále dlouhodobý průměr 6,8. Ten lze pokládat téměř čistě za městský, mimo město se ještě nedostal pod 5,7 - to bude také nejspíš tím, že nemá trabantově vycvičenou lehkou nohu, jako já.
Takže ano, výrobci toho nakecají, za normální jízdy lze podmínky metodiky ES 692/2008F splnit jen zcela vyjímečně, vlastně při současné hustotě provozu a stavu našich silnic prakticky vůbec ne. Čili spotřeba a tedy i produkce emisí jsou logicky vyšší, nicméně v celkové produkci skleníkových plynů tvoří tato "chyba" rozdíl v řádu setin procenta.
Také si myslím, že máme v zákonech pěknou džungli a že by se měli zákonodárci spíše věnovat tomu, jak z té džungle ven. A tudy ta cesta zjevně nevede.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32331 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 05 2015, 22:32 Předmět:
Řeknu to jednoduše - ještě jsem ve svým životě neviděl auto, který by opravdu v praxi a v reálným provozu (= ne při "economy run") dokázalo splnit papírový údaje výrobce o jeho spotřebě. Vždycky tam byla větší nebo menší diference do plusu. A to platí pro auta šmahem, i když já můžu posuzovat jen asi od ročníku výroby 1950 až do současnosti = starší jsem ještě asi neřídil .... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá listopad 06 2015, 17:54 Předmět:
Moje Mondeo je papírovejm hodnotám hodně blízko, ALE ne na couračky a ne v kopcovitým terénu, kterej mám kolem sebe. Takže jak jezdím do práce 10km a přes kopce a prudký zatáčky, chlastá to jako mužik.
Nevím ale, proč tohle není považováno jako klamání spotřebitele. Proč v tom laboratorním testu není třeba 1km dlouhej kopec se stoupáním 12% a třeba dvěma serpentinama? A co kdyby navíc v 2. třetině toho kopce čtyřicítkou kličkoval prostředkem silnice fosil s dejchavičnou škůdkou a nebylo možný ho předjet?
To už by to chlastalo jinak a jinak by vypadaly i emise. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32331 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá listopad 06 2015, 21:57 Předmět:
Protože spotřeba je údaj VYPOČÍTANEJ z několika hodnot ustálený hodinový spotřeby, změřený na zkušebně na brzdě. Prostě se ZMĚŘÍ výkonová křivka motoru od volnoběhu až do maxima, spolu s ní se změří křivka spotřeby, pak se tyhle údaje dosadí do výpočtu, ve kterým se udělá "EHK test" = to je ten simulovanej test trvající asi 11 minut, ve kterým se auto rozjíždí na 50kmh, simulovaně několikrát zastavuje a znovu se rozjíždí a pak jede chvíli ustálenou rychlostí. Výsledek je tabulková spotřeba, kterou nikdy žádný auto v reálu nedosahuje už jen proto, že jede v jiný teplotě vzduchu, při jiným tlaku a s jinýma gumama a jinou zátěží "na palubě". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Hlavne jak uz bylo receno, osobaky jsou zlomek produkce skodlivin... proc neresi lode, letadla atd?
Jinak je vtipny, jak vsichni resi VW jen proto, ze se priznali - ostatni vyrobci maji zarucene udaje v poradku
problem spis je, ze ty limity jsou proste nesmyslne nizko... navic na samotnym CO2 neni nic moc spatnyho - fungujou na nej vsechny organismy provadejici fotosyntezu
problem jsou spis saze.... ale to lidem, kteri si koupi dehtaka na courani po meste nikdo nevysvetli... radeji odrovnaji filtr tim, ze mu nedaji moznost k vycisteni prave tou mestskou jizdou.... navic motor dusi, protoze jinak by nemel spotrebu 5.2l, ale 5.3l, ze... pak se ozve kontrolka filtru, takze ven s nim
pak v hospode drzkujou, jaky kurvitka tam ti zli vyrobci davaji, pritom ale o tom filtru vedeli jeste nez si to koupili... jejich volba
kolikrat se vam stalo,ze jste si museli v lete v aute zavrit okna, nebo v zime topeni, abyste se kvuli tomu dobytkovi pred vama skoro neudusili ... jeste kdyz na to pod kopcem poradne slapne....
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15638 Bydliště: Olomouc
Zaslal: pá listopad 20 2015, 8:38 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
problem spis je, ze ty limity jsou proste nesmyslne nizko...
