Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 640 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: po leden 14 2019, 15:22 Předmět:
Takže jsem ráno vyzkoušel zapnutí té klimy. Při stání se spotřeba zvýší z 0.5l/h na 0.6l/h a po vypnutí opět klesne. Nicméně na otáčkách to není znát vůbec. Je to vidět jen při tomto měření. To je klima co jede pořád a jen se reguluje její výkon. Pokud by šlo o starou klimu se spojkou, tak by poklesly otáčky. https://youtu.be/WrTiTi4x-Ls Možná jedno pozitivum by to i mělo s tím zapnutým ofukem předního skla, si myslím, že to začalo dřív topit...
Zpět domů jsem zkoušel mou teorii o tom, že se to po vyhřátí auta přepne do výchozího režimu - nepřepne.
Nicméně když zabrousím do léta a budu vycházet z průměrné spotřeby s klimou a bez klimy tak tam rozdíl není téměř žádný. Max 0.1l/100km (spotřeba ~4,8l/100km)...
To jsou nejlepší hádky na všech motoristickejch fórech - jedni melou, že nafta patří do traktoru nebo do kamen, druhý jim kontrujou s tím, že benzín nebo plyn patřej tak nanejvejš do zapalovače. Občas se ještě přidají další, co tvrdí, že LPG nebo zemní plyn jsou dobrý tak akorát do vařiče. Čekám, co si vymyslej na elektriku případně na vodík...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6692 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: po leden 14 2019, 21:26 Předmět:
No jo, tohle ale snad ani nepadlo, s čím kdo jezdí, ale jak funguje odmlžení.
Ať si každý jezdí jak chce, když ho to baví. Jsem tolerantní, jen si něco pomyslím...
Tak vás všechny zdravím a kromě bezpředmětných odpovědí jenom někteří se mnou souhlasí, že v mrazu klima nejede. Už jenom ten problém, že by se musela ta vysrážená vlhkost někde odpařit, a zase říkám, že v mrazu nemá kde. Ledaže by to auto bylo na to uzpůsobené, ale o tom jsem ještě neslyšel. Schválně jsem tuto debatu zavedl abych se mohl o některé názory opřít a argumentovat před kolegy motoristy hmatatelným důvodem nebo alespoň fyzikálním důvodem jak klima v mrazu nefunguje. Přikládám obrázek z návodu k Fábií(?) co tu jeden kolega poskytnul a nikde se tam nepíše, že v zimním období (mrazu) "zapněte klimu na odmlžení oken". Tak hezký den všem.
Založen: Feb 17, 2017 Příspěvky: 640 Bydliště: Staré Město (UH)
Zaslal: út leden 15 2019, 19:05 Předmět:
MiraSt napsal(a):
Tak vás všechny zdravím a kromě bezpředmětných odpovědí jenom někteří se mnou souhlasí, že v mrazu klima nejede....
V tom manuále je ale napsané, že pod +2°C nefunguje chlazení a ne klimatizace (kdo by taky chtěl chladit v chladu) a dále pak cituji :"V chladných ročních obdobích se zapnutím chlazení zabraňuje zamlžení skel".
Souhlasím, že v "chladných". Tím se myslí +2°C a výše. Ale já se bavím o tomto období kdy je celkem pod nulou. Proto jsem slovo "mráz" vždy zvýraznil. Ještě dodám, že čín větší mráz tím dřívější zamlžení oken a co na to klima..? Nic! V mrazu nefunguje.
Naposledy upravil MiraSt dne út leden 15 2019, 19:37, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: út leden 15 2019, 19:23 Předmět:
Relik:OMG a jakej je rozdíl v tom slovíčkaření, když nefunguje chlazení je z celé klimatizace jen zbytečně složitá vzduchotechnika s topením
MiraSt má samozřejmě pravdu a jen tu někteří fabulovali s nějakým 100A rozvodem a topením odporem (BTW ten topící odpor je jen bočník pro větrák a žádná ptákovina co by měla vytápět apod)
6 stran o prdu a přitom stačilo otevřít manuál od výrobce Jsem ale rád, že jste to potvrdili a zároveň tím vysvětlili některým, že i když svítí kontrolka, neznamená to že jede kompresor _________________ Klídek chlapi,to je nulák...
To DjRix: Přesně. Takže mám v ruce důkaz, že všechny rady na netu se týkají pouze chladného období nikoliv mrazu. Ale o tom se nikde nepíše, je to univerzální návod. Tak díky.
.. a jen tu někteří fabulovali s nějakým 100A rozvodem a topením odporem (BTW ten topící odpor je jen bočník pro větrák a žádná ptákovina co by měla vytápět apod)
...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32491 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út leden 15 2019, 23:57 Předmět:
DjRix napsal(a):
...
MiraSt má samozřejmě pravdu a jen tu někteří fabulovali s nějakým 100A rozvodem a topením odporem (BTW ten topící odpor je jen bočník pro větrák a žádná ptákovina co by měla vytápět apod)...
Ty seš taky topnej bočník ... Ten bočník co popisuješ má KAŽDÁ jednotka větrání/klimy s výjimkou těch plně počítačem řízenejch (ty řídí větrák PLYNULE pomocí PWM), je asi tak 5x5cm velkej, slouží k stupňovitý regulaci rychlosti větráku a jsou k němu 4 dráty od přepínače rychlostí větráku (společnej a 3 odbočky - poslední nejvyšší rychlost větráku je plnej kotel napřímo 12V na motorku) - ALE JÁ PSAL O PTC, což je zhruba to, co nalinkoval rezis, akorát továrně vestavěný přímo do toho prostoru, ve kterým je klasickej teplovodní "radiátorek" - a přes co normálně prochází veškerej objem vzduchu, kterej má bejt klimou ohřívanej. A DÁVÁ SE TO VÝHRADNĚ DO DIESELOVEJCH VERZÍ - minimálně pro auta určený k prodeji ve střední Evropě. Do Norska, Finska a Švédska to možná dostávají i benálový motorizace, ale co mám info z Bolky, montovalo se to výhradně do nafťáků. Kapalinovej radiátor topí až tehdy, když teplota v chlazení vyleze nad nějakejch 50°C - a do tý doby, aby se nemuselo čekat až se dehťák ohřeje vrčením na místě, topí ten elektrickej topnej článek. Jestli si paměrníci vzpomenou na topnej ventilátor MicroHOTcube nebo jak se to všelijak jmenovalo, prodávalo se to hlavně na dobírku v nejrůznějších zásilkovkách těsně po Velkým Plyšáku stejně jako "bunda amerických pilotů" a další nejrůznější ftákoviny - já tu "kostku" mám ještě dneska a funkční - tak její topný těleso vypadá úplně stejně jako ten PTC článek do topení pro auta. OPAKUJU - zkratka "PTC" je označení tohohle topnýho elementu z automobilky a vůbec nemá nic společnýho s označením pro termistor s kladnou charakteristikou jak jsme zvyklý my bystlíři a elektronici. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.