Tak jsem koukal do svýho auta a sotva bude kabel od baterky dlouhej 1m. Takže ten 1mV úbytku při 1A tam nenahoním. Neporadil by někdo jiný řešení, nejsem zrovna v týto oblasti kovanej.Nějaký zdvojování, nebo násobení úbytku napětí?
Co takhle něco na způsob klešťovýho ampérmetru na SS proud. Jak to vůbec funguje, nebylo by to jednoduše zbastlitelný?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 11 2010, 18:04 Předmět:
Stašku, podívej se na dolní konec PRVNÍ STRÁNKY TOHOTO VLÁKNA, dával jsem tam jedno schéma jako námět k přemýšlení UŽ PŘED ROKEM... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Já to tam viděl, jenže je to dost rozmazaný a tak jsem to čtení vzdal po přečtení začátku. Kdybys tedy mohl poskytnout sken, co nabízíš, abych to mohl pořádně přelouskat. Indikaci diodama nechci, ale nejspíš by to šlo přizpůsobit i na už zmiňovaný modul v tomto vlákně. Ale asi bych potřeboval pomoc i s tím. Pokud je možnost, tak bych prosil i o obrazec plošných spojů. Jsem spíš páječ, jak teoretik. Díky.
Tak jsem koukal do svýho auta a sotva bude kabel od baterky dlouhej 1m. Takže ten 1mV úbytku při 1A tam nenahoním. Neporadil by někdo jiný řešení, nejsem zrovna v týto oblasti kovanej.Nějaký zdvojování, nebo násobení úbytku napětí?
jedna moznost je napatie zosilit
druha jednoduchsia je vzdat sa merania prudu na desatiny amper a merat len jednotky amper kabel bude 10x kratsi a rozsah bude do 2000A. Na moduloch sa da desatinna ciarka nastavit podla potreby.
Měření proudu na jednotky ampér nechci. To je moc hrubý. Mám takovej problém, že za klidu mám odběr 38mA. nevím co to bere, (asi hodiny, teploměr a bůhvíco ještě) ale je to tak. Takže chci mít přehled o odběru i malýho proudu.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne duben 11 2010, 22:32 Předmět:
Stašku, dej mi do SZ svůj mail, pošlu Ti podrobnější skeny - přesně takhle jsem to myslel, že totiž kdo bude mít zájem, napíše si o lepší rozlišení. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No, na co to potřebuji, toť otázka. Vlastně bych se bez toho obešel taky. 2 roky mě to nezajímalo a až se mi v zimě během měsíce, kdy auto nebylo v provozu vymlátila baterka, tak bych chtěl mít přehled o toku proudů do ní a taky z ní. Od tý doby mám baterku připojenou na takovej konzervátor, kdy do ní teče asi 120mA. Prostě bych to rád měl. Jednotky mA nepotřebuji, stačí desítky.
No tak to si mal povedať hneď na začiatku Tak merať prúd do 50A s rozlíšením na desiatky mA - to som aj ja teda zvedavý, ako to chceš urobiť Ak použiješ iba obyčajný triapolmiestny display, tak tam viac ako 20A nezobrazíš, to je jasné...takže jedine použiť väčší display, ale neviem čo spraví to zosilňovanie meraného napätia na krátkom kábli, mám pocit že to nebude presné ani náhodou, hlavne čo sa týka tých desiatok mA..to by som asi naozaj radšej zapojil viacej presných odporov paralelne, ako bočníkov, aby ten úbytok bol použiteľnej veľkosti a hlavne presný...ale za skúšku nič nedáš, vyskúšaj aj ekkarov návrh, aspoň môžeš poreferovať, nakoľko je to použiteľné a presné aj v praxi
Já sám nevím, jak to udělám, proto tady chytám rady, kdybych to věděl, tak se neptám. Co bych chtěl měřit jsem už sdělil, jenže nevím, kam napíchnout to snímání úbytku. Když moje představa nebude proveditelná, tak od ní jednoduše ustoupím.
a ten ampermeter s volmetrom chces mat zapnuty trvale alebo vypinat ho zapalovacou skrinkou klucikom? ak sa bude vypinat cez zapalovaciu skrinku, tak ti aj tak kludovy odber auta nezobrazi.
Samozrejme vypínať to nemusí, načo, tie dva moduly majú odber menší, ako je samovybíjací prúd akumulátora...ak ale potrebuje merať odoberaný prúd s presnosťou na desiatky mA, aký má význam ten ampérmeter zapájať na hlavný prívod do batérie, kde tečú aj štartovacie prúdy niekoľko sto A? Tie by aj tak merák nezobrazil...ja osobne by som meral iba prúd tečúci do ostatnej elektroinštalácie auta, použil nejaké presné odpory, tam bude stačiť aj rozsah do 20A, a rozlíšenie by bolo na požadované desiatky mA s veľkou presnosťou, pretože štartovacie prúdy by cez tie odpory neprechádzali, a teda by ich ani nemohli poškodiť...
Vypínat to nechci, právě kvůli tomu trvale mizícímu proudu 38 mA a současnýmu dobíjení konzervátorem (cca 120mA).Taky jsem uvažoval o tom, že budu měřit proudy tekoucí jen do sítě auta, ale tak nebude přehled za chodu motoru, kolik toho proudu jde z alternátoru a kolik z baterky. Ale nakonec to možná dopadne stejně tak, že to osadím na přívod do spotřebičů. Chtěl jsem vlastně vědět, jak chodí proudy z baterky a do baterky, případně jestli za volnoběhu (s povinným svícením) to nedotuje baterka. Jak už jsem řek, dost možná, že budu muset od svých představ ustoupit. Ale třeba ne. Neposuzujte můj úmysl jako blbost, třeba to blbost je, ale já se tím bavím, nesnáším nečinnost. A když to bude fungovat podle mých představ, tak z toho budu mít radost.
Ještě bych se rád zeptal, co to znamená 3,5 místný displej. Kdosi to kdysi vysvětloval, ale už zase nevím o co jde. To půlmísto si nedovedu představit. Tak kdyby někdo mohl pěkně polopatě. Díky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32367 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 12 2010, 17:13 Předmět:
3 a 1/2 místa (nesprávně 3,5 místa) je zobrazení ve tvaru 1999 - s desetinnou tečkou za libovolným místem. Takže třeba ICL7106/07 je 3 1/2 místa (3 devítky a k nim ta "půlka" = jednička s mínusovým znamínkem).
Existují i displeje zobrazující 3 a 3/4 místa - tak se říká zobrazení běžnému u některých měřáků METEX, FLUKE a dalších - zobrazená hodnota je mezi 0000 a ±3999 (rozsahy nejsou do 2-20-200, ale do 4-40-400) zase s desetinnou tečkou libovolně podle rozsahu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.