Ty nové spojku nemají
http://www.autoauto.cz/eshop/skoda-octavie-ii-tour-2-2004-6-2012-kompresor-klimatizace-octavia-ii-1-6_detail/
Jinak to, že se rozsvítí kontrolka neznamená že běží kompresor, je to závislé i na zatížení motoru, poloze egr ventilu atd.... Tlačítko a kontrolka ve skutečnosti znamená pouze požadavek na spuštění.
Teoreticky je schopen odvhčovat když se přepne na vnitřní okruh a použije elektrické přitápění. Tím se rychle dostane nad nezámrznou teplotu. Jinak hnát vzduch s teplotou pod 0C na výparník je blbost. _________________ Internet - metla lidstva
To Takjan: Tam je asi chyba "Vypnete klimu.... pod 5°C.." asi "zapněte". Ale ano. Opět se bavíme Klima v mrazu a mlžení skel.
To Rellik: Kompresor je zátěž pro motor tak se to na motoru nějak projevit musí.
Naposledy upravil MiraSt dne ne leden 13 2019, 19:37, celkově upraveno 1 krát.
Vše tady není jen o škodovkách, každá značka to má jinak.
Ale na stejném fyzikálním principu. Takže v zimě klima nejede.
To Rezis: Tak první co mi dává za pravdu!! Palec nahoru dávám.
Takže závěr (můj): V mrazu klima nejede a vzduch se nevysouší. Jinak by se ta odejmuta vlhkost musela někde zamrazit na kostku ledu a ve venkovním mrazu by tam byla až do jara. Děkuji za vaše příspěvky a sami si zkuste zapnout nebo nezapnout klimu když to radí na netu, sledovat změnu a sami si odpovězte, jestli je to blbina nebo pravda.
Naposledy upravil MiraSt dne ne leden 13 2019, 19:55, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 640 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: ne leden 13 2019, 19:51 Předmět:
MiraSt napsal(a):
To Rellik: Kompresor je zátěž pro motor tak se to na motoru nějak projevit musí.
Nemusí - řídící jednotka může postupně zvyšovat tlak kompresoru klimy a zároveň přidávat výkonu motoru, takže otáčky budou kolísat ve stále stejné hodnotě, ale bude to brát víc paliva... Elektronika už je na to v autech dost chytrá aby se to tak kompenzovalo. Stejně tak, když zastavím, tak se spotřeba paliva z l/km přepne na l/hod. Nebo i stěrače. Pokud prší a mám je zapnuté bez cyklovače, tak na křižovatce nebo když zastavím, přepnou se automaticky na nejnižší cyklus - po rozjetí jedou zase naplno.
To zapnutí klimy by v tomto případě mohlo jít vidět na detailním sledování spotřeby - http://blog.auto.cz/aktivnybloger/2016/10/lektor-uspornej-jazdy-aplikacia-drivegreen/ Pokud bych na volnoběh zapl klimu na to odmlžení okna, mělo by to jít tady vidět.. Zítra zkusím...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34419 Bydliště: Bratislava
Zaslal: ne leden 13 2019, 19:53 Předmět:
Ono to vidiet hlavne na tom okne. Dam fukat naplno na okno, vlhkost neochotne ustupuje. Zapnem klimu, pocujem spustenie kompresora a prakticky okamzite zacne vlhkost ustupovat podstatne rychlejsie.
Ono to vidiet hlavne na tom okne. Dam fukat naplno na okno, vlhkost neochotne ustupuje. Zapnem klimu, pocujem spustenie kompresora a prakticky okamzite zacne vlhkost ustupovat podstatne rychlejsie.
Jen nechápu proč klimatizace v autě neumí reverzní chod. Tedy tepelné čerpadlo které by topilo v podstatě ihned po startu. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32494 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 13 2019, 20:23 Předmět:
MiraSt napsal(a):
rnbw napsal(a):
Ono to vidiet hlavne na tom okne. Dam fukat naplno na okno, vlhkost neochotne ustupuje. Zapnem klimu, pocujem spustenie kompresora a prakticky okamzite zacne vlhkost ustupovat podstatne rychlejsie.
V mrazu?
Je to tak, u koncernovejch aut platí to, že ta klima se opravdu zapíná i při vnějších teplotách pod nulou PRÁVĚ PRO TO VYSUŠENÍ VZDUCHU PŘI OVLÁDACÍCH KNOFLÍCÍCH NASTAVENEJCH NA OFUK SKLA A ZAŘAZENÝ VNITŘNÍ CIRKULACI VZDUCHU. Dehťáky k tomu ještě vevnitř v jednotce klimy mají elektrickej topnej článek, tzv. "PTC" (tovární označení, já to nevymyslel) = plechový meandrovitý segmenty navzájem oddělený keramickýma topnýma elementama. Plechový meandry jsou střídavě zapojený na +12V drátem tlustým jak sloní noha (minimálně 10, ale spíš 16mm² Cu lano) přes speciální relé podobný tomu, co spíná žhavení a pojistku na nějakejch 100A) a na kostru auta - slouží to k rychlýmu ohřátí vzduchu právě po odstranění vlhkosti vymražením výměníkem klimy v době, kdy dehťák ještě nemá dostatečně ohřátou chladicí kapalinu k tomu, aby v topení skutečně topila. PTC se po ohřátí kapaliny nad 50°C vypíná, ALE klima běží dál až do vypnutí vnitřní cirkulace vzduchu právě proto, aby vymražovala ze vzduchu nasátýho z kabiny odpařenou vlhkost. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: ne leden 13 2019, 20:30 Předmět:
A to máš ověřený, nebo je to JPP ? Jak se potom řeší omrznutí výparníku ?
U novejch koncernů se dá zapnout vnitřní cirkulace a zároveň odmražování okna klimou ? JAK ? _________________ Klídek chlapi,to je nulák...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.