Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: po únor 23 2015, 10:14 Předmět: Fiat Punto ECU, IAW59F.M3 - jede na 2 valce
Zdravím!
Přítelkyni jsme koupili Fiat Punto II 1.2 8V .. jako první auto, aby se naučila řídit. Koupili jsme ho s klasickou závadou řídíc jednotky, která se projevuje (zatím občasným) chodem na 2 válce.
Bývalý majitel říkal, že měnil svíčky, VN kabely i obě zapalovací cívky. Při napojení na diagnostiku hlásí chybu u zap. cívky číslo 2 a při monitorování hodnot za běhu je vidět, že "charge time" té cívky, u které hlásí chybu je cca dvojnásobek té "dobré".
Auto jinak zatím +/- jezdí, bývalý majitel říkal, že se závada projevovala hlavne při větších mrazech.
Máte někdo zkušenosti s opravou té jednotky? Podle fotek tam nejsou čipy zapouzdřené, ale jenom die a z nich nabondované dráty na desku ... ale pasivní a diskrétnáí součáskty jsou klasicky zapouzdřené. Takže jestli to bude nějaký výkonový MOSFET, co těm zapalovacím cívkám spíná zem, měl by jít vyměnit.
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: po únor 23 2015, 13:57 Předmět:
Auto je zatím v servisu (zavaření díry v prahu), takže hrabat se v tom budu moct nejdřív ve středu.
Cívkama to nebude, byly obě měněný i prohazovaný. Borec říkal, že to dělá hlavne v mrazech, tak jsem si říkal, že dám ECU na noc do mrazáku a pak zkusím nasadit a namontovat, jestli se závada víc projeví.
Jinak tohle je fakt bolest těch jednotek, prostě na to trpí. Na eBay je jich plno, ale spíš verze M2. Já tam mám M3 ...
... takže jsem doufal, že s tím má někdo zkušenost. Prý se to nějak blbě rozdělává, je potřeba tam cosi odvrtat, nebo co.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18748 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po únor 23 2015, 14:12 Předmět:
No nevím , ale na řeči jiných nedám . Přehazoval jsi je při stavu nejede osobně ? Víš já k dalšímu kroku přistoupím , až si osobně předtím běžné věci sám vyzkouším . Ale jak myslíš .
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: po únor 23 2015, 14:15 Předmět:
JAko asi to zkusím, ale mám od něj dokonce fakturu ze servisu a cívky jsou od pohledu nový. Moc nadějí do toho nevkládám, spíš se připravuju na to, že tu jendotku budu muset otevřít....
Tuhle IAW59F se mi kdysi dávno podařilo úspěšně opravit. Musí se podařit oddělat ten černý plastový kryt s konektorama a pod ním byl problém v kontaktu příslušného pinu v přechodu na desku.Číslo pinu už si ale nepamatuji. Ale tahle jednotka už je hybrid, chce to trochu šikovnost, protože se to blbě pájí.
Podobný problém byl u jednotek Siemens simtec70 používaných u Opelů. Hlásilo to chybu MFA senzoru. Jednotka byla přichycená přímo na motoru a docházelo k uklepání spojů u konektoru.
Mno tak to je bohužel jádro celého prolblému..umístit křehkou elektroniku na vibrující motor je hovadina jak zvon. Každopádně zkus vystopovat, na který pin je napojen vodič inkriminované cívky a od toho odvíjej postup.
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: út březen 03 2015, 8:06 Předmět:
Tak jsem to rozdělal a zjistil, že u vadné cívky je odpor mezi pinem na konektoru jendotky a tím spínacím MOSFETEM (nebo co to je) asi 2.5 Ohmu, kdežto u dobré je to skoro 0. Bude teda asi problém v kontaktu ...
... pamatuješ si, jak jsi to opravil? Já plánuju napájet drát mezi pin jednotky a chladící plošku toho mosfetu (která je DRAIN), ale bojím se, jestli mezi tím ješte není třeba bočník na měření proudu, kterej bych přemostil...
No u té, co jsem dělal byl problém vyloženě v připájení toho drátku, co propojuje pin s DPS. Ale na druhou stranu 2,5 Ω mi zas nepřipadá tak moc, aby to dělalo bordel, ale bůhví.. Nějaký obvod na zjištění proudu tam asi bude, aby jednotka poznala vadnou cívku, ale myslím, že to nebude připojené na výstup.A i kdyby jsi to přemostil, tak by se nemělo nic pokazit, maximálně bude jednotka hlásit vadnou cívku.
Založen: Jun 19, 2005 Příspěvky: 446 Bydliště: Brno venkov
Zaslal: st březen 04 2015, 22:05 Předmět:
Bylo to tím! Připájel jsem drát mezi výstupní pin jednotky a chladící plošku toho die a jede to!!! Charge time obou cívek je podle diagnostiky stejný a odpor klesl z 2.5 Ohmu na 0.2.
Problém je, že ten připájenej drátek na té plošce nechce moc držet. Zkoušel jsem pájecí kapalinu na nerez, univerzální, na nikl i na hliník a moc to nepomohlo, i když ta na hliník tomu pomohla aspoň trochu.
Netušíte někdo, z čeho je to vyrobené a jak to pájet?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.