Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2085 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: ne únor 02 2020, 15:05 Předmět: Kolik Vám to v zimě žere ?
Jezdím v poslední době jen po městě po nákupech, a i když je mírná zima, počítač mi ukazuje spotřebu 11.2 litru . Stejnou spotřebu jsem měl u starého dobrého Kadetta 1.6 a tudíž jsem myslel, ža vývoj za těch 20 let pokročil.
Nyní jezdím v Hyundai 1.6 GDi. Mluvím samozřejmě o benzinu.
Založen: May 01, 2015 Příspěvky: 1174 Bydliště: Doupě kdesi v severních horách :-)
Zaslal: ne únor 02 2020, 15:11 Předmět:
Tak pokud jezdíš jen po městě, tak se nediv, že ti auto žere i trávu kolem cesty, to je normální. Vždyť se pořád rozjíždíš a popojíždíš. _________________ Jsem na cestě k šípku.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32856 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 02 2020, 15:27 Předmět:
Prakticky stejně jako v létě, při couračkách po městě zhruba o litr na 100 víc - kvůli nutnosti nechat auto aspoň trošku rozmrznout a odmlžit skla zevnitř. Holt starší výrobky Schade Werke nemají sériově elektricky vyhřejvaný čelní sklo, takže v naprostým rozporu s požadavkama ekofašounů na okamžitý vyjetí po studeným startu si hezky pár minutek počkám, až se motor na místě probublá na aspoň 40-50°C teploty a odmlží mi čelní sklo - abych neporušoval požadavek zákona na zajištěnej výhled z vozidla. Takže na delší trasy mám spotřebu prakticky stejnou jako v létě - co mi v létě sežere klima, to v zimě prosvítím a protopím výhřevama. Naprosto běžně tak jezdím pod 7 litrů na 100. Na couračky po městě s tím ohřejváním po startu je to v zimě horší, celkově to leze přes 10 - 10,5. Motor VW kód BXW - atmosféra 1,4 16V nepřímej vstřik vícebod. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19887 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: ne únor 02 2020, 16:31 Předmět:
To mě v zimě někdy vylezla spotřeba benzínu i přes 6,1 litru na sto. V létě se pohybuje kolem 5,3 s klimou, jen jednou jsem byl takový cvok, že jsem vyjel jednu nádrž (od pumpy k pumpě 812 km za 38,1 litru) jen se dvěma krátkými pauzami, to jsem se dostal těsně na techničákem slibovaných 4,7. Ale to už je dlouho. Dnes už odmítám řídit víc, než nějakých 900 km za den, a pauzy taky dělám dělám delší a častěji. Nocleh se po Evropě vždycky někde najde. Tak a%t si i motor vystydne.
Nekoukám na počítač v autě, eviduji si tankování a kilometry, tak i vím, že kecá asi o tři deci na sto, ukazuje menší spotřebu.
Jo, mám bezín, 1,25 VVT, 69 kW.
Mam 3.6 FSi 220kW a nijak dramatickeho rozdilu v zime a v lete jsem si nevsiml. Mnohem horsi jsou ruzne drobne 5minutove pojizdky po meste se studenym motorem, kde spotreba jde i na 20-25l. Kdyz se motor zahreje, klesne to na normalni hodnoty.
léto 4.5-4.7L (klimatizaci používám téměř vždy od 18°C výš), zima 5.0 - 5.3L.
Vyšší spotřebu přisuzuji především zimním pneumatikám, vyhřívání skel, ale především se mi pod cca 10°C automatický zapíná elektrické topení které má 1kW(aby to rychlejí topilo). Musím ale zas na druhou stranu říct že mám perfektně zvládnutou techniku jízdy, jezdím defenzivně a příjemně pro posádku, brzdy používám co nejméně, dlouhodobě předvídat atd atd. Ale rozhodně nejsem brzda provozu.
Jinak město / mimo město cca 70/30 v létě i v zimě.
Jo, taky jsem brzda provozu alias vedoucí kolony svatebních vozidel. Taky předvídám a raději z kopce zařadím pětku než bych letěl jako blázen a pak opět jako blázen brzdil. Obvykle na mé 24km trase do práce ty, co mě předjeli, někde dojedu. Případně se divím, když před sebou v otáčce vidím řadu koncových červených světel, že někdo předjíždí. Ale máme demokracii, ať si každý jezdí jak chce. Jen bych si za sebe přál, aby se řidiči naučili používat ovladač naklápění světel.
