Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7836 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: út leden 15 2019, 21:58 Předmět:
Jestli je to míň mastný jak nafta, tak bych to do nafťáku (ani do starý plečky) nepoužíval; nafta maže čerpadlo (je-li mechanické rotační; řadové bývaly mazané olejem, buď měly vlastní náplň nebo z okruhu mazání motoru) a vstřiky. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32761 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 16 2019, 0:17 Předmět:
samec napsal(a):
Modelári používali zmes metanolu s glycerínom, či nie?
Ty seš taky glycerín, ty kokso... Do vysokootáčkovejch dvoutaktů se míchá jako dobře spalitelný mazadlo ricinovej olej https://www.oleje.cz/p/ricinovy-olej-1-l-nalevany--18336 a ne glycerín - tím bys jakejkoliv motorek totálně zabil ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 18, 2009 Příspěvky: 1674 Bydliště: Blansko
Zaslal: st leden 16 2019, 8:55 Předmět:
Nemyslím, že by kerosin měl výrazně vyšší výhřevnost ( energetický obsah) než ostatní ropné frakce. Benzin, petrolej, nafta jsou na tom v J/kg prakticky stejně. Jestli někdo míchal kerosin do nafty, dělal to proto, že ho někde vyšmelil, nebo ukrad.
Modelári používali zmes metanolu s glycerínom, či nie?
Ty seš taky glycerín, ty kokso... Do vysokootáčkovejch dvoutaktů se míchá jako dobře spalitelný mazadlo ricinovej olej https://www.oleje.cz/p/ricinovy-olej-1-l-nalevany--18336 a ne glycerín - tím bys jakejkoliv motorek totálně zabil ...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32761 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st leden 16 2019, 11:20 Předmět:
Jenže ty modelářský turbíny spalujou propan nebo kerosin jako "dospělý jety", navíc do paliva nemíchají mazivo (mazací náplň je oddělená). Kde samec sebral glycerín jako složku paliva modelářskejch nebo i jinejch motorů, to nechápu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18430 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st leden 16 2019, 14:38 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Kde samec sebral glycerín jako složku paliva modelářskejch nebo i jinejch motorů, to nechápu ...
Třeba to je tím, že glycerín je trochu složitější alkohol.
Jinak glycerín je suprový mazadlo na kyslíkový pumpy nebo kompresory. Jakýkoliv jiný mazadlo je spolu s kyslíkem parádní bum a čmoud. Tedy kupodivu kromě hovězího loje a kyslíkovýho sádla. _________________ Jirka
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: st leden 16 2019, 15:59 Předmět:
Nevím, na co přesně lítal lítající traktor Čmelák, ale tady na místním JZD letišti byla asi tak 6-7m3 zásobní nádrž a z té vždycky tankoval.
Když to přijela cisterna doplnit, tak se tam nachomejtl jeden takový, co to měl s pilotama domluvený a jezdil na to. Míchal s naftou v poměru 2 díly toho leteckého sajrajtu a 1 díl nafty, prý kvůli mazání.
Měl nějakou starou, hranatou dýzlovou Audinu.
Ten pilot mu to pak sám za pár šupů prodával, co neprolítal..
Založen: Feb 04, 2010 Příspěvky: 775 Bydliště: Karlovy Vary
Zaslal: st leden 16 2019, 16:59 Předmět:
Čmelák lítá na AVGAS100LL nebo Natural 95.
Zdenku Jet A-1 seženeš třeba u vás na LKTB /Tuřany/ Zavolej na tel. 545 521 231 a domluv se třeba s panem Milanem Mičákem /nechci sem dávat jeho soukromé GSM numero.
Já ho mám také /někdy s tím meju cosi v hangu/, ale nechce se mi to posílat.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18430 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: st leden 16 2019, 17:26 Předmět:
pida_m napsal(a):
Čmelák lítá na AVGAS100LL nebo Natural 95.
U nás když lítaj vyhlídkový lety s Cessnou, tak když jim dojde co si ráno dovezou v kanystrech, tak točej u pumpy modrou Vervu 100. _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32761 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt leden 17 2019, 2:03 Předmět:
Rusové nemají nikdy nic svýho vlastního. Vždycky za vlastní vydávají něco, co od někoho bohapustě obšlehli - než je v tom trumfli Číňani ... Ani ten "jejich" slavnej motor V-2 (12-válec do V použitej v podstatě ve všech sovětskejch tancích počínajíc Koškinovým A-20 = T-34) vůbec nebyl "jejich", ale vyvinuli ho ve spolupráci s inženýrama od Junkerse jako původně dýzlák určenej do letadel během předválečný spolupráce završený "paktem Molotov - von Ribbentrop" ... Většina těch hvězdicáků, který poháněly "líčka" (= Lisunov Li-2 neboli obšlehnutej C-47 Skytrain alias Dakota neboli Douglas DC-3) měla vzory v USA = motory Pratt & Whitney R-1830-92 Twin Wasp v Dakotách nahrazovaly (Anatolij) Švecov AŠ-62(M), další výkonnej hvězdicák Wright R-1820 Cyclone byl v Rusku vyráběnej jako (Anatolij) Švecov AŠ-82(M) - ty lítaly v Lavočkinech La-5FN nebo La-7 nebo třeba v Iljušinech Il-14 a vrtulníkách Mil Mi-4 ... A ani ten "slavnej" RD-45 v pozdější době přejmenovanej na "Klimov VK-1" (MiG-15/MiG-15bis) nebylo nic jinýho, než zručně opajcovanej Rolls-Royce Nene ...
Snad jediný motory, který Rusko zkonstruovalo úplně samo, byly a jsou Gluškovy a Kuzněcovovy raketový dvígatěle, se kterýma Rusi lítají do kosmu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.