Založen: Apr 22, 2006 Příspěvky: 299 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: po únor 03 2020, 18:34 Předmět:
Psal jsem o konkretním případu, kdy plynulou jízdou (přizpůsobováním rychlosti situaci) projedu daný úsek ve výsledku rychleji, než ti co jedou brzda-plyn (0-60-0-60). Šnečí jízdou bych označil jet 60 mimo obec na rovné přehledné silnici.
Druhý příklad jízda v souvislé koloně: je lepší rozjet se, hned zastavit a tak stále dokola, nebo jet plynule stálou pomalou rychlostí?
Založen: Apr 25, 2013 Příspěvky: 2071 Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Zaslal: po únor 03 2020, 18:35 Předmět:
Ty staré nafťáky z 80.-90.let bez turba zas o moc nižsší spotřebu oproti benziňákům neměly, ale byly oblíbené z důvodu poměrně výrazného rozdílu v ceně benzinu a nafty.
Dnes se cena srovnala a rozdíl je minimální, dříve to dělalo až 3-5 Kč/litr.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34655 Bydliště: Bratislava
Zaslal: po únor 03 2020, 19:13 Předmět:
U nas su namiesto zelenej vlny cervene vlny. Napriklad jedna krizovatka na mestskom okruhu je nastavena tak geni(t)alne, ze tam je vzdy cervena. Vzdy. Este sa mi nikdy nestalo, ze by nebola. Bez ohladu na to, ci na predchadzajucej krizovatke som sa rozbehol ako prvy alebo ci som presiel ako posledny na oranzovu. Je to nastavene bud na 20 alebo na 90 km/h
. Šnečí jízdou bych označil jet 60 mimo obec na rovné přehledné silnici...
Nezlob se na mne, ale ty ses naprosto ukazkovej priklad sneka
Jedes celou dobu pomalu, ale na prehledne rovince kde by ses dal konecne v pohode predjet lidmi ktere vsude jinde brzdis, na to slapnes. K nasrani. Ja kdyz jedu za nekym takovym, radeji na chvili zastavim a zajdu si treba koupit cigara, nez bych se nervil a nadaval nad takovym hloupym chovanim...
Zkus se nad tim zamyslet i z pohledu ostatnich, nejsi na silnici sam, tak bud trochu ohleduplnejsi.
Založen: Apr 22, 2006 Příspěvky: 299 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: po únor 03 2020, 20:08 Předmět:
termit256 nemáš pravdu, obvykle jedu lehce nad limit 50 (60 tacho, cca 55 v reálu), psal jsem o jednom konkréntním případu tj. vidím červenou na semaforu před sebou a silnice má dva pruhy v každém směru, takže rychlejší může jet nezbržděn v levém pruhu...
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: po únor 03 2020, 22:16 Předmět:
msar napsal(a):
Psal jsem o konkretním případu, kdy plynulou jízdou (přizpůsobováním rychlosti situaci) projedu daný úsek ve výsledku rychleji, než ti co jedou brzda-plyn (0-60-0-60). Šnečí jízdou bych označil jet 60 mimo obec na rovné přehledné silnici.
Druhý příklad jízda v souvislé koloně: je lepší rozjet se, hned zastavit a tak stále dokola, nebo jet plynule stálou pomalou rychlostí?
Logický je s ohledem na řidiče za sebou rychle se rozjet a předvídat. Když vidím, že budu muset zastavit/zpomalit, taky na brzdu nedupu, já totiž umím brzdit motorem.
A mimo obec? Jedu minimálně tak rychle, jako okolní provoz, NIKOHO NEBRZDÍM (ale pomalý předjíždím)! Když přede mnou jedou 110km/h, taky tak jedu, nečumím jak debil do kapličky, abych náhodou nepřekročil, protože se co? Protože se má čumět především před sebe na silnici a občas do zrcátek.
Jestli jseš z řízení posranej, tak tý činnosti zanech, není pro každýho. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Presne tak! Hlavne plynule, jestli je to 90, nebo 99 je uplne jedno... S tema rozjezdama na semaforech taky - nekteri si neuvedomujou, ze kvuli jejich usetreni malyho panaku nafty neprojede krizovatkou 20 aut, ale treba jen 10.
