Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32215 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 12 2008, 17:31 Předmět:
Samozřejmě, že dalo - vzít kus izolovaného kabelu nejméně 2,5mm2 a přemostit veškerou hlídací elektroniku, natáhnout na výstupní svorku napětí přímo od usměrňoveče. Potom ovšem nechápu potřebu něco takového kupovat, když se to hlídání vyřadí - to už je lacinější si zbytek (trafo, usměrnění a svorky) nějak ubastlit do příhodné krabice sám. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jde o to že já se někde dočetl že ta nabíječka není úplně k zahození produkt, byla akce a já moc nebádal a koupil. Když jsem se jal nabíjet a po údajném nabití proměřil elektrolyt kterej byl v červeným poli, tak se mi protáhl obličej. Já chápu že když to má být automat který nabíjí klasické aku i gelovky tak to jinak nejde, ale já mám baterku obyč. kterou vytahuju z auta, tak mi to vypnutí připadá spíš ke škodě než užitku. Nebo dělám něco špatně a přemosťovat bych to raději neměl?
Dobrý den pánové, nevěděl by někdo kdo se koukal dovnitř té nabíječky, jestli jde udělat v ní nějaký bastl aby se to automatické vypnutí při napětí 14.4V resp. 14.7V vyřadilo nebo jinak obešlo a nabíječka jela dokud ji neodpojím sám ručně a dobila baterku doplna, tudíž jela až do napětí 16V? Díky.
Když se ti podaří zjistit nebo změřit, na který pin IO je přivedeno napětí akumulátoru, pak stačí mezi tento pin a zem připojit zenerovu diodu na 12V (přes srážecí odpor, pokud není vhodný odpor už integrován). Pak bude nabíjení pokračovat do odpojení baterie.
To je dobrý nápad. Jsem zvědav jak to vevnitř vypadá, podotýkám že jsem to ještě nekuchnul. Jen mám obavu jestli na integráči něco naměřím aniž bych tam něco odpálil
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3330 Bydliště: Brno
Zaslal: st listopad 12 2008, 22:22 Předmět:
1ramon napsal(a):
To je dobrý nápad. Jsem zvědav jak to vevnitř vypadá, podotýkám že jsem to ještě nekuchnul. Jen mám obavu jestli na integráči něco naměřím aniž bych tam něco odpálil
Cele zarizeni je zalito nejakym lakem ci co to je. A z IO je zbrousena informace oznaceni. To ztizi provedeni patricne upravy. A jak jsem tady uz psal nabijecka ktera nabije akumulator napul, podle hustomeru, se nema nazivat nabijeckou.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32215 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st listopad 12 2008, 23:08 Předmět:
masar napsal(a):
Když se ti podaří zjistit nebo změřit, na který pin IO je přivedeno napětí akumulátoru, pak stačí mezi tento pin a zem připojit zenerovu diodu na 12V (přes srážecí odpor, pokud není vhodný odpor už integrován). Pak bude nabíjení pokračovat do odpojení baterie.
Není jednodušší než pátrat po fukci zapojení ho prostě vyřadit? Na tyhle "LIDLoviny" mám docela jednoduchý názor - jsou dobré akorát pro zlost. Potraviny taky nechodíte kupovat do autosalónu a na obarvení vlasů nepošlete manželku k autolakýrníkovi (i když mnozí z nás by to s gustem udělali ). Použij z původní "zabíječky" trafo, skříňku a možná usměrňovač a s trochou dozoru to bude nabíjet jak víno... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Není jednodušší než pátrat po fukci zapojení ho prostě vyřadit? Na tyhle "LIDLoviny" mám docela jednoduchý názor - jsou dobré akorát pro zlost. Potraviny taky nechodíte kupovat do autosalónu a na obarvení vlasů nepošlete manželku k autolakýrníkovi (i když mnozí z nás by to s gustem udělali ). Použij z původní "zabíječky" trafo, skříňku a možná usměrňovač a s trochou dozoru to bude nabíjet jak víno...
Obávám se, že v tomto případě se touto metodou cíle nedosáhne. Nabíječku jsem neměl otevřenou, jen jsem ji viděl a držel v ruce. Je malá a lehounká a z toho usuzuji, že nejspíš půjde o spínaný zdroj, jehož parametry (velikost proudu) jsou ovládány jednočipem. Překlenutí takovéto elektroniky může být stejně těžké (ne-li těžší) než mnou zmíněná úprava.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32215 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 13 2008, 10:42 Předmět:
Nj, tyhle spínáky... Prostě na poctivou olověnou baterku patří poctivé trafo - je to nejblbuvzdornější... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Měl jsem takovou trafovou předtím, za podobnou cenu, vevnitř bimetal, no katastrofa, 5 vteřin nabíjení, půl minuty chlazení, nabíjel jsem několik dní. Takže jsem ji stejně musel odnést k odborníkovi který ji "opravil" provedl bastl že pak držela 2A furt, jen už nevím co tam provedl a chtěl jsem se vyhnout tomu že něco koupím a poběžím s tím v zápětí do servisu. Jinak problém není v "Lidlovině", tady ty chytré obvody jsou dnes ve většině "moderních" nabíječek za mnohem delší peníz, takže je problém najít něco pořádnýho a tady ta Lidlovská nemít to omezení tak nemám výhrad. Asi fakt nezbývá než vyrobit něco na koleně.
Když se ti podaří zjistit nebo změřit, na který pin IO je přivedeno napětí akumulátoru, pak stačí mezi tento pin a zem připojit zenerovu diodu na 12V (přes srážecí odpor, pokud není vhodný odpor už integrován). Pak bude nabíjení pokračovat do odpojení baterie.
Tak jsem se ptal elektrotechnika jestli by mi to udělal, ale vůbec se k tomu neměl, že je to problematické, složité bádání, shánění schematu atd...(odhad ceny za tu práci cca 900,-) a ještě vyslovil pochybnost, že vzhledem k tomu že je to spínaný zdroj tak by to i po této úpravě nemuselo běhat jak chci. No nevím jestli to říkal jen proto že se mu do toho nechtělo, nebo je to fakt takový problém...
Tak jsem se ptal elektrotechnika jestli by mi to udělal, ale vůbec se k tomu neměl, že je to problematické, složité bádání, shánění schematu atd...(odhad ceny za tu práci cca 900,-) a ještě vyslovil pochybnost, že vzhledem k tomu že je to spínaný zdroj tak by to i po této úpravě nemuselo běhat jak chci. No nevím jestli to říkal jen proto že se mu do toho nechtělo, nebo je to fakt takový problém...
To není práce pro zakázku, ale pro bastlíře, který to bude brát jako zábavu nebo ze zvědavosti (zvídavosti). Ale nejspíš se mu do toho nechtělo, protože výsledek je nejistý.
No já jsem teď odpojil baterii od tronic t4x a meřil jsem s hodinovou pauzou hustotu a je na 1,28 no a na multimetru ukazuje 13,17 V. Baterii jsem nabíjel cca 24hod. na režim moto a je to 12V/9Ah
No já jen že tu pořád někdo píše o nabíječce z Lidlu a že je to šmejd atd...
Tak jsem jí odzkoušel a né jen na jedné baterii a jak jsem psal o té baterii co jsem s ní nabíjel posledně má teď 12,8V a hustata je také v pohodě.
Někdo tu psal o hustotě elektrolitu a že je pořad v červeném na měřáku. Tak si myslím, že ta baterie co někdo nabíjel je buď po smrti a nebo ten měřák . Testoval jsem to i na dost špatné baterii YTX5L-BS (MF) a držela max 12,3V nechal jsem jí na Tronicu nabíjet dva dny na dostala se na hodnotu 12,6V a to měřeno dva dny po nabíjení. Jinak jsem měřil a nabíječka při nabíjení na MOTO program jde na 14,4V pak klesne na udržovací režim přepne na nabito a ja jsem naměřil cca 13,2V a pomalu šla cca. okolo 24hodin na 14,2V a to jsem jí odpojil (zánovní baterie). Ještě jsem zjistil a to u té bezúdržbové baterie YTX5L-BS (MF), že pokud sama nedrží na 12,7V zapne se oživování a to valí 14,7V pak padne na 12,7V a neustále se opakuje.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.