Jo, do práce (trochu z kopce) jedu Roomsterem 1.4/63kW (v předělávce na LPG) okolo 4,2 l/100km, z práce (do kopce) za 5,5 l/100km. Rekord do práce mám tuším 3,8 l/100km. Zima (i když letos ještě nebyla) na to nemá u mě prakticky vliv.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2622 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: ne únor 02 2020, 18:20 Předmět:
usporka napsal(a):
Mám P307 Sw, nafta 2.0HDI 66kw,
léto 4.5-4.7L (klimatizaci používám téměř vždy od 18°C výš), zima 5.0 - 5.3L.
Motor RHY, žejo?Tyhle motory jsou úsporný a nesmrtelný.Přítulkyně ho má v 306ce.Spotřeba 5l +- nějaký deci.
Můj GIV 1.9 Tdi 85kW 6,5l zima a 5,5 léto.Všechno okresky.Dálnice nejezdim, bojim se tam strčit čumák _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Ale tak je asi kazdeho vec jak svizne jezdi, jen jizda za defenzivnim slimem obcas brnka pekne na nervy. Kdyz se zkombinuji vselijake ty trivalce s motorem o vykonu motorove pily s takovymto stylem jizdy a okoreni systemy typu start stop, projedou vzhledem k ne zrovna bleskovym reakcim techto ridicu nekterymi krizovatkami s kratkym casem na semaforu ta 2-3 auta.
Taky predjizdeni setrilku byva jedna radost, na rovince kde se da predjizdet to "rozpali" v zatackach se kochaji krajinkou rychlosti jako by jeli misto asfaltu po kluzisti. Za mne je tento styl jizdy stejne bezohledny ke svemu okoli jako "zavodnicka hovada".
Nekde v Australii delali pred casem studii co se tyka nehodovosti. Samotne brzdy provozu a ruzni vychovavaci bourali min nebo s mensimi nasledky, ale o to vic bourali ridici v jejich okoli kdyz se sneky snazili predjizdet i v rizikovych situacich kdy by je to u normalne jedoucich ani nenapadlo. Takze to vyslo nastejno.
Naposledy upravil termit256 dne ne únor 02 2020, 18:54, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32856 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 02 2020, 18:52 Předmět:
termit256 napsal(a):
...
Nekde v Australii delali pred casem studii co se tyka nehodovosti. Samotne brzdy provozu a ruzni vychovavaci bourali min, ale o to vic bourali ridici v jejich okoli kdyz se sneky snazili predjizdet i v rizikovych situacich kdy by je to u normalne jedoucich ani nenapadlo. Takze to vyslo nastejno.
Tesat. Bohužel, dnešní výroba pod ekofašounským €urohujerským diktátem Brusele nic jinýho neprodukuje, než auta s motorama do sekačky a s palubníma vejbavama vysloveně podporujícíma jizdu stylem brzda provozu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4362 Bydliště: u HK
Zaslal: ne únor 02 2020, 19:22 Předmět:
další skupina jsou předjížděči, co na to nemají. Jedu přede mnou jasná kolona x kilometrů nechám si před sebou mezeru (tří vteřin)abych nemul jet brzda plyn a hned se mi tam nas..e nějaký pickup, nebo dodávka a třeba dvacet kilometrů čumím do zdi. Pak se všichni diví , že se řidiči lepí na prdel, aby jim tam podobná hovada necpala. Když mě předjede svižnější auto a pokračuje dál je to v pohodě.
Založen: Mar 19, 2011 Příspěvky: 1953 Bydliště: Jižní Čechy Dačicko
Zaslal: ne únor 02 2020, 19:25 Předmět:
Mám nafťáka 2,2l 125kW a automat. Průměr za posledních 10 000km 9,1l. Jsou v tom jízdy jak po dálnici, tak u nás kolem věže. Když jedu v létě Chorvatsko, a opravdu držím těch 130 tak se dostanu těsně pod 8l.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6Další
Strana 1 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.