Ale to není naprosto žádný problém. Problém je pouze ten, že ty limity někdo z výrobců aut odsouhlasil, protože věděl, jak je obejde. A VW v tom prostě vede. Samozřejmě se přidružili i jiní výrobci, ale to už bylo psáno, tak nebraň zbytečně jen VW, když můžeš bránit všechny.
Mimochodem, vědí o tom už dávno, ale problém byl zveřejněn na zakázku. Hádej proč? Ano, z ekonomické stránky výrobců je to nepříjemné, že? Komu to tedy vyhovuje?
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: pá listopad 20 2015, 14:15 Předmět:
Doprava jako celek se podílí na lidské produkci CO2 asi 10 až 15 %, včetně kamionů, letadel, lodí.... Zbytek jde na vrub energetiky, průmyslu atd.
CO2 samozřejmě problém je, ne že není. Skleníkový efekt je tady naprosto neoddiskutovatelně jde to na vrub lidské činnosti. Ovšem tyhle limity na osobní auta mohou být opravdu kontraproduktivní, jak se nyní ukazuje. Diesely by vůbec po městě jezdit neměly, a paradoxně čím modernější motor, tím záludnější škodliviny má (řádově menší částečky).
Zlatý atmosférický benzíny!
A nejlepší co do poměru výkon/celkové emise bývaly vždy ty japonské. Ovšem v Evropě vládne "koncern" se svými té-dé-íčky a to je cesta do pekel
problem spis je, ze ty limity jsou proste nesmyslne nizko...
Ale to není naprosto žádný problém. Problém je pouze ten, že ty limity někdo z výrobců aut odsouhlasil, protože věděl, jak je obejde. A VW v tom prostě vede. Samozřejmě se přidružili i jiní výrobci, ale to už bylo psáno, tak nebraň zbytečně jen VW, když můžeš bránit všechny.
Mimochodem, vědí o tom už dávno, ale problém byl zveřejněn na zakázku. Hádej proč? Ano, z ekonomické stránky výrobců je to nepříjemné, že? Komu to tedy vyhovuje?
S tim muzu jen souhlasit. Spravna reakce mela byt "Takove limity nejsme schopni splnit v beznem provozu pri zachovani konkurenceschopne ceny vyrobku" jeste pred uvedenim na trh
...
Nebranim jen VW, samozrejme ze se to tyka vsech. Naopak, k VW nemam nijak vrely vztah. Jen spis nerozumim tomu, ze se medialne tak moc resi prave VW, i kdyz vsichni vi, ze v tom jedou vsichni. Kde jsou nejake testy, sankce atd pro Ford, Mercedes, Hnujdaj atd...
....
Diesely by vůbec po městě jezdit neměly, a paradoxně čím modernější motor, tím záludnější škodliviny má (řádově menší částečky).
Zlatý atmosférický benzíny!
A nejlepší co do poměru výkon/celkové emise bývaly vždy ty japonské. Ovšem v Evropě vládne "koncern" se svými té-dé-íčky a to je cesta do pekel
Presne to jsem tim myslel... S japoncema nemam absolutne zadnou zkusenost, ale jak Duratec 2.5l (modif. cosworth), Audi 4.2l (VW) AQF, tak Audi 6.0l AZC, vsechno neprimovstrik, atmo benzin, kdyz jsi dal k vyfuku kapesnik, byl akorat mokrej... zadny saze, nic... Samozrejme to neni jen o "viditelnym" bordelu, ale staci dat kapesnik na par vterin za vyfuk oblibene TDI oktavce... nehlede na to, ze jich spousta jezdi 2x stocenych, bez udrzby (vsak to jeste jede ne? nebudu prece utracet)..
Založen: Jan 04, 2010 Příspěvky: 1180 Bydliště: Praha, Teplice
Zaslal: pá listopad 20 2015, 16:49 Předmět:
PixelOrgy napsal(a):
...jen spis nerozumim tomu, ze se medialne tak moc resi prave VW, i kdyz vsichni vi, ze v tom jedou vsichni...
Je to zřejmě především proto, že právě Volkswagen se pokoušel ty svoje dehťáky nacpat na trhy, kde se vždycky jezdilo na benzín. Konkrétně do USA. A tam se zcela logicky začali bránit.
Evropa by si v tomhle měla vzít příklad.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6648 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: pá listopad 20 2015, 18:21 Předmět:
Proto mě jsou nějaký emise u starýho nebo novýho auta úplně, ale úplně u prdele. Dýzly zakázat, pochopitelně.:-*))) _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.