Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18864 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: út březen 05 2019, 14:11 Předmět:
Protože to neznáte , tak nevíte , že reaguji na ekkarovu další blbost , jaké má v podstatě ve všech jeho krákáních , test ke kostře . Jsou to blbosti . Oni jdou k některému bagu i tři dráti .. Ale vám mám vysvětlovat , když všechno víte ...
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6172 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: út březen 05 2019, 15:43 Předmět:
V airbagu je jen ten palník, v řídící jednotce je nezávislej zdroj napětí realizovanej větším kondem.
Zvýšené napětí se používá kvůli rychlosti odpálení palníku.
Ten odpálíš i plochou baterkou
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3412 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: út březen 05 2019, 20:15 Předmět:
danhard napsal(a):
Jak vystřelí airbag, když nárazem dojde ke zkratu baterie ?
Tohle si náhodou pamatuju, jen nevím že to byl roomster. Dokonce mi to potvrdil i jeden z automotive výrobců elytů
Kdo nevěří může číst i zde. Pánové, jestli není lepší strávit 10s na googlu, než si s*át do huby?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 05 2019, 20:16 Předmět:
Osmdesat napsal(a):
Chlápek, co prý "dělal ve vývoji škodovek", mne kdysi oslnil informací, že při nárazu se může baterie utrhnout a pak samozřejmě érbeg nezafunguje. Říkal, že to museli ošéfovat nějakým „kondíkem“...
Přesně popisuješ crash-test škody roomster v €uro-NCAP zkušebním centru. Došlo k němu začátkem roku 2006 a následně se musela zpětně upravit celá nultá série výměnou kabelu baterka - kostra za delší, samozřejmě změna šla i do výroby. Důvodem byl příliš velkej pohyb baterky při nárazu, kterej urval baterku od kostřicího bodu dřív, než došlo k aktivaci bagů. Po nastavení kabelu na zhruba dvojnásobek už to ŘJ bagů "stihla odpálit" a aby se to posichrovalo, do ŘJ se doplnil 470uF kondík. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
To musel byt totalny hoax, alebo pouzite riadiace jednotky zo Ziguli Neexistuje, aby sa RJ airbagov spoliehala na napajanie z akumulatora, prave preto je tam DC/DC menic na podstatne vyssie napatie, aby bolo v kondikoch dost energie na spolahlivy odpal airbagov aj v pripade odpojenia hlavneho aku...
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: út březen 05 2019, 21:32 Předmět:
Dnes jsem pro zajímavost rozdělal jednotku z jedné staré Hondy Accord. Jsou tam kromě několika menších i tři elyty 470µF/25V.
Později přidám foto. _________________ Sháním SM ELKA 21A, 6521, OKU101...
Koupím obrazovku Toshiba LR30477
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 05 2019, 22:14 Předmět:
U roomstera byla blbě upevněná, moc posunutá dopředu kvůli vyvážení a ukostřená původně jen asi 10cm dlouhým kusem káblu - v normální pozici skoro napnutým. No a když testovací kus narazil do toho betonovýho bloku na zkušebně, tak vinou rozkřápnutí blatníků a podběhů do stran (konstrukčně naprogramovaná deformace pohlcující plynule nárazovou energii) došlo vinou velký setrvačnosti cca 12 kilo vážící baterky k utržení právě tohohle kostřicího kabelu. Když kabel udělali 2x delší, než se při stejným nárazu zase utrhnul, prodloužilo to dobu, po kterou baterka dávala normální napájení právě těma potřebnýma několika milisekundama, který stačily ke korektnímu odpálení bagů. Je potřeba si uvědomit, že při nárazovým testu je auto zapnutý, má zapnutý zapalování a všecky systémy, jen nemá nastartovanej motor = tudíž všecky systémy jedou jen z baterky. A ne všecky ŘJ mají na přívodu napájení sériovou diodu, která blokuje možnost po odpojení centrálního napájecího zdroje vycucnout zbytkovou energii z jejich vlastních filtračních kondíků zpátky do napájecí "sběrnice auta" - třeba právě proto, aby na ní nevznikal zbytečnej úbytek a tím i výkonová ztráta atd.
Navíc bagy v autech vývojový éry roomstera (začátek tisíciletí) už nejsou aktivovaný jen nárazovýma spínacíma čidlama v nárazníku nebo někde v oblasti přední masky a kapoty (viz známá zakázaná reklama na Fidorku, kde cca 5-letá cácora praští hadrovou panenkou do kapoty a masky mercedesu stojícího před semaforem na červenou a tím mu vypálí bagy - aby mohla právě tím bagem znehybněný zmalovaný spolujezdkyni z ruky čórnout nahlodanou Fidorku), ale aktivace probíhá selektivně na základě náklonovejch a akceleračních/deceleračních čidel, uloženejch ve speciální ŘJ. Díky tomu při určitým směru nárazu buchnou jenom boční a hlavový bagy, ale čelní zůstanou neaktivní. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5250 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: út březen 05 2019, 23:24 Předmět:
Ako to tak čítam, tak ma napadlo, čo keď sa počas jazdy odpojí batéria? Riadiaca jednotka pobeží na alternátor, alebo bude napätie príliš zvlnené a zdochne to? A čo keď následkom toho auto narazí, budú fungovať airbagy, keď batéria sa odpojila už dávno? _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4355 Bydliště: u HK
Zaslal: st březen 06 2019, 6:47 Předmět:
třeba je to už lépe ošetřené, ale kdysi se mi stalo u škody 1203, že mi v noci při zatáčení na křížovatce vylétl kabel z objímky baterie a všechny žárovky co byly rozsvícené do jedné popraskaly. Tak že při určitých podmínkách, by mohla jít veškerá elekronika do kopru.
Založen: Jun 23, 2013 Příspěvky: 1085 Bydliště: Olomoucko
Zaslal: st březen 06 2019, 11:41 Předmět:
Dávám slíbené foto řídící ŘJ airbagů Honda Accord. Co je to za součástku se žlutým polepem?
Edit: Teď čtu ten dlouhý ekkarův příspěvek. Tak to bude asi to akcelerační/decelerační čidlo.
Stítek.jpg
Komentář:
Velikost:
201.39 kB
Zobrazeno:
70 krát
Jednotka.jpg
Komentář:
Velikost:
292.89 kB
Zobrazeno:
83 krát
Kondenzátory.jpg
Komentář:
3x470µF/25V
Velikost:
151.37 kB
Zobrazeno:
78 krát
Cidlo.jpg
Komentář:
Co je to za součástku? Nárazové čidlo přímo v jednotce? Když jednotkou zlehka zatřepu nic se neděje, pokud však prudčeji, je slyšet ťukání a pohyb něčeho těžšího, kuličky?
Založen: Jan 20, 2008 Příspěvky: 1398 Bydliště: na vejminku
Zaslal: st březen 06 2019, 12:12 Předmět:
Snímač nárazu. Cívka, pružina, magnet. V cívce se generuje spouštěcí impulz. V minulých dobách se někteří dovedové pokoušeli reaktivovat jednotku po nárazu tím, že přesypali obsah paměti ze zdravé jednotky do krešlé, ovšem vznikal problém v tom, že takto opravená jednotka získala jiné parametry nastavení. Každá jednotka (SW) se nastavovala individuálně podle mechanických parametrů snímače. V jednotkách novější provenience se mechanický snímač nevyskytuje, zato je v nich měnič, jak jsem psal... ,snímače jsou mimo řídící jednotku. _________________ Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st březen 06 2019, 16:01 Předmět:
Snímače zrychlení/zpomalení jsou v podstatě tenzometry v pevný fázi i se závažíčkem. Mají katalogově vyznačenou orientaci, kterým směrem jsou citlivý a intenzitu, při který vyšlo svoji log. úroveň - jsou to v podstatě klopný obvody řízený gravitačním polem. A ze všeho největší počty se jich v dnešní době montuje do mobilů a tabletů, kde zjišťujou orientaci displeje vůči svislici a podle toho přepínají orientaci zobrazení... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.