Zaslal: ne březen 03 2019, 21:22 Předmět: emulátor can-bus signálu pro servopumpu TRW
existuje nebo jestli by někdo dokázal vyrobit emulátor can-bus signálu, abych mohl pomocí potenciometru ovládat otáčky servočerpadla z Fabie typ TRW nebo KOYO. našel jsem pouze tento testr: https://www.youtube.com/watch?v=1E9cO_NcWJs
Založen: May 10, 2004 Příspěvky: 4513 Bydliště: Košice
Zaslal: po březen 04 2019, 21:00 Předmět:
No z8stiz ktroy z tych dvoch vyrobcov pouziva 3f motor, to ti teoreticky viem zistit.
Znicis cele cerpadlo, res odstranis plosak z elektronikou. Ostane tam len ten mensi plosak s 3 kondenzatormi.
Z tohto regulatora odstranis chladis
€ 13,67 8%OFF | New 120A Sensored Brushless ESC Speed Controller for 1/8 1/10 1/12 RC Car Crawler Wholesale
https://s.click.aliexpress.com/e/cpoJLikY
A tranzistory cez teplovodivu podlozku prisrubujes na uvolnene.iesto po elektronike.
Na regulaviu otacok pouzijes servo tester.
€ 1,02 11%OFF | DOIT Servo Tester Gear Test CCPM Consistency Master Checker 3CH 4.8-6V with Indicator Light
https://s.click.aliexpress.com/e/blAteltm
Otazka je co od toho. Cakas to cerpadlo je malicke. A moyor riadis bez spatnej vezby (teda ona tam je len...)
Špatné servo tu mám(vyhnilý plošný spoj), akorát tedy zjistit jestli je tam 3f motor. Jinak s regulátorem a servo testerem to vyzkouším. Chtěl bych čerpadlo použít na posilovač řízení do závodního auta místo čerpadla co je na motoru. Dík moc za rady
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32742 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út březen 05 2019, 22:20 Předmět:
Závodní auta s výjimkou trucků posilovací řízení nepoužívají - je to hlavně kvůli zachování "kontaktu řízení s kolama" - prostě posilovač potlačuje všecky zpětný síly, kterýma bez něj kola v zatáčce působí přes řídící mechanismus na volant. Řidič tak ztrácí část informace o chování předních kol na cestě. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34615 Bydliště: Bratislava
Zaslal: út březen 05 2019, 22:45 Předmět:
No neviem - videl som video z rally, kde jazdcovi zostal volant v ruke. Dalej riadil tym, co mu tam po volante zostalo. To by bez posilnovaca asi neslo.
Díky Atlan!! ,až to poskládám dohromady dám vědět. Pro ostatní komentované - prosím zde je předmětem ovládání serva a ne ovládání volantu, nevím jestli někdo z vás se svezl v závodním autě, tak prosím nekomentujte jestli to neznáte!
určitě to není problém nakodovat pokud je to připojené v autě, ze kterého to pochází, a jsem téměř přesvědčen, že si to nastavení udrží i po odpojení.
A chceš to kvůli tomu, že to chceš mít tvrdší, než seriovka?
Ona je pak totiž možnost to servo provozovat s odpojeným snímačem úhlu otáčení. Takže čerpadlo nezvyšuje otáčky, pokud kroutíš volantem a tím pádem to trochu ztuhne.
A je ještě otázkou, co to udělá, pokud to nebude dostávat údaj o rychlosti.
Ještě k té úplně první otázce - podle mě přes CAN jen probíhá komunikace čerpadla s ostatními jednotkami, ale není to primárně cesta pro regulaci otáček. Ty si reguluje čerpadlo samo podle údajů ze snímače na hřídeli volantu - takže jeho oblbnutím by to mohlo jít nějak ovládat.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.