Pre Crifodo:
Andrea napisala zaklad. Ja som rozpisal ako sa to meria v praxi.
Mam premeranych stovky baterii (mozno tisic) na profi testeroch s naslednou aplikaciou v praxi.
Ostatne prispevky su "trochu nepresne" alebo uplne mimo.
Podla podmienok ktore odpovedaju pouzitiu baterie zistis vnutorny odpor (ten je potom relativne stabilny!) a kapacitu baterie. Podla toho vyhodnotis jej stav. Obidva parametre musia byt OK.
Skusim priklad: Bateria do mobilu dodava cca 500-800mA pocas hovoru. Ale pri vytacani to je 1,5-2A! Pri tomto prude sa meria vnutorny odpor. Kapacita pri tych 500-800mA. Dobra hodnota je cca 200mR. Pri hodnote 400mR MT zobrazi stav baterie na 3 zo 4 dielikov, ale po prijati hovoru MT vypne. Po opetovnom zapnuti su tam znova 2-3dieliky. (hodnoty pre rozne MT sa mozu mierne lisit).
Podobny postup bude aj pre FOTO.
Uplne ina situacia je pri baterii v aute. Tam nie je podstatne kolko hodin bude hrat autoradio. Tam sa meria vnutorny odpor pri startovacom prude.
Pre lepsiu predstavu prikladam grafy.
ověřování vnitřního odporu je imho specifický pro každej akumulátor a ani bych ty jednotky nenazýval ohmy ale spíš nějaká specifická konstanta.
To je asi tak nejpříčetnější zhodnocení.
Fero - 7 používá specifickou jednotku mR.
Rozhodující pro použití je nejspíš způsob zacházení daného přístroje s krátkodobým poklesem napájecího napětí. Setkal jsem se už s vírou, že výrobci schválně naprogramujou počet cyklů, po které má výrobek sloužit.
Nie ja, ale vseobecne sa vnutorny odpor baterie (clanku) udava v ohmoch alebo v miliohmoch. Ja som napisal mR.
V literature sa ziadna "specifická konstanta" neuvadza.
Uvadzat 1C alebo 4C sa v tomto pripade neda.
Bateria do toho isteho MT moze mat 600MAh ale aj 1200mAh.
Rovnako bateria do kamery moze mat 800mAh ale aj 2700mAh.
Merania sa budu prevadzat za rovnakych podmienok pre slabsiu aj silnejsiu bateriu.
Nie ja, ale vseobecne sa vnutorny odpor baterie (clanku) udava v ohmoch alebo v miliohmoch. Ja som napisal mR.
Jo, mR je stará jednotka aktivity (Rentgen). Odpor má jednotku Ohm.
1 mR = 10 µGy/h
Je logické že pro porovnání různých LiIon článků má smysl srovnávat jen baterie stejné kapacity a stejného napětí, aby byly zřejmé rozdíly mezi výrobci nebo stárnutí článku.
Ak sa bavime o ovnutornom odpore, tak mi to nepripadalo divne uviest R ako ODPOR pre Ohm (1ohm=1R).
Ak sa bavime o vnutornom odpore, tak rozna kapacita nema na to vplyv.
Samotne napetie ma vplyv iba z pohladu spajania clankov.
Starnutim baterie sa vnuturny odpor zvysuje.
Starnutim baterie sa kapacita znizuje.
Ale medzi nimi nie je priamy vztah.
Když kapacita článku (plocha elektrod) nemá vliv na vnitřní odpor, čím si vysvětluješ to, že článek 100 Ah dá (třeba) 100x větší zkratový proud než článek 850 mAh?
Jak se tedy vyslovuje ta zkratka odporu zapsaná jako 400 mR?
Uz som to sice napisal, ale este raz:
400 mR = 400miliOhmov (snad to uz bude dostacujuce).
A s tou prvou otazkou?
Je to asi tak ako s kondenzatormi. Kapacitou a napatim.
The voltage drop and the I2R losses may not be significant for a 1000 mAh cell powering a mobile phone but for a 100 cell 200 Ah automotive battery they can be substantial. Typical internal resistance for a 1000mA Lithium mobile phone battery is around 100 to 200mOhm and around 1mOhm for a 200Ah Lithium cell used in an automotive battery.
(http://www.mpoweruk.com/performance.htm)
Tady http://www.freepatentsonline.com/5554459.html se uvádí vnitřní odpor na jednotku kapacity, což bude asi nejpřesnější ("měrný" vnitřní odpor)
Je vidiet, ze si to nepochopil.
Doporucujem Ti nastudovat uvedenu problematiku komplexne a potom niecim argumentovat. Toto su ciastocne informacie a mozu viest k mylnym zaverom.
Je tam jasne napisane: Typicka hodnota pre bateriu v aute je 1miliohm.
Ale nema to priamu suvislost s kapasitou.
Je to dane konstrukciou a poziadavkou na startovacie prudy cca 200A.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.