Zaslal: pá duben 10 2020, 9:03 Předmět: zvláštní chování brzd (Auto-moto)
Při jízdě se synovým autem (Audi A4, B6, 1,9Tdi) jsem náhodou zjistil zvláštní chování brzd. Pokud cca 5x rychle po sobě sešlápnu brzdu tak brzdový pedál jakoby ztvrdne a při dalším sešlápnutí to pocitově brzdí jako kdyby tam nebyl posilovač. Po pauze v brzdění se vše vrátí do normálu. Při běžné jízdě kdy nepotřebuju "pumpovat" pedálem se to nijak neprojeví a brzdí to normálně. Nevíte prosím co by to mohlo způsobovat?
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1638 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: pá duben 10 2020, 9:20 Předmět:
Tandemový čerpadlo nebo posilovač. Ale spíš to čerpadlo. Tím pumpováním se vyčerpá zásoba podtlaku v baňce a pak déle trvá, než se podtlak obnoví.
Edit: S tou podtlakovou baňkou kecám. V ní je zásoba podtlaku pro řízení motoru. Pro brzdy je zásoba podtlaku v posilovači brzd.
Naposledy upravil Milan_F dne pá duben 10 2020, 10:41, celkově upraveno 1 krát.
Kotouče jsou ok. Taky jsem měl podezření na něco okolo posilovače - co to přesně je to tandemový čerpadlo? a proč tam vlastně je? U benzinových nic takového snad nebývá - tam se pro posilovač využívá podtlak v sání motoru ne, u dieselů to stejným způsobem řešit nelze?
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá duben 10 2020, 9:37 Předmět:
Posilovač, pokud je to klasickej pneumatickej, se nestačí vyčerpávat, může bejt přiškrcená hadice podtlaku. Ale většinou je to normální.
Spíš by mě zajímalo, abych nezakládal další vlákno, když zatáhnu ručku poprvý, je měkká (ale brzdí a drží), když podruhý (a dál), tak je tvrdší, zdvih poloviční (a taky brzdí a drží). Je to u Mondea Mk2 2.0i 16V. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Naposledy upravil MetalGod dne pá duben 10 2020, 9:40, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Oct 03, 2005 Příspěvky: 1638 Bydliště: nedaleko Humpolce
Zaslal: pá duben 10 2020, 9:39 Předmět:
Jsou to dvě čerpadla v jednom. Jedno dělá podtlak pro brzdový posilovač a řízení motoru, druhý pumpuje naftu do hlavy. Je umístěný na pravym boku hlavy, pohon je odvozen od vačky.
Neuvádíš kod motoru, 1,9TDI je širokej pojem. Prvně bych zkontroloval hadičky kolem podtlaku a případně změřit podtlak.
Jak uvádí Metalgod, v samotném posilovači je zásoba podtlaku asi na pět sešlánutí.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá duben 10 2020, 10:21 Předmět:
Ať máš pumpování jakýkoliv, taky hodně záleží na tom, jak motor točíš, jestli ho ničíš kolem volnoběhu s vidinou domnělý úspory, nebo jestli ho točíš normálně, jestli s kopce vyřazuješ/šlapeš na spojku (a pak brzdíš), nebo jestli brzdíš motorem. Pumpa/motor potřebuje pro žádoucí sací výkon otáčky. Ale jestli tam otáčky máš, možná to bude přiškrcením, možná netěsností (i samotnýho posilovače), nebo pumpy (nebo co to tam je), nebo to prostě bude vlastnost. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Praská tam často také kolienko na podtlakovej hadičke rovno pri spätnom ventile. Skontroluj to. Ako náhradný diel je ale už len komplet hadička z vákuovej pumpy až po posilňovač spolu so spätným ventilom.
Založen: May 30, 2006 Příspěvky: 6558 Bydliště: Seč
Zaslal: pá duben 10 2020, 15:00 Předmět:
Je v tom podtlak, a ne nijak velkej, tak se to dá přelepit chemoprénem a zakrejt kusem PVC. Já to mám zase asi 2 roky převlečený zahradní hadicí (propálila se mi tam díra, když vypadla hadička od nEGR ventilu). A funguje to bezvadně. _________________ Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2619 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: pá duben 10 2020, 15:27 Předmět:
sr71: Nedělej s tim vůbec nic. Prostě si vyšlapeš zásobu podtlaku, kterej se za chvíli doplní. Není to žádná závada _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.