Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32300 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 01 2019, 19:21 Předmět:
To zas jednou v Americe objevili Ameriku - že totiž aby auto bylo dostatečně uživatelsky přívětivý a přitažlivý pro koupi, musí poskytovat časovej komfort i v doplňování jeho pohonný energie. K čemu mi je auto, kterým potřebuju jet několik stovek km, když v půlce cesty musím zastavit a když budu mít štěstí a objevím rychlonabíječku, musím tam minimálně hodinu trčet - v opačným případě zůstanu viset do dalšího dne ...? Ano, máte pravdu - skutečně JE K HOVNU. Jo - u couraček kolem komína, pár kiláků do práce a zpátky s odstavením přes dýlku směny nebo doma přes noc - nemám problém s elektromobilem. ALE FINANČNĚ NEMÁM NA TO, ABYCH SI HO KOUPIL JAKO DRUHÝ AUTO DO RODINY - A NEMÁM NA TO ANI DALŠÍ PODMÍNKY, JAKO JE TŘEBA GARÁŽ S PŘÍPOJKOU ELEKTRIKY A PODOBNĚ. A stejně jako já je na tom určitě 90% ostatních majitelů aut, kterým by někdo hrozně rád nacpal místo spalovacího auta elektromobily ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Neznám přesné číslo, ale velice významný podíl na znečištění mají náklaďáky, případně autobusy.
Už někdo viděl kamión na elektriku ?
A ty najedou tisíce kilometrů, musí se otáčet, kazí se jim převážené potraviny, rychlost je rozhodující parametr.
A teď by měly trčet hodiny u nabíjecích stanic ? Jak velká baterka utáhne kamión naložený tunami zboží, neřkuli náklaďák s kamením na stavbě ?
Až tahle elektrobublina splaskne a vrchnost uvidí na vlastní oči, co je každému technikovi zřejmé už dnes, bude to pořádná mela a krize. To jsou ti papaláši tak slepí, nebo pro zvolení od ekoteroristů udělají cokoliv, přestože vědí že si řežou pod sebou větev ?
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6184 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po prosinec 02 2019, 0:19 Předmět:
No koupit asi ještě ne, plánuje se zahájení výroby napřesrok. Už od r. 2017 přijímají rezervace.
Pakliže Tesla Supercharger dovede hustit do vehiklu 250 kW, tak za půl hodiny do toho tahače napere 125 kWh. To může tomu tahači stačit tak na 250 km bez návěsu, nebo na 150 km s naloženým návěsem.
Já jsem si položil otázku, kde se všechna elektřina pro auta vezme.
Ročně se u nás spotřebuje 8x10^9 litrů nafty a benzínu. Při spalném teple asi 40MJ/l to dává 320x10^9MJ, to je cca 89TWh. Právě tolik elektřiny se u nás ročně vyrobí. (88TWh), z toho 74TWh spotřebujeme a něco vyvezeme. Museli bychom tedy pro auta výrobu elektřiny prakticky zdvojnásobit. 38TWh se vyrobí v uhelných elektrárnách a teď je tlak je nahradit, ale čím? Vždyť Temelín vyrobí 15TWh ročně. Má dva bloky a má se stavět pouze jeden nový! Je zjevné, že bude vůbec problém uhlí nahradit, ale také, že nejsme schopni nijak významně zvýšit celkovou výrobu el. energie, natož ji zdvojnásobit. Všechny obnovitelné zdroje generují v současnosti cca 10TWh.
Takže znovu, odkud se vezme el. energie pro auta??? _________________ Nebojte se skloňovat (i cizí slova).
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: po prosinec 02 2019, 16:33 Předmět:
Myslím, že tohle vědí všichni, co umějí počítat a nutně ani nemusejí rozumět elektroenergetice.
Problém je v Bruseli. Tam zřejmě zešíleli, nebo tam není ani jeden normální, co by si to nechal spočítat. Krom toho, mohou být v Bruseli přítomny tlaky různých lobby, včetně elektronických gigantů, co by se na výrobě elektroniky a pohonů pro elektromobilitu slušně hojili.
Proti tomu stojí lobby klasické automotive, která je na spalováky prostě zařízena a nějak to zatím zvládá, přestože Brusel nesmyslně stupňuje tlaky.
Každej dnes odmítá byť jen připustit, že lithium v autech vůbec není řešení. Že je to jenom sakra drahý mezistupeň, co bude ve výsledku pěkně mastný.
Ropy je a bude furt tři prdele, nejmíň optimistické výhledy jsou na 250-300 let a plyn ještě mnohem déle.
Netroufám si ale odhadnout, co přesně za tím bruselským šílením stojí. Možná to není jen jedna věc, ale kombinace mnoha.
Každopádně:
Když to vztáhnu na svoje bydliště - tady se konaly výpadky sítě maximálně jedenkrát za rok, to jen tehdy, pokud nutně potřebovali opravit či vyměnit.
Poslední 3-4 roky se ale mnohahodinové výpadky, které následně nikdo nevysvětlí, konají i 8-10x do roka. Z nedávna to tady nikdo nepamatuje. Je tady stále přes 240V, takže trvale ta síť zřejmě přetížená nebude.
Myslím, že za tím stojí čím dál vyšší stupeň elektrizace a elektronizace bytů, plus velká náročnost na počáteční odběry, které to potom ve výsledku shazují.
Vůbec si nedovedu představit, že by do tohoto stavu měly vstoupit odběry, potřebné pro auta.
Naposledy upravil sinclair dne po prosinec 02 2019, 16:53, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6184 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: po prosinec 02 2019, 16:34 Předmět:
Výpočet má drobnou chybku. Z těch 89 TWh spalného tepla se vyrobí cca 27 TWh práce na hřídelích spalovacích motorů a toto číslo je třeba porovnávat s produkcí elektráren (těm taky nepočítáš spotřebované spalné teplo, že ).
Takže cca dva další Tlemelíny by to utáhly (když nepočítám ztráty v přenosové soustavě).
Výpočet má drobnou chybku. Z těch 89 TWh spalného tepla se vyrobí cca 27 TWh práce na hřídelích spalovacích motorů
Pro přesnost bych ještě zahrnul práci na klimatizaci v létě a na vytápění v zimě. Dál by mě zajímalo, jestli se do sumy motorizace zahrnuje jen osobní doprava a MHD, nebo i nákladní doprava, stavební, lesní a zemědělské stroje, mechanismy různých služeb (popeláři, cisterny, plošiny, pluhy a posypy), kde by byla elektrifikace velmi zajímavá.
Pořád mám neurčitý pocit nějaké čertoviny, že má globální energetická lobby v rukávu účinnou náhradu, kterou si hřeje pod pokličkou a napřed chce vyráchat lidstvu držky v slepé uličce bateriové elektromobility.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.