Založen: May 15, 2005 Příspěvky: 753 Bydliště: U Ostravy
Zaslal: po prosinec 30 2019, 10:54 Předmět:
Masar:
zcela jsem nepochopil co jsi chtěl vlastně říct. Těch lidí mi vůbec nebylo líto, protože to byla buď jejich volba, anebo se pohybovali nepozorně v kolejišti, kde neměli co pohledávat. Pro mě byl velmi nepříjemný okamžik střetu, pak pohled na torzo, které zůstalo z té osoby a nakonec dalekosáhlé spisování průběhu události různými vyšetřujícími orgány. Tyto obrázky se občas zjevují v mysli i po letech.
Proc ten vlak vubec zastavuje a nabira tak zbytecne zpozdeni? Dotycny je stejne mrtvej, vlak zastavi kilak za mistem co blba srazil a krev z masiny stejne nekde v poli neumyjes.
Jinak shrnuti prace pekne, ale stejne narocnou praci ma kazdy profesionalni ridic. Kdyz reknes ridici kamionu ze te stresuje kdyz se obcas u koleji mota particka delniku, nebo ze neprespis zrovna v luxusnim hotelu, jen se usmeje Osobne na tom nevidim nic tak narocneho, aby museli strojvedouci do duchodu v 50 jak to maji ve Francii a proti cemu stavkuji. V kazdem pripade je to zodpovedna prace kde neni velky prostor pro ojebavani, ale treba i zednik kdyz neco ojebe, ohrozi spoustu lidi kteri se budou ve spatne postavene budove pohybovat.
Kdybys viděl před sebou nějakou postavu s děckem v ruce, jak na Tebe čumí jak vyvoraná myš a zaboha neuhne, zato Ty se snažíš brzdit i očima, přesto víš, že je to k ničemu - věř tomu, že Tě to zdeptá natolik, že můžeš skončit i v blázinci. Kolikrát s tím seknou po takové události i bůhví jací drsňáci. Nechci Ti ale přát takový zkušenosti. S čím se ale budeš potýkat je to, že se dostaneš do režimů turnusů. Může se Ti stát, že Ti šichta skončí jinde, než kde na ni nastoupíš. Tak tam přespíš na nocležně a nastoupíš odtud další šichtu. Zkrátka musíš počítat s tím, že se nějaký dny nemusíš vůbec dostat domů.
Jsou tady většinou nekvalifikované názory od lidí, kteří vidí koleje spíše z dálky. Práci strojvedouciho jsem dělal 43 let, takže o tom vím vše. Dělal jsem rovněž vše - od ježdění na posunu po nákladní vlaky i mezinárodní expresy. Je to práce když se daří krásná ale: spíše jen menšina směn proběhne hladce, jinak je člověk v neustálém stresu z nepředpokládných událostí. Jde třeba o závady na lokomotivách, které je nutno často za jízdy řešit, závady na trati, mimořádnosti v provozu z důvodů výlukových prací, kdy se vedle pojížděné koleje vyskytuje veliké množství mechnismů a lidí, již v předchozím zmíněné střety s osobami. Za dobu vykonávání své profese jsem usmrtil postupně 5 osob a každá tato událost se člověku nesmazatelně zapíše do mysli.
Stále přichází do provozu nová vozidla, se kterými je nutno perfektně se sžít, stále v nějakých intervalech probíhá přezkušování z hory předpisů, které je nutno znát. Dále je určítě jasné, že pracovní doba je zcela nepravidelná, nástupy na směny a jejich konce jsou kdykoliv během dne i noci. Docela často se vyskytují některé směny jako vícedenní, kdy strojvedoucí má odpočinek místo doma v některé obratné stanici. Druh vozby vlaků je možno vybrat volbou dopravce u kterého zájemce nastoupí a vyškolí se.
Nerad bych, aby to vše vyznělo příliš skepticky. Tuto práci jsem přes vše výše zmíněné dělal rád a tudíž jsem u ní vydržel od maturity až po důchod. Člověk je sobě pánem, nemusí se s nikým bavit a někomu lichotit nebo podlézat - pouze si odvede svou práci.
Okej, trošku se to tu zvrtlo ve filozofování.
Mohl byste mi tedy říci, odkud začít a čeho se tak chytit?
Kdybys viděl před sebou nějakou postavu s děckem v ruce, jak na Tebe čumí jak vyvoraná myš a zaboha neuhne, zato Ty se snažíš brzdit i očima, přesto víš, že je to k ničemu - věř tomu, že Tě to zdeptá natolik, že můžeš skončit i v blázinci. Kolikrát s tím seknou po takové události i bůhví jací drsňáci. Nechci Ti ale přát takový zkušenosti. S čím se ale budeš potýkat je to, že se dostaneš do režimů turnusů. Může se Ti stát, že Ti šichta skončí jinde, než kde na ni nastoupíš. Tak tam přespíš na nocležně a nastoupíš odtud další šichtu. Zkrátka musíš počítat s tím, že se nějaký dny nemusíš vůbec dostat domů.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 869 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: pá leden 17 2020, 11:18 Předmět:
Chtěls fórum, kde se na to zeptat, tak se zkus poptat na K-reportu v Otázkách. Chodí tam dost zkušených z oboru, aby ti to rozmluvili .
P.S. syn jezdí osobku pod Brnem a to, o čem píše Artaban osobně už také zažil s Regiopanterem u Březové. Není to nic příjemného, dlouho mu trvalo, než se z toho dostal, psychika je sviňa .
Kdybys viděl před sebou nějakou postavu s děckem v ruce, jak na Tebe čumí jak vyvoraná myš a zaboha neuhne, zato Ty se snažíš brzdit i očima, přesto víš, že je to k ničemu - věř tomu, že Tě to zdeptá natolik, že můžeš skončit i v blázinci. Kolikrát s tím seknou po takové události i bůhví jací drsňáci. Nechci Ti ale přát takový zkušenosti. S čím se ale budeš potýkat je to, že se dostaneš do režimů turnusů. Může se Ti stát, že Ti šichta skončí jinde, než kde na ni nastoupíš. Tak tam přespíš na nocležně a nastoupíš odtud další šichtu. Zkrátka musíš počítat s tím, že se nějaký dny nemusíš vůbec dostat domů.
A tys tu práci dělal?
Jsem součásti "pozemního" personálu, takže se mezi nima pohybuju se dá říct že docela často. Znám pár lidí, co meli podobnou zkušenost - zrovna štreka Brno-Jihlava je posetá pomníčky podobných incidentů. Pár nešťastníku to vzdalo i v blízkosti Rosic.
Jako jestli máš zájem o práci strojvedoucího a nějak netušíš, o čem to je, dodej si kuráže a zkus si z někým, kdo to dělá delší dobu zajít na pivo.
Každá práce má svý pro a proti a většinou je to o tom, že k tomu musíš mít i jiný vstah, než kolik za to dostaneš zaplaceno. Ať se rozhodneš jak chceš, tak Ti přeji hodně štěstí.
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2027 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: pá leden 17 2020, 17:26 Předmět:
Mimochodem - legendární náš klavírista Rudolf Rokl byl prý blázen do železnice, jezdil zásadně vlakem, dokonce si udělal strojvedoucí zkoušky a snad i jezdil na trati Kolín - Praha ....
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.