Založen: Dec 26, 2004 Příspěvky: 1430 Bydliště: Košice - okolie
Zaslal: po listopad 18 2019, 20:11 Předmět: Roomster - motor bezi bez kluca
Zdravim
Dnes sa mi zacal diat taka cudna vec. Vypol som klucik zapalovania, dal ho von a motor si spokojne bezi dalej. Po chvilke sa vypol.
Potom neskor po dalsom starte uz nechel vypnut vobec. Zistil som ze to robi ked su zapnute stretavacky.
Ked vyberiem kluc motor bezi. Vypnem stretavacky motor zhasne.
Skoda Roomster 1.2TSI rocnik 2012
Nestretol sa niekto s nicim takym?
Dikes
P.S. Nemam velmi v plane sa v tom vrtat, pojde to do servisu, ale pre istotu sa pytam ci to nebude nejaka somarina.
Založen: Dec 26, 2004 Příspěvky: 1430 Bydliště: Košice - okolie
Zaslal: po listopad 18 2019, 20:36 Předmět:
Dikes, asi to bude nieco take, zobral som si pomocnika k autu nech pozera co sa deje,
ked otocim spinacku blikne 3. brzdove svetlo
Nesvieti osvetlenie SPZ
Blbne otvaranie kufra
Ano ked vypnem svetla motor zhasne, ak je kluc vonku
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32317 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 18 2019, 21:26 Předmět:
rnbw napsal(a):
To ako dokazali nieco taketo vyrobit?
Říká se tomu "optimalizace výrobních nákladů", lidově známý jako "katování kostů". Dělá se to tak, že se po určitý době výroby vozidla, když se už dostatečně etablovalo na trhu, nasadí subdodavatelům nůž na krk tou formou, že se jim oznámí, že od příštího roku buď snížej cenu za kus dodávanýho výrobku, nebo přijdou o zakázky. Subdodavatel buď vydrží - a bude bez zakázek, nebo povolí, a pak buď může snížit platy, nebo jiným způsobem odrbat náklady. Většina volí poslední možnost - pro výrobu se nakoupí levnější materiál, dráty s menším průřezem mědi, vybere se lacinější dodavatel surovin ... A ve výsledku pak jsou na trhu auta, u kterejch se po 4-5 letech přelámou kabelový svazky u dveří, popraskají plastový vodítka okenních stahovaček, popraskají plastový dílky uvnitř zámků dveří ... Ony to nejsou životně důležitý díly pro bezpečnost auta, jejich výpadek ale spáchá podobný zvěrstva. Stačí si zadat třeba slova "brzdovej spínač" na škodováckým fóru ... Na jedný straně z toho jsou milióny €ur v kešeních akcionářů, na druhý straně desetitisíce nasranejch lidí ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Na dnesni akcionare bych to nehazel, mam ve firme socialisticke stroje ktere pro jistotu nemaji vypinac motoru vubec zadny. Uz jsem mel i blba, kterej byl dost chytrej na to, aby nahodil vysokozdvih a postouch si paletu, ale chcipnout motor uz nedokazal. Tak ho nechal bezet, cekal nez dojde nafta a malem se v hale udusil.
Založen: Nov 11, 2003 Příspěvky: 220 Bydliště: střední čechy
Zaslal: po listopad 18 2019, 22:26 Předmět:
V svazcích do dveří jsou dráty trvale pod napětím, pod napětím při zapnutém klíči a dráty pod napětím při rozsvícených světlech. Když se dráty s nalámanou izolací spojí, tak se přemostí spínací skříňka. Řešil jsem cosi podobného u Roveru, někdo při výměně žárovky v zadním světle dal místo dvouvláknové jednovláknovou. Tím propojil brzdový okruh, který je u tohoto vozu "za klíčkem" s obrysovým světlem, které se automaticky rozsvítí po nastartování. A motor bylo možné zastavit jen "přes kvalt" _________________ 007
Někdy to ani nemusí být katování kostů. U staré Š110L jsme měli podobnou závadu - motor nešlo vypnout při zapnutém blinkru a parkovačkách - Původní funkce byla, že při vypnutém zapalování a vyhozeném blinkru měla svítit příslušná parkovačka. Parkovačka byla "před klíčkem", blinkr "za klíčkem"...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32317 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po listopad 18 2019, 23:47 Předmět:
rnbw napsal(a):
To je jedna cast. A druha cast - ako dokaze privod do dveri ovplyvnit beh motora?
Přesně jak napsal xsc - přelámaná kabeláž se vyzkratuje a spojí se nějakej přívod, kterej je trvale pod napětím od baterky s přívodem, kterej je zapojenej až za klíčkem - a tak to obejde spínač zapalka. Někdy stačí i blbá uhnilá kostra od zadního skupinovýho světla nadělat takovou paseku, že bys čuměl ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 23, 2007 Příspěvky: 1541 Bydliště: u Mělníku
Zaslal: út listopad 19 2019, 0:11 Předmět:
007 napsal(a):
V svazcích do dveří jsou dráty trvale pod napětím, pod napětím při zapnutém klíči a dráty pod napětím při rozsvícených světlech. Když se dráty s nalámanou izolací spojí, tak se přemostí spínací skříňka. Řešil jsem cosi podobného u Roveru, někdo při výměně žárovky v zadním světle dal místo dvouvláknové jednovláknovou. Tím propojil brzdový okruh, který je u tohoto vozu "za klíčkem" s obrysovým světlem, které se automaticky rozsvítí po nastartování. A motor bylo možné zastavit jen "přes kvalt"
Uplně stejnou závadu jsem řešil u Hundaye I30. Tam se to projevovalo i tak, že když se šláplo při vypnutých světlech na brdu, tak se rozsvítila palubka.
Jednovláknová žárovka 21 W a dvouvláknová 21/5W mají rozdílné patice, ale silou se to tam narvat dá.
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5269 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: út listopad 19 2019, 7:31 Předmět:
kbulda napsal(a):
Uplně stejnou závadu jsem řešil u Hundaye I30. Tam se to projevovalo i tak, že když se šláplo při vypnutých světlech na brdu, tak se rozsvítila palubka.
Jednovláknová žárovka 21 W a dvouvláknová 21/5W mají rozdílné patice, ale silou se to tam narvat dá.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32317 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út listopad 19 2019, 15:29 Předmět:
Taky jsem se s tím setkal u feliny - majitel si narval jednovláknovou 21W do patice pro dvouvláknovku 21/15W a pak se divil, že mu při šlápnutí na brzdu píská bzučák připomínače rozsvícenejch světel ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.