Založen: Jan 19, 2016 Příspěvky: 1520 Bydliště: Liberecko
Zaslal: pá listopad 15 2019, 21:53 Předmět: Koupit Oktávku s motorem 1.4?
Mám takový auto-moto dotaz, snad mě neodkážete na automotofórum, nejsem tam registrovaný. Řešíme teď koupi nového starého auta. Nabízí se nám Octavia combi 1.4 benzín, r.v. 2008, naježděno poctivých 110 000 km. Cena 100 tisíc korun. Plus nějaká ta roční "záruka" a čerstvé bezkorupční STK.
V podstatě půjde jen o pravidelné přesuny jednoho či dvou kusů zadků z bodu A do B na nevelké vzdálenosti, s vyloučením amatérského závodění a jiných pubertálností.
Máme teď dosluhující Astru 1.6 r.v. 1998, s mírně nižším výkonem, zato vyšší hmotností. Takže si od byť takto slabé Oktávky slibuji přece jen určité zlepšení jízdního požitku oproti našemu stávajícímu autu. Kdyby Astra nerezla a jinak se nekazila, jezdili bychom s ní vesele dál.
Myslíte si, že za tuto cenu je toto auto dobrá koupě i s přihlédnutím k našim požadavkům? Co kvalita těchto Oktávií II. gen.? Slýchám zvěsti, že kvalitativně šly dolů oproti I. gen. ("snižování nákladů, však lidi si to stejně koupějí, protože jsme si udělali jméno na Oktá. I. gen.")?
Uvažujeme totiž také opět o (nějaké novější) Astře. Jistěže Oktáfka má v Českostánu spoustu uctívačů a Opel je považován za odpad, ale je třeba brát věci racionálně. Astry se prý zlepšily od časů té naší.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7723 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá listopad 15 2019, 22:02 Předmět:
Oktáfka je nejvíc, hlavně v tédéíčku s vyrubaným DPF a na hlínách, voe.
Teď vážně. Benzín průser nebude, OII taky ne. Rok 2008 slibuje ještě poměrně triviální technické řešení bez moderních fíčur. Ten motor má kolik? 55 kW? Pojede to normálně, pokud nebudeš chtít polykat kilometry na autobahn při přesunech přes půl Evropy. To bych asi sáhl po silnější, ta 1,4 by tě sežrala.
Nájezd se mi zdá málo, snažil bych se to pořádně prověřit. To je nákup z CZ, nebo dovoz? _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Jasně že to pojede normálně pokud s tím nechceš závodit - toho bych se nebál.
Jinak s tou Astrou - minulý týden jsem odvezl na ekolikvidaci mojí Astru F 1,6 r.v.1998, kterou jsem měl 14 let a taky v podstatě jen kvůli korozi. Jinak sloužila celou dobu bez zásadních problémů. Poslední 2 roky s ní jezdil syn. Já mám už přes 2 roky Astru H 1,6 (2008) a zatím jsem spokojen (pokud by jsi ji chtěl kupovat tak mohu poskytnout zkušenosti třeba přes SZ)
Astru by jsi asi koupíl za lepší peníze než Octavku a rozhodně si nemyslím že by byla kvalitativně a užitnou hodnotou horší.
Jinak k těm nájezdům km - mě připadá nájezd 110000km/10let úplně normální. V mém okolí většinou všichni normální uživatelé rodinného auta (včetně mě) najedou ročně cca 7-10tis km.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7723 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: pá listopad 15 2019, 22:37 Předmět:
K tomu nájezdu, jestli to (ověřeně) mělo jednoho majitele, tak jo. Ale jestli auto měli čtyři lidi nebo je to dovoz, tak je to ke zvážení. Jinak - na svém soukromém vozu mám najeto od 5/2009 do dnešních dní 117 tis. km. Nedojíždím tím do práce, jen nákupy, výlety a takové to běžné ježdění. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8005 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so listopad 16 2019, 9:49 Předmět:
Škodovky jsou dobrý auta. Jen si dej pozor na rozvody, co se tak často se.ou. Ty ti dokážou na první dobrou ustřelit ventily nebo celej motor. Pak taky spojkový systém a to jak válec u pedálu tak na spojce a taky ložiska co se tak často se.rou. Taky pozor na přelámaný kabely elektriky všech dveří. Odejdou dřív nebo o něco později. No a taková spotřebka jako tlumiče, brzdový kotouče, o tom ani nemluvím. Jen do toho. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Musíš to brát tak že se jedná o 12let staré auto. Tam proste nějaká ta ztráta kytičky vždy bude. Jinak ta 1.4 proč ne kolem baráku. Podle mě jsou obecně Škodovky neuvěřitelně drahé na to co nabízejí. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2589 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so listopad 16 2019, 15:01 Předmět:
TSi motory nebrat ani náhodou.To co píše mi-ro je pravda.Těžko někomu něco radit dokud se sám nespálí.FSi motory jsou na tom už líp. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
On nepíše nic o TSi který jsem osobně zabil krátce po 100tis km a z druhým mi došly nervy v podobných kilometrech Nicméně i 1.4Tsi není úplně špatná motorizace _________________ Internet - metla lidstva
Založen: May 06, 2010 Příspěvky: 142 Bydliště: Kladno
Zaslal: so listopad 16 2019, 16:10 Předmět:
Měl jsem ji - nikdy více. Ten motor měl sice všechny válce, ale taky problém to auto aspoň pořádně rozjet ve 4 lidech. Nedej bože do toho kufru něco těžšího dát (např. vercajk).
To je vše co k tomu můžu říct... _________________ Automatizace - PLC, HMI, měniče, pohony...
Založen: Jan 19, 2005 Příspěvky: 3393 Bydliště: Haná / N.J.
Zaslal: so listopad 16 2019, 17:12 Předmět:
Mám OCII (2011) a to auto slušně kvete. Nevím jak dvojka před faceliftem, ale to po měla ochranu zinkem fakt k ničemu. Mrkni na páté dveře okolo osvětlení spz a taky na lemy. Hodně to napoví o stavu kastle. Prý jak to kvete zvenčí už je to shnilé komplet. já teď nechal udělat nezbytné opravy (někde dovařování) a dutiny..
Založen: Jan 19, 2016 Příspěvky: 1520 Bydliště: Liberecko
Zaslal: so listopad 16 2019, 18:38 Předmět:
Nabízí to jeden autoservis v Německu (bydlíme blízko). Někdo si koupil nové auto a tohle staré přenechal prodejci. Prodejce to sám nepovažoval za rentabilní, tohle ještě prodávat, tak to přeprodal tomuhle servisákovi.
Koukám taky, že jsem se uklepl v ceně, tak oprava, je to v přepočtu 125 tisíc.
Nemám důvod nevěřit deklarovaným údajům, v Německu není mezi lidmi taková slintačka po ojetých Oktáfkách, aby tam recyklovali a retušovali různé bouraniny a kraksny na pokraji smrti, jako se to děje u nás.
Na Oktáfku jsme se tedy dnes dojeli podívat, trochu se s ní projeli a i když je to auto myslím v dobrém stavu, nemile nás překvapila hlučnost. Hlavně při rozjezdech to znělo jako ty vylágrované transportéry, co s nimi jezdí typicky ti různí OSVČ v zaflákaných montérkách. Navíc ten motor měl v akustice interiéru takový hnusně dutý zvuk. Hlučnost je prý typická vlastnost Oktáfek, asi u 1.4 ještě větší.
Výbava naprosto minimální, ale s tím jsem počítal a ani mě to tak moc nepálí, my stejně nic extra nepotřebujem, jenže byla v podstatě horší než u té naší 20leté Astry. I když bezfičúrové vybavení ve stylu starého klasického auta oceňuji.
Co bylo taky divné, že při rozjezdech se snažil motor jít do toček a řval, i když jsem plyn dráždil jen lehce. Možná nějaká automatická regulace, nevím, nebo se v odlehčeném stavu choval jako nezatížený komutátorový motor, hrozící odletem na oběžnou dráhu.
Suma sumárum by nešlo o zlepšení, tak Oktáfku nejspíš nevezmem.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.