Založen: Nov 20, 2012 Příspěvky: 1453 Bydliště: Praha
Zaslal: út únor 18 2020, 18:00 Předmět:
Arduino Wire se od C++ v Atmel studiu téméř neliší. Rozdíl je pouze v linkeru. V syntaxi jako takové žádný rozdíl není (ostatně je používaný stejný kompilátor). Atmel Studio má přímo import projektu z Arduino IDE. Menu File - Project .. a tam vybrat "Create project from Arduino".
Pro ESPxx samozřejmě v Atmel Studiu nic nevytvoříš.
Edit:
elnovy napsal(a):
navíc jsem nenarazil na jeden jedinej program v C++
presentovany na nettu i renomovanymi autory presentovaný ,
ktery by fungoval
= šel přeložit do hexa v atmel studiu
Když správně nastavíš cesty ke knihovnám, tak úprava Arduino programu ve většině případů spočívá v doplnění #include <Arduino.h> a dopsání deklarací funkcí, případně přeházení jejich implementace (samozřejmě kromě přejmenování z ino na cpp).
Založen: Nov 20, 2012 Příspěvky: 1453 Bydliště: Praha
Zaslal: st únor 19 2020, 13:24 Předmět:
passion napsal(a):
Skús nastaviť "328P old bootloader" v nastaveniach procesora.
elnovy se ptá na Atmel Studio, ne na Arduino IDE
elnovy napsal(a):
nahrávací rychlost se u adruina pro nano nenastavuje ??/!?!?! nikde není rubrika
a volbu portu mám správnou jsem ji kontroloval
Máš v tom velký zmatek. Trochu to zjednoduším, ale v zásadě: Do procesorů rodiny AVR jde nahrát program dvěma způsoby:
•pomocí bootloaderu
•pomocí programátoru (ISP, paralelní vysokonapěťové)
Bootloader je program v procesoru, který se automaticky spustí po restartu. Zjednodušeně by se dalo říct "rezidentní program". Umožňuje nějakým způsobem (nejčastěji pomocí sériového rozhraní) komunikovat a nahrát do procesoru nový program. To je nejčastější způsob v Arduino. Z toho vyplývá že "čistý" procesor takto nenaprogramuješ (není v něm nahraný bootloader). Není mi známo, že by tento způsob podporovalo Atmel studio.
Druhý způsob je pomocí programátoru. Existuje jich celá řada, v cenách od pár desetikorun až po tisíce. O programátorech byla diskuze tady. Pomocí programátoru naprogramuješ jak "čistý" procesor, tak jakoukoli desku Arduino.
Založen: Nov 20, 2012 Příspěvky: 1453 Bydliště: Praha
Zaslal: st únor 19 2020, 14:41 Předmět:
Jak už jsem psal, je použit stejný překladač, takže v tom problém nebude. Prostě je důležité, aby v souboru main.cpp (který vznikne konverzí z *.ino) byly funkce implementovány (případně deklarovány) dřív než jsou použity. To jde ve většině případů udělat pouhým přesunutím funkce ve zdrojovém kódu.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.