Jo, neni to pro kazdyhjo a ve meste je to hodne videt (velky vzorek k pozorovani) - vidam bezne problem zaparkovat s malym autem podelne, v zatacce se udrzet ve svym pruhu apod :-/ A ne, nejsou to jen mladosi s cerstvym ridicakem (tam se to da pochopit, to je jasny)..
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7946 Bydliště: Brno
Zaslal: út únor 04 2020, 11:22 Předmět:
Už před dlouhou dobou nějaký teoretik popsal ideální dopravu na pozemních komunikacích.
A tato ideální doprava je definována tzv. sloty, ve kterých jede více prostředků konstatní rychlostí.
Pokud někdo tyto sloty neumí dodržovat (spí při rozjezdu na semaforu, telefonuje, bojí se), tak vznikají mezery a ty snižují propustnost dané komunikace.
A ještě teda přišel na to, že největší kapacity přepravy jde dosáhnout při rychlosti 80 km/h (jedná se o to, že při nižších rychlostech se v daném čase přepraví méně vozojednotek, při vyšší se musí udržovat větší rozestupy, takže zase paradoxně kapacita klesne).
A ještě bych přidal jeden svůj postřeh - doprava ve větších sídlech je z principu koncipována do hvězdy, takže pro menší ucpanost je potřeba, aby při výjezdu ze sídla ven auta zbytečně nezavazela, nýbrž co nejrychleji opustila prostor s vyšší koncentrací dopravy.
Což mě vrací třeba k tomu, že na ucpanost měst může mít vliv i věc, která se některým zdá nedůležitá - včasné používání blinkrů. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15706 Bydliště: Olomouc
Zaslal: út únor 04 2020, 12:04 Předmět:
Při větším provozu by měly být blinkry povinné. Zase je zbytečné blikat jak cvičená opice, když před i za není v 30 metrech žádné vozidlo.
A ty borce, co se na křižovatce rozjíždějí skoro jak posraní, tak ty ničemu jinému nenaučíte. To jsou většinou ti, co prolezli autoškolou za ten větší poplatek a ne, že se to tam naučili. Taky nechápou, že na těch 50 m rozjezdu spotřebují stejnou dávku paliva, ať jedou jak chtějí.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3366 Bydliště: Brno
Zaslal: út únor 04 2020, 15:13 Předmět:
U mé renault Laguny 2 1.9 dCi jem měl přes léto spotřebu 5.4l, pak přišla první zima s tímto vozem. Nasazeny zimáky a jsem na 6.2l Přišlo jaro a protože zimáky už nic moc tak jsem je tam nechal a spotřeba stále 6.2l. Na léto jsem koupil moto a jezdil většinou na něm. Přišel podzim a protože jsem přes léto houby najel tak budou dobrý ještě na zimu. Jeden den v prosinci hodlám někam jet a auto jako by nechtělo jet. Po pár metrech jsem zjistil píchlé kolo které mě nikdo nechtěl opravit, poničené jízdou. Zakoupena nova sada zimních gum. Spotřeba je teď stále 6.2l. Až přijde jaro nahodím letní nové gumy a jsem zvědav zda spotřeba spadne na na letní hodnotu 5.4l/100 Většina zimních cest je po městě a blízkém okolí.
U mého auta je fajn že ať jedu pomalu nebo po dálnici 130 spotřeba je stejná. Asi to bude pro diesel platit obecně.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: út únor 04 2020, 18:07 Předmět:
PixelOrgy: Jestli při rozjezdu lechtáš plyn, nebo mu dáváš céres, je úplně jedno, na jednotku vzdálenosti bude mít auto stejnou spotřebu. Tam není rozdíl ani maličkýho panáka. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Zbytečná citace celého předchozího příspěvku vymazána. Používej konečně tlačítko nad a pod vláknem!
Hill
No to zase není až tak úplně pravda. Při prudkém rozjezdu protopíš více energie na spojce, každý motor má navíc jinde optimální otáčky (diesel/benzín).
A mimoto, jak tak koukám tak skoro nikdo neví co je to defenzivní jízda.
Se šnečí jízdou nebo brzdou provozu to má pramálo společného, víceméně s úsporou PHM to nemá společného nic. Defenzivní = bezpečná.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.