Založen: Jun 21, 2005 Příspěvky: 641 Bydliště: Opava
Zaslal: po červenec 16 2018, 9:40 Předmět:
Já vybíral 2 roky. Nechuť opět rozebírat motor u feldy mě posunul do stádia, že jsem za 2 dny měl vybrané, za 4 dny (dovezené) a posleze koupené a jezdím s ním už skoro 2 roky. Ano, je to lenivé, ano, má to jen klimu a elektrické přední okna, ale hovno žere a dnes je za hubičku a najede tolik km, že se už dávno rozpadne kastle. Fabia 1 SDI. Spotřebák za hubičku (brzdy 3, spojka 5 atd - ceny s prací a lepší díly). Dovezeno z D. A co se řešilo? Po koupi rozvody+olej+filtry. Spojka končila tedy spojka, komplet brzdy, ale ještě by něco najely. Stahovačka pravá přední, ložisko pravé přední. Tlačítko otevírání kufru, halda žárovek
Co tím chci říct-nacvakaný rozpočet navádí díky levnému spotřebáku ke koncernu a vyhnul bych se experimentům ala BMW atd, co už si tu postnul. Taky je třeba si uvědomit, že do toho minimálně 10 vrazíš jen si podáte ruku s prodejcem atd. Vím, vše již bylo řečeno, ale nějak nevidím, že bys to registroval.
Neber mou volbu jako ideál-najedu dost a nafta byla jediné řešení jak utect od LPG. Navíc mi auto má sloužit, tedy jsem chtěl co nejjednodušší auto a 160 to taky umí jet, tak co.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út červenec 17 2018, 7:35 Předmět:
Neponáhľam s kúpou. Tá Audina ma zaujala. Potom som si všimol tie cencúle.
S vyššou spotrebou sa počíta.
Ak by niekoho zaujímalo, uvádzam zoznam kandidátov, čo som vytipoval. Ale nakoniec nekupujem.
Opel Corsa 1.2 16V Cosmo Seat Leon 1.6i Reference Opel Astra 1.4 Smile Škoda Fabia 1.4 16V Ambiente Fiat Punto 1.2 Actual
Inak BMW som považoval za kvalitné autá, aspoň tie staršie ročníky. Ale po tomto ma už asi nezaskočí nič.
Audi bývali spoľahlivé autá. Nechcú ju tedy kvôli tomu motoru?
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: út červenec 17 2018, 15:16 Předmět:
Ty si na Meďáky?
Kolegyňa má 1,8T v Octavii. Sťažovala sa na spotrebu. Potom jej vymenili lambda sondu a teraz vraj dediny jazdí za 3,5l.
1,8l atmosféru vraj jakž-takž skorigovali v r. 2008 iným sacím traktom.
Ja by som rád niečo malé, najlepšie pod 4m, alebo len tesne nad.
Tá Audi je v ponuke aj s 1,6l. trojdverová, tu. U nej si zase ľudia sťažujú na hlučnosť. U 1,8l neviem, nenašiel som.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá únor 22 2019, 0:57 Předmět:
Zima mi dala školenie, tak pokračujem s hľadaním. Pólo, Fábia, Audi A3, Golf, Opel. Trojvalec mi nevadí, vadí mi hukot reťaze (a u HTP ďalšie spackaniny okolo, ktoré byť nemuseli).
Našiel som niečo zaujímavé, jediné, čo mi vadí, je nájazd. Ako znášajú tieto motory kilometráž? Fábiu s takým číslom na tacháči by som vôbec neriešil.
Alebo od Audi radšej preč a uprednostniť Polo či Fabiu?
Turbo dúchadlo nechcem.
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá únor 22 2019, 11:16 Předmět:
Ešte stále nie. Zvažoval som nechať si čo mám, pomaly si na ňu viac-menej zvykám, je už poriešená, všetko na poriadku a kúpiť druhé znamená znovu všetko od začiatku. Ale ako som spomenul, dozrel som k rozhodnutiu, že chcem ABS a buď ASR-TC, alebo si tam nechám dať samosvor. Šmýkať na mokrom, natož na snehu, sa mi nechce.
Dávam si čas celé leto. Pravda ak sa naskytne niečo zaujímavé, tak za tým pôjdem.
Tá Audi je presne, čo by som rád. Otáznik sú tie kilometre. A dotaz, či chcem správny druh auta, alebo radšej hľadať druhú Fábiu, napr. túto.
Založen: Oct 06, 2013 Příspěvky: 1326 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá únor 22 2019, 11:36 Předmět:
A4 1.8 92kW mám už pár let. Trošku to poladili pozdější úpravou motoru - měnitelná délka sacího kanálu a přestavitelné časování sací vačky. Tím se trochu poladil rozsah krouťáku, protože ten 20V dole moc nejede a potřebuje se dostat nad 3500rpm aby táhnul.
Každopádně ty motory jsou fakt robustní. Ale je lepší se koukat po verzi 1.8T 110kW a vyšší. Jede to o DOST lépe a spotřeba stejná jako atmosféra. Atmo verze zvládá provoz na LPG bez problému, u turba přestavbu nedoporučuji - málokdo to umí tak dobře vyladit, aby si během pár tisíc km nepodpálil ventily. Turbomotor má trochu vyšší tepelné zatížení.
No a jinak u turba ještě zlobí medovatění oleje v olejové vaně, holt vyšší tepelné zatížení. Umí to ucpat sací koš olejového čerpadla a pak je problém. Dále ještě pro mazání turba vede kolem bloku válců trubička u průměru asi 4-5mm, bohužel v místě pod svody nemá moc dobré tepelné stínění a olej má tendenci se tam uvnitř napalovat. Hlavně pokud tomu motor řidič dává čočku. Při koupi 1,8T doporučuju nechat dolů shodit vanu, vyčistit to a trubku oleje pro turbo dát rovnou novou.
No a pak ještě ten slavný PCV systém odvětrání motoru. Na atmo verzi to není zase tak složité, ale když tam někde vznikne netěsnost tak okamžitě umí pozlobit na chodu motoru. Turbo ten systém má ještě o pár dílů složitější. Nedoporučuju to odstranit, přestane pak sedět složení směsi s mapou a aditivni adaptace se pak tlačí až na povolený limit. Vyzkoušeno.
Tož tak s 1,8 20V a 1,8T od koncernu. Jinak mechanicky ty motory pohoda, to není jak ty nové TFSI jebky.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 22 2019, 11:52 Předmět:
Fakt je, že jedničková fábule má věčnou kastli - silnou, tuhou a těžkou, s relativně dobře učuněnou antikorozkou. A druhej fakt je, že motory 1,4 55kW jsou držáky, pokud se o ně majitel slušně staral = nedřel je na voleji nad výměnný lhůty a nelil do nich nějaký extra sračkový paliva. Co od tohohle auta nikdy nečekej je vrozená svižnost - má atmosférickej šestnáctiventil bez dalších pomůcek ke zvednutí točivýho momentu v nízkejch točkách, kterej má vysoce svéráznej přístup k snaze řidiče akcelerovat - mám doma už skoro 10 let jeho pozdější generaci, nemůžu si na něj stěžovat co se tejče spolehlivosti, ale než si s ním zvykneš jezdit, naskáče ti nejedna šedina. Ten motor se chová asi tak, že do 2000RPM můžeš šlapat na pedál jak chceš, ale prudce zrychlit auto nedonutíš - úspěšnější bys byl, kdybys vyřezal do podlahy díru a napodobil Freda Flintstouna. Když se ti to bez podřazení nějakým záhadným způsobem podaří a dosáhneš vytočení na 2500RPM, najednou zjistíš, že se motor doslova nadechuje jako pětiletej harant před svíčkama na narozeninovým dortu a teprve v momentě, kdy otáčky dosáhnou hranice 3000RPM začne ten pravej tyjátr. To totiž v tom motoru "začnou řehtat koně" a výkon/krouťák/otáčky i bez dalšího přidávání plynu najednou a prudce vystřelej nahoru. Od 3500RPM do 4500RPM s tímhle motorem jedeš na raketovým plameni a najednou nevíš, kam to nasměrovat, protože ve srovnání s režimem pod 2500RPM se to chová naprosto a neporovnatelně jinak - lehounkej pohyb plynem vyvolává prudkou reakci a auto jede jak žihadlo. Bohužel, stejně rychle jak se motor nažhavil, tak rychle i zas zhasne - nad 4500RPM jde krouťák i výkon prudce dolů, takže se ti může stát, že třeba na dálnici i když sis situaci pečlivě načasoval, auto správně rozštípal na maximum a začal v oblasti nejvyššího výkonu předjíždět, tak v následujícím klesání kdy ti otáčky vlivem menšího jízdního odporu vylítnou nad 4500 se budeš vedle předjížděnýho auta bezmocně plácat a ani s plynem na lopatkách už víc nezrychlíš, protože ti foukne protivítr a motor nebude mít dost krouťáku na to, aby v takovejch otáčkách překonal zvýšenej aeroodpor ... Těmhle motorům prostě chybí šestka v převodovce, která by zajistila opadnutí toček do výkonově příhodnější oblasti a tím udržení vysoký rychlosti bez dalšího navyšování toček - jenže na to nikdo nechtěl slyšet ...
No a poslední věc - jestliže ta fábule z odkazu má na tachu bratru 140tkm, první po čem bych se ptal jsou rozvody = jestli už byl vyměněnej rozvodovej řemen a napínací kladka sací vačky, pomocnej poháněcí řemínek a napínací kladka vejfukový vačky a vodní pumpa = sada včetně náhradních povinně vyměňovanejch šroubů stojí kolem 3500-5000 českejch podle původu (no-name druhovýroba, značkovej díl originálního dodavatele, značkovej díl automobilky), samotná výměna přijde na 1500 - 2000 za práci a nový náplně. Pokud ti prodejce nebude umět fakturou za provedenou výměnu doložit nový rozvody v rozmezí nájezdu 100tkm až současnost, chtěj po něm slevu minimálně v ceně tý výměny - ±200-250€ z tý ceny uvedený v inzerátu. Životnost rozvodů u menších ročních nájezdů neurčuje kilometrovej proběh, ale časová životnost materiálu řemene - a ta je maximálně 10 let. Dokonce jsem získal vyjádření zástupce firmy DUNLOP, která vyrábí mimo jiný i tyhle ozubený rozvodový řemeny, že 1 rok věku se na řemenu podepisuje zhruba stejně, jako 10tkm nájezdu a maximální životnost je kolem 150tkm během 5 let - takže výsledný součty roků a tkm by se měly pro výměnu podle toho upravovat. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 21, 2009 Příspěvky: 6090 Bydliště: Okres Nitra
Zaslal: pá únor 22 2019, 12:17 Předmět:
Ďakujem vám za reakcie.
V súčasnosti mám HTP 47kW, tak to snáď nebude ešte horšie. Nebola by pre Teba nakoniec lepšia varianta 74kW? Má trochu ostrejšie vačky.
Rozvody by šli vymeniť automaticky, spolu so všetkými náplňami, sviečkami a servisom na brzdách a nápravách, tak to mám i u stávajúceho vozu. Peniaze radšej nepočítam. Preto som i otáľal s kúpou niečoho iného. A dávam si záležať, lebo pri mojom nájazde, tak 2k za rok a zväčša v zime, ho chcem mať čo najdlhšie.
Poprečítal som pár článkov o A3 a momentálne mám pocit vyhnúť sa 1,8-kám a i 1,6-kám od koncernu a buď skúsiť iné značky (tam sa bojím korózie kastly), alebo skromne zostať u Póla či Fábie.
Do jesene je čas, snáď niečo stihnem.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá únor 22 2019, 12:39 Předmět:
Duvsan napsal(a):
Ďakujem vám za reakcie.
V súčasnosti mám HTP 47kW, tak to snáď nebude ešte horšie. Nebola by pre Teba nakoniec lepšia varianta 74kW? Má trochu ostrejšie vačky.
...
Nebyla - do rooma se nedávala, navíc má výkonovou špičku jen posazenou vejš do otáček = abys na těch 100 kobyl dosáhnul, musíš ji vytočit ještě vejš a tam už žere i trávu z pangejtu a chodce z krajnice, krouťákem je to šulnul. Ke všemu ta 100kobylová varianta je extrémně citlivá na kvalitu másla a na přehřátí - má stírací kroužky z nějakýho aušusšajzu, takže stačí aby se maličko vyhřály a přestanou pružit. Následně začne "papkať olej" - tempem klidně litr a půl na 1000km. Kdo na to nepřijde včas, obvykle skončí se zadřeným motorem. Překroužkování mlsnýho motoru vychází na 2 pracovní dny práce pokud není poškozená = zkřivená hlava a vychází zhruba na 10 000 českejch = cca 400€, v případě hnutý palice musíš připočítat částku za její opravu = srovnání přebroušením, tlaková kontrola jestli není prasklá, výměna vodítek, gufer a ventilů, zdvihátek = hydroštelů případně i kontrolu samotný vačky. To může klidně bejt klidně dalších 400€ a vzhledem k tomu, že to kvůli náročnosti na vybavení každej servis sám nedělá, ale většina to vozí do spešl firmy, tak zhruba tejden času navíc. Prostě "stokoňka" je navoněnej rarach, na kterýho je potřeba dávat hodně bacha - že ji někdo předtím přehřál resp dokonce uvařil a že žere volej víc jak stará šádyna není nijak poznat, vejfuk je díky katalyzátoru suchej, ani výkon to nezmění, kompresní tlaky to ovlivní spíš do plusu, protože na horních kroužkách je víc mastnoty takže líp těsní - abys tuhle závadu zjistil, musíš prostě ujet aspoň 300-500 kiláků a hlídat si měrku. A nikdo ti to neuzná jako reklamaci. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.