Táto schéma je overená a je veľmi jednoduchá, z nej možno napájať aj viacej kusov LCD meradiel, ako bočník môžeš s veľkou výhodou použiť samotný plusový prívodný kábel ku baterke, je dostatočne dlhý na to, aby sa ti vytvoril napäťový úbytok 1mV na 1A prúdu, ako ti radila Andrea, tým pádom nemusíš nič nastavovať, jediná robota bude zistiť presnú dlžku meraného úseku, najlepšie odoberať čo najväčší stabilný prúd, rádovo 10-ky A kvôli malej chybe, presne zmeraný, potom sa treba napichovať na kábel dalej až kým nenájdeš to správne miesto, kedy V-meter bude ukazovať napríklad 20mV pri prúde 20A. Potom na LCD meradle už len nastavíš správny údaj
Neni to nějaká blbost??? Co ty kondenzátory C3 a C4 seriově ve ss obvodu? Tohle by nemělo vůbec makat. Škoda že nepřečtu toho švába, kouknul bych se na datasheet. _________________ O elektřině vím jen dvě věci, není vidět a kope!
Rayman a tých 70kHz tam vidíš? Ten IO je CMOS555, takže datasheet už asi nepotrebuješ...ešte tam stále vidíš jednosmerný obvod? Ved tam jasne píšem, že tá schéma je overená, a to zapojenie stopercentne neruší zobrazovanú hodnotu na LCD-čku, hádam by som to nepísal o schéme, ktorá nefunguje Ja z tohoto zdrojíka napájam tri moduly a zvláda to už bez problémov vyše roka nonstop...
Ešte ma napadlo - ved práve vdaka tým tvojim nefunkčným kondíkom to celé vlastne funguje
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4283 Bydliště: u HK
Zaslal: st leden 20 2010, 7:11 Předmět:
v pojistkových blocích a kapacitorech je Ametr realizován říznutým feritem zkrz který vede vodič jako prase ve kteém je halova sonda a měřit to začína už na 10 mA např http://www.corner.cz/detail.php?id=425
Tak to je špatný, a co tento
http://www.gme.cz/cz/hd-3438-p722-197.html
v manuálu má uvedeno automatická indikace polarity, ten by podle mně měl zobrazovat i záporné hodnoty.
A můžu 2 moduly napájet z jednoho DC/DC měniče?
Když to bude v autě , tak to bude měřit proud snímáním úbytku napětí na kabelu od akumulátoru a druhej měřák měří napětí na akumulátoru. Tak je to galvanicky spojený jedním pólem.
Ten DC/DC měnič jsem měl na mysli kupovanej
http://www.gme.cz/cz/am1s-1209sz-p332-249.html
Když to bude v autě , tak to bude měřit proud snímáním úbytku napětí na kabelu od akumulátoru a druhej měřák měří napětí na akumulátoru. Tak je to galvanicky spojený jedním pólem.
Ten DC/DC měnič jsem měl na mysli kupovanej
http://www.gme.cz/cz/am1s-1209sz-p332-249.html
ak by tie meraky boli uplne rovnake fungovalo by to, lenze ak bude medzi nimi rozdiel v urovni napatia vstupov voci napajaniu bude to ukazovat chybne. Asi by to slo navzajom vyladit, ale asi rychlejsie a jednoduchsie bude pouzit dalsi dc/dc menic.
mimochodom udaj o napati a prude baterie v aute je zaujimavy, ale moc si to elgantne zabudovat neviem predstavit...
Já jsem vyrobil panýlek z překližky, polepil ho černou kůží a vložím ho místo rádia. Rádio zásadně neposlouchám a muziku v autě taky ne. Řek bych, že to nebude vypadat špatně, a rušivě už vůbec ne. Nejezdím moc pravidelně a tak chci mít přehled o stavu baterky a toku proudů.
Teď jen čekám na měřáky, v GME je zrovna nemaj, tak to asi zkusím jinde.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so duben 10 2010, 15:28 Předmět:
100A je i do auta kalibru "šádyny" málo, "rafika by se umlátila o doraz" - startovací proud motoru Škoda kubatury 1200ccm (odběr startéru) je ze 12V baterie kolem 250-280A s odběrovou špičkou při rozběhu v řádu 300-320A (měřeno paměťovým klešťákem na motoru ještěrky Desta MV-12 = osazení benzínovým motorem Škoda). Moderní startéry s planetovým reduktorem sice "berou" o cca 30% méně, ale pořád se pohybujeme v oblasti výkonu startéru kolem 2-2,5kW - a samozřejmě, větší obsahy a "dehťáky" všeobecně mají příkon do startéru ještě vyšší. Takže potřebný rozsah ampérmetru je cca do 500A vybíjecího proudu a zhruba 100A nabíjecího proudu (podle maximální hodnoty umožněné alternátorem) - menší jedině v případě, že na start a dobu bezprostředně po startu bude měřicí obvod přemostěn, aby systém neregistroval tyhle "svářečkové" proudy a nebyl jimi ohrožen. Z tohoto důvodu je přijatelným kompromisem diferenciální zesilovač na bočníku s minimálním vlastním odporem, protože vyšší napětí než napájecí na vstupy určitě nepřijde a výstupní díky tomu také dál než na maximum napájecího nepůjde.... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.