Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st březen 21 2012, 11:41 Předmět:
Odpadne tu riadenie "ovládanie z ECM".
Otvorenie a zatvorenie ventilu detekuje tento komparátor.
Možno by som skrátil časovú konštantu integrácie signálu, ak to bude spoľahlivo vzorkovať, aj na čas blízky otvorenia ventilu pri minimálnych otáčkach.
Založen: Mar 12, 2012 Příspěvky: 69 Bydliště: Brno
Zaslal: st březen 21 2012, 12:33 Předmět:
Takze to pracuje na predpokladu ze kdyz se otevira a zavira venti dojde k razum ktery tento komperator zaznamena a povazuje je za zacatek a konec cyklu ktery signalizuje S/H ?
Jak vi ktery je otevreni a zavreni v tom pripade?
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st březen 21 2012, 12:55 Předmět:
V okamihu ak sa otvorí ventil zníži sa tlak (trochu pozdejšie ak preje piest za hornú úvrať). Ak ten tlak(podtlak) dosiahne hodnotu nastavenú trimrom na výstupe komparátora sa vygeneruje nízka úroveň. LF 198 vzorkuje...integruje MAP hodnotu. Po určitom čase podtlak klesne (možno už aj pred uzavretím ventilu) nad hodnotu nastavenú trimrom(+nejaká hysterézia R1/R2 ) a komparátor prejde do vysokej úrovne. Vzorkovanie končí.
Aby to dobre fungovalo hodnota podtlaku od ktorej sa začne vzorkovať musí byť taká, aby sa za každého stavu klapky a otáčok komparátor preklopil. Túto hodnotu by bolo najlepšie nastaviť pri teste. Zrejme stačí začať pri cca 4V na trimri.
Edit:To je predstava ako to môže byť, v reáli to môže byť trochu inak, preto by to bolo dobré aj osciloskopicky zachytiť.
Ale ak to dá dobré výsledky... asi to bude tak.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st březen 21 2012, 17:17 Předmět:
Asi som mal uviesť, že MAP signál ide aj do LF198 na pin 3.
Test:
1/ zapojiť pôvodné zapojenie, aby to fungovalo.
2/ k MAP pripojiť komparátor, výstup komparátora nepripojiť nikde(iba na R3).
3/ v kľude (motor netočí) je na výstupe LM393 +Vs, alebo 0V
-trimtom nastaviť +Vs a trochu posunúť ďalej.
4/ spustiť motor...na výstupe LM393 sa objaví +Vs-(15 až 20%)Vs
-jemne štelovať trimrom.
5/zapojiť výstup LM393 na pin7 LF198(odpor R3 sa prípadne vypustí).
Založen: Mar 12, 2012 Příspěvky: 69 Bydliště: Brno
Zaslal: st březen 21 2012, 17:32 Předmět:
Ano to jsem zkousel
z map pripojim jak vstup do komeratora k R1 tak na pin 3 u LF
Signal z komaratora pin1 zapojim na pin 7 LFka ,pin 1 a V+ maji mezi sebou R3
Neni problem v tom ze uzivam k ziveni jednu z 9V bateroi LFka ?
Tu ktera je V+ jako + a - jde do kostry
pardon nejak me vypadla zem pin 4 jsem zapomel uzemnit
Založen: Mar 12, 2012 Příspěvky: 69 Bydliště: Brno
Zaslal: st březen 21 2012, 18:04 Předmět:
Opraveno a otestovano, ukazuje to aktualni hodnoty tedy 3,52V pri vypnutem motoru a 2,4V pri volnobehu. Zjevne netetekuje z MAPu udalosti ale bere vse, trimr jsem otacel velmi pomalu a mel jsem nastaven sampl jen z jednoho cyklu aby se to projevilo hned.
ladil jsem i uroven signalu na trimru co je vzorkovani u LF.
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: st březen 21 2012, 18:57 Předmět:
Trimrom R3 na pin 8 u LF198 nastav 2,5V a viac to nerieš.
V kľude nastav na bežci P1 približne 4V (na MAP je 5V). Na pine 1(LM393) musí byť niečo nad 6V.
Roztoč stroj a meraj na pine 1(LM393) Merák bude ukazovať menej ako 6V (cca 4,5 až 5,5V). Ak je tento výstup pripojený k 7/LF198 tak vzorkuje.
Ak je na pine 1/LM393 nenej ako 4V je zle nastavený P1.
Pri napätí okolo 0V na pine 1/LM393 trvale prechádza MAP na vystup LF198.
Pri napätí okolo 6V na pine 1/LM393 nevzorkuje MAP ale je LF198 v HOLD.
Na skúšku sa môže výstup riadenia z EMC pripojiť ku komparátoru namiesto MAP signálu (s pomocným odporom na +Vs(10k). Na pine 1/LM393 by malo byť cca 4 až 4,5V pri točiacom motore.
Založen: Mar 12, 2012 Příspěvky: 69 Bydliště: Brno
Zaslal: st březen 21 2012, 19:15 Předmět:
V klidu je na MAPu 3,5V - 3,6V, hodnot 5V nikdy nedosahne, kduz pripojim k MAP laboratorni zdroj tak dava pri 3,6V 0,06 na pinu 1/393
kdyz pridam k 5V vyskoci na 6,6V
Založen: Oct 02, 2009 Příspěvky: 5286 Bydliště: PO
Zaslal: čt březen 22 2012, 18:20 Předmět:
Potom ten MAP reaguje pomaly a jeho hodnoty sú nejako spriemerované, alebo ukazuje približne špičkou hodnotu. Potom tento spôsob merania je na figu.
Pomohol by osciloskop...(viem).
Ak MAP má vnútorne nastavené veľké časové konštanty lepšie to nebude ako iba so samplovaním z riadiacej jednotky.
Keby boli niekde dostupne údaje o tom MAP senzore, a súčasne aj mechanické napojenie (rozmery) kanálika a dutiny senzora. Tieto parametre sa navrhujú tak, aby sa upravovali dynamické parametre (niekedy aj nevedome sa tým zhoršia parametre merania-riadenia).
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.