Zaslal: ne listopad 04 2007, 17:03 Předmět: Konzervátor autobaterie
Má někdo zkušenost s udržováním autobaterie stálým dobíjením řádově 10 mA.
Je lepší graetz , nebo jedna dioda ?Kolik nastavit proudu ?
Díky za každou radu.
Založen: Dec 28, 2006 Příspěvky: 1758 Bydliště: Orava,sever
Zaslal: ne listopad 04 2007, 17:27 Předmět:
Hodne zaleži aka baterka to je,kolko AH,ako ju chceš udržiavat,či vobec bez zatažovania,v akom prostredi,(mraz,ten ju viac taha,)a tiež ,aka je stara. _________________ Malo toho viem,radšej sa spytam.
Baterka je 12V/45Ah a je 2 roky stará.Auto stojí v nevytápěné garáži.
V zimě jezdím velice málo.
Myslel jsem , že by se stálým proudem udržovala .
Proto se ptám jestli jí to neuškodí ?
Založen: May 20, 2007 Příspěvky: 410 Bydliště: Střední čechy
Zaslal: ne listopad 04 2007, 18:18 Předmět:
Mám velice dobrou zkušenost s tímto: Trafo z kontrolky 220/24V 2VA,
diodový můstek a přes žárovku 24V 2W do baterky. Žárovička slouží též jako kontrolka dobíjení. Používám to už X let a v pohodě.
Založen: Dec 28, 2006 Příspěvky: 1758 Bydliště: Orava,sever
Zaslal: ne listopad 04 2007, 18:29 Předmět:
Ja to mam podobne,nemam tam mostik ,iba jednu diodu a je to perfektne.Sice sem tam jazdim aj cez zimu,ale vobec nepouživam nabijačku.Stači to dobijat 55AH baterku a mam starši dyselak.Ten potrebuje zatočit. _________________ Malo toho viem,radšej sa spytam.
Založen: Dec 28, 2006 Příspěvky: 1758 Bydliště: Orava,sever
Zaslal: ne listopad 04 2007, 19:44 Předmět:
Daj si to na dlhši kabe,na konec zasuvku do zapalovača a po skončeni jazdy,zaparkovani ,strč zastrčku do zasuvki(zapalovača),tak to mam ja a už sa UDRžUJE.Som s tym spokojny. _________________ Malo toho viem,radšej sa spytam.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32856 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 04 2007, 20:22 Předmět:
Erny napsal(a):
Mám velice dobrou zkušenost s tímto: Trafo z kontrolky 220/24V 2VA,
diodový můstek a přes žárovku 24V 2W do baterky. Žárovička slouží též jako kontrolka dobíjení. Používám to už X let a v pohodě.
Erny, když dáš trafo 24V/2V.A do série se žárovkou 24V/2W, už Ti nic nezbyde pro tu baterku. Musíš tam dát kontrolkovou žárovku 12V/2W - ta sežere cca 12V a zbytek z usměrněného sekundárního napětí nechá pro udržování té baterky.
Jinak protože to trafo TAH-2 (tak se právě to "kontrolkové" trafo označuje) je zkratuvzdorné a žárovka se chová jako primitivní regulátor proudu, nepotřebuješ krom diod do usněrňovače žádné jiné součástky pro správnou funkci a přístrojek vyjde velice laciný a jednoduchý. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32856 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 04 2007, 20:55 Předmět:
Když hoří 12V žárovky, znamená to, že to pouštíš neusměrněný v obou půlvlnách nebo Tvoje dioda má šlusnutej přechod - pak se napětí trafa sečte s napětím baterie a žárovka jde do pekla. Když dáš žárovku 12V/2W a výstup usměrňovače plusem na plus baterky, trafo do ní těch 167mA ani neprotlačí - je konstruovaný na 2V.A při 24V, což je cca 83mA, mám to vyzkoušené, dokonce jsem paralelně spojenými DVANÁCTI takovými "kondicionéry" nabíjel NiCd akumulátor do jakési "elektrokáry" - články pocházely bůhví odkud, měly kapacitu 12Ah, ty spojené transformátorky daly ten 1A jak malovaný... Sice improvizace, ale nabíjelo to hezky, ten nevyhlazený tepavý proud těm článkům vysloveně ŠMAKOVAL - asi po 3. nabíjecím cyklu jsem byl požádán majitelem o schéma, ta baterka prý vydržela o polovinu delší ježdění... Tak jsem mu mezitím sehnal jiné trafo ("trofej" z TV DARINA ve sběrném dvoře... ), doplnil 4 diody a žárovku a bylo... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 20, 2007 Příspěvky: 410 Bydliště: Střední čechy
Zaslal: ne listopad 04 2007, 21:04 Předmět:
To bych přeci té baterce neudělal, pustit do ní střídavinu, natož přepólovat...... S tím teoretickým výpočtem máš pravdu, ale v praxi je to trochu jinak. Vím,že to tak funguje. Ne jedna dioda, ale můstek.
Dělal jsem to samé jako "jano2" (trafo 220/24V/2W, žárovka 24V/2W a KY130 vše do série) pro Š120 a poslední 2 baterky vydržely po 10 letech. Moc se s autem nejezdilo, pravdou je že stojí v garáži (zavíratelná kůlna).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.