Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32539 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 22 2020, 14:08 Předmět:
A hlavně furt ještě víc jak 50% vozidlovýho parku jsou manuály. Takže můžeš stát na čem chceš, klidně kočce na vocase, stejně tam v průměru půl až třičtvrtě vteřiny ZPOŽDĚNÍ BUDE - a obzvlášť v momentě, kdy střídáš vícero aut, některý má Stop-Start, jiný ho nemá - a ty který ho mají, tak každý má jinou prodlevu, vždycky nastává nejistota a rizikovej stav, kdy si budeš myslet že to ještě stihneš A BEZ €UROCHUJSTÁNSKEJCH SRÁČOVIN BYS TO BEZ PROBLÉMŮ STIHNUL - jenže balšája €urosajúznaja ťéchnika to rozhodne za tebe, chcípne a zas ti rozběhne motor, čímž tě zdrží o přesně takovej časovej úsek, že se rozjedeš přímo pod rozjetej kamión - kterýmu bys jinak v pohodě ujel a on by ani nemusel šáhnout na brzdy. Místo toho budou mít práci lidi od IZS přes špitály až po funébrservis... A to se vyplatí, soudruzi, že? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19777 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: st duben 22 2020, 15:49 Předmět:
Ale ta časová prodleva nastane, když se k tomu chováš normálně, to znamená, že po celou dobu čekání nedřeš spojkové ložisko. U automatu je to celkem pochopitelné, že stojíš na pedálu, je tam na to jen jeden. Ale u manuálního řazení je lepší vyřadit a na spojce nestát. Leda bys věděl, jaký interval mají semafory, a že už nestojí za to vyřazovat. Jinak ti chvípne motor a prodleva vzniká při vyšlápnutí spojky startováním. V tom jsou na tom asi nejlíp mild hybridy, protože nemají ani starér ani alternátor, ale společný ISG (integrovaný startérgenerátor), který pomáhá spalovacímu motoru právě v malých otáčkách (ve vyšších dobíjí dvě baterie), takže se s ním dá rozjet už během startování, aniž by nějak akutně hrozilo chcípnutí motoru.
Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1296 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: st duben 22 2020, 15:55 Předmět:
ja mam automat DSG , to uz samo o sebe nerobi rychly rozjazd (predsalen spojka / plyn je na ostry rozjazd na nezaplatenie) , ak by som k tomu nechal auto vypnut štartstopom tak je to brutal o hubu...
Nedávno jsem četl o zabezpečení Igla. Je to malej plošňáček ve smršťovačce, kterej se připojuje na CAN-bus. Kromě toho, že nejde nastartovat, může se nastavit i vypnutí Start/stop.
Já to chápu. Na křižovatce samozřejmě spojku nedržím. Jen reaguji na to jak je to nebezpečné a nikde nejde vlastně rychle vyjet.
Pokud jsem někde na vedlejší a čekám na mezeru do které se mám vtlačit tak to na spojce držím a to asi každý (pokud tam nevidím kilometrovou kolonu). Naopak na semaforech normálně vyřadím a nechám to chcípnout. Po červené je oranžová na kterou mačkám spojku řadím odjíždím na zelenou - stále nevidím nebezpečnost.... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32539 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 22 2020, 22:48 Předmět:
rezis napsal(a):
...
Pokud jsem někde na vedlejší a čekám na mezeru do které se mám vtlačit tak to na spojce držím a to asi každý (pokud tam nevidím kilometrovou kolonu). Naopak na semaforech normálně vyřadím a nechám to chcípnout. Po červené je oranžová na kterou mačkám spojku řadím odjíždím na zelenou - stále nevidím nebezpečnost....
Semafory jsou až to poslední - tam hrozí nejmenší nebezpečí, v podstatě pokud tam někdo nevpálí na červenou, máš zajištěný bezpečný vjetí do silnice. Já právě myslím ty křižovatky, kde se z vedlejší vyjížší na hlavní do silnýho provozu a KDE SEMTAMFÓRY NEJSOU - 9 z 10 křižovatek v tomhle státě MIMO UZAVŘENÝ OBCE. V momentě, kdy na takový křižovatce čekám na mezeru a vyřadím, S-S mi chcípne motor - jenže když pak nějakou vhodnou uvidím, do provozu jedoucího rychlostí kolem 90km/h neboli cca 25m/s se potřebuju zařadit rychle. Když vhodnou mezeru uvidím 150m od sebe, mám přibližně 1,5 sekundy na to, abych se připravil na rozjetí - ale z toho mým smyslům minimálně zhruba 0,5 vteřiny trvá, než zrakem tu mezeru zaregistruju a než mozek vyhodnotí, že "jo, tam se vejdu" - dá se říct že běžně i 8 desetin sekundy. Když pak autu bude víc jak půl vteřiny trvat, než vůbec natočí motor, jsem s vyjížděním v řiti, protože v momentě kdy už bych měl pouštět spojku a uvádět auto do pohybu = zhruba 0,2s před skutečným rozjetím nebudu mít ještě motor plně k dispozici, protože mi ŘJ nenechá zvýšit otáčky na rozjezdový - a když už mi to dovolí, mezera už bude zhruba na mojí úrovni a já nebudu dostatečně rychlej, abych s ní srovnal rychlost. Ono těch 25m/s je docela dost, pokud se člověk má rozjet z místa natolik, aby nenutil toho, kdo tu mezeru uzavírá, prudce brzdit - a když k reakční době lidkýho organismu systém S-S dodá svoje zpoždění, muselo by se každou takovou křižovatkou na silnicích I.třídy jezdit i po pohlavní nanejvejš 50 a ještě na semtamfóry, aby bylo nebezpečí toho zplozence pitomejch ekofašounskejch hlav eliminovaný. Jenže na to pak nepotřebujem silnice a už vůbec ne dálnice - na to můžem začít zas jezdit s krávama na žebřiňáku ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34450 Bydliště: Bratislava
Zaslal: st duben 22 2020, 22:55 Předmět:
Stlacis spojku, motor sa nastaratuje, zaradis jednotku a cakas na vhodny moment. Motor sa nevypne.
Horsie je to s automatom, ako som spominal... Tam vo vhodnom momente pustis brzdu (az vtedy sa motor nastartuje), stlacis plyn a cakas, kym to zacne nieco robit.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32539 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st duben 22 2020, 23:03 Předmět:
rnbw napsal(a):
Stlacis spojku, motor sa nastaratuje, zaradis jednotku a cakas na vhodny moment. Motor sa nevypne.
...
A stojíš na spojce jak č u r á k a akorát drbeš spojkový ložisko - a když to nechceš nechat rajbovat pět minut v kuse, protože kolikrát na takový křižovatce tak dlouho čekáš, tak ti to po vyřazení a puštění spojky p o j e b a n e j S-S automat chcípne. A když náhodou zachytíš blížící se mezeru, tak ji "díky" vypnutýmu motoru nestihneš využít. A nebo ztratíš trpělivost, pošleš to tam a přivodíš minimálně několika lidem kolem včetně sebe samýho infarktovej stav - pokud to všichni ve zdraví přežijete ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 11, 2011 Příspěvky: 2157 Bydliště: Oslavany
Zaslal: čt duben 23 2020, 5:23 Předmět:
EKKAR napsal(a):
jenže balšája €urosajúznaja ťéchnika to rozhodne za tebe, chcípne a zas ti rozběhne motor, čímž tě zdrží o přesně takovej časovej úsek, že se rozjedeš přímo pod rozjetej kamión - kterýmu bys jinak v pohodě ujel a on by ani nemusel šáhnout na brzdy. Místo toho budou mít práci lidi od IZS přes špitály až po funébrservis... A to se vyplatí, soudruzi, že?
přesně tak to se vyplatí! čím více lidí zahyne v co nejnovějších autech co jdou po nehodě do šrotu, tím se více sníží průměrný věk vozů a tím méně budou tlačit na nás majitele vozů 15+.
Stlacis spojku, motor sa nastaratