Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32376 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 30 2023, 8:57 Předmět:
V Österreichu je stejný napětí na střídavině jako u nás, 25kV - ale kmitočet tam mají jenom třetinovej, 16 2/3Hz ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7747 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt listopad 30 2023, 9:01 Předmět:
Nene, mají 15 kV. Stejně jako v Německu. Ostatně, tohle uměla i lokomotiva 371/372, zvaná bastard, Němci tomu říkali "Knödelpresse". S dodávkami moderních strojů (hlavně Vectron) tyto lokomotivy dosluhují na vnitrostátních výkonech, tahá to třeba rychlíky do Mechova a dál do Jaroměře, kde končí dráty. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32376 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 03 2023, 20:39 Předmět:
Ráno těsně před koncem šichty, mlha, tma, drobný sněžení, projíždí fíra červenou v místě, kde nefunguje běžnej traťovej zabezpečovač = na vjezdu do první "vjezdový" sekce seřazovacího nádraží. Jednoznačně lidskej faktor, tady není o čem mluvit. Jestli ten chlap zachrápnul nebo přehlídnul, že má návěst na "STŮJ!", netuším, ale nejspíš to všecko půjde za ním. Měl kliku, že stačil vyskočit a nezabil se při dopadu o nějakej další vagón nebo něco v kolejišti - návěstidlo, osvětlovací sloup atp. Nezdá se mi zveřejněnej údaj o rychlosti, v jaký se rána stala - 80km/h, když v místě není povolená rychlost vyšší než 40 - to místo rozhodně není volná trať. Množství rozmlácenejch vozů tomu taky neodpovídá - spíš bych to odhadoval na 60km/h, ale i to je dost. Nevím, jak to měl fíra s místním "poznáním" - jak dobře znal třebovskej "vjezd", kolikrát do něj vjížděl za tmy a mlhy. Každopádně musel vidět vedle sebe odstavený další soupravy, musel chápat, že je v nádraží, ne na trati. Další věci jsouu mimo moji schopnost odhadovat, nemám žádnou informaci o fírovi, jeho zdravotním stavu, psychickým rozpoložení, technickým stavu mašiny, zbytku vlaku, kolejiště v místě nehody - všecko se vyšetřuje a průběžně uklízí, na osobní vlaky to nemá žádnej vliv, snad jen bude trošku hustší provoz na zbytku tratí, protože tady je omezenej provoz tranzitu - předpoklad týden-dva, přinejhorším do konce roku.
Jinak nehoda je jednoznačně důsledek všeho, co se za posledních 30-35 let udělalo k "zeštíhlení" železniční dopravy - lidí je málo, protože jednak spoustu lidí propustili, další část pod dojmem hrozícího propouštění odešla sama, nově se navyšujou objemy, aniž by se cokoliv změnilo, zabezpečovací zařízení pamatuje leckde ještě Husáka, takže jezdící personál dostává za uši ... Prostě se to dalo čekat. Jediná klika, že se to stalo 300m od průběžný trati a nebylo to v blízkosti cestujících - náklad i rozbitý vozidla se uklidí, koleje opraví, škody zaplatí pojišťovna. Místo havárky je přibližně tady: https://mapy.cz/s/bofusabasa , průběžná trať 2+2 koleje (Olomouc a Brno) je spolu se silnicí I/14 notnej kus vpravo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne ne prosinec 03 2023, 20:44, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 869 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: ne prosinec 03 2023, 20:41 Předmět:
Nejsem sice Karel, ale co jsem četl na K-reportu, tak teorií je samozřejmě několik a asi chyba fíry či techniky, že tam místo 30km/hod rychlostí, která tam je na vjezdu do vjezdové nákladní skupiny, tak tam vlítl "osmdesát", "řízl" výhybky a dostal se na obsazenou kolej. Jestli zaspal nebo mu po dlouhém nebrždění při tomto počasí namrzly kotouče (jel z Břeclavi a naposledy měl brzdit u Maloměřic v Brně), to se uvidí, až poté, co vyčtou z rychloměru.
A k tomu, co píše Karel: mám za to, že k vjezdu do nákladní skupiny jde kód, takže víš, co to znamená -u "střelnice mu to dávalo výstrahu, před odbočkou pod most měl mezikruží a dál jel proti kódujícímu stůj, takže buď se "promačkal" až za stůj (což se mi moc nezdá) nebo fakt technická závada...
Ale jsou to jen domněnky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32376 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 03 2023, 20:53 Předmět:
K-report jsem nečet, ale v tý diskusi je jasný, že místní znalost dotyčný lokality má jen mizivej zlomek diskutujících ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7747 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út prosinec 05 2023, 12:02 Předmět:
Na novinkách (nebo idnes?) psali, že fíra před střetem vyskočil. A správně, za komoušů se nic takového nestávalo! To ví přece každý. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32376 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út prosinec 05 2023, 12:59 Předmět:
Lukas-Peca napsal(a):
...
EKKAR: ano, zato za staré dobré Dráhy se takové věci jako projeté návěstidlo nestávaly.
Kecáš ... Stávaly se i daleko horší věci, akorát to nemělo takovou publicitu, bo každej nměl v kapse mobil s kamerou a spoustu případů lehčích nehod se jednoduše podařilo komoušům zamést pod koberec a ututlat ... A "díky" inflaci taky tehdejší číselný hodnoty škod nebyly takový drastický - dneska drcnutí motorákem na přejezdu do náklaďáku (auta) s trochou rozházenýho hnoje kolem udělá škodu za hezkejch pár mega, i když u toho bylo jen pár lehce zraněnejch a probírá se to celostátně ještě 3 dny - před 30 lety by po tom ani okresní drbna neštěkla víc, jak noticku na 5 řádek na předposlední stránce, protože škoda by byla 30-40 tisíc ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18229 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: út prosinec 12 2023, 11:14 Předmět:
vasekpetr1 napsal(a):
Jestli zaspal nebo mu po dlouhém nebrždění při tomto počasí namrzly kotouče (jel z Břeclavi a naposledy měl brzdit u Maloměřic v Brně), to se uvidí, až poté, co vyčtou z rychloměru.
Dnes jsem telefonoval s jedním koordinátorem dráhy a tak jsem se zeptal na ten karambol v Třebový. Můžou za to německý zelený, který prosadili, že v celý EU se nesměj používat kvůli hluku litinový brzdový špalky ale nějakej plastovej sajrajt jako pakny u nákladáků. Problém pak je při sněhovým počasí, hrozně dlouho to trvá, než namrzlý špalky a ráfy začnou brzdit. S litinou tenhle problém nebyl, nebo byl výrazně menší. Proto je nějakej předpis po jaký době se má brzdit. Jenže z Brna do Třebový to je furt do kopce a na rozmrznutí by musel někde brzdit až do zastavení. Ten vlak měl 2500 tun a rekuperačka brzda v mašině to neubrzdila a ty vozový brzdy byly namrzlý a k ničemu. Takže tam vlítnul těch 80km/h a když viděl proti čemu jede, tak dal rychlobrzdu a vyskočil. Prý docela zázrak, že při tý rychlosti se mu skoro nic nestalo.
Jaak jsem nakoupil, tak prodal. _________________ Jirka
Ptal jsem se známého z Metransu, jestli taky neutržili nějakou škodu. Prej jenom něco trochu pobouchanýho od ulítlých trosek, plus zablokovanej terminál.
Uvidí se, co řekne fíra. Každopádně - pokud během cesty nepřibržďoval, pak tohle jde za ním. Jestli vzal za brzdu až na té 40 (30) a nebrzdilo to - což je pravděpodobné vzhledem k té rychlosti - pak to vysvětluje to, že vyskočil, což je poslední způsob, jak přežít. Zbytek jsou jen dohady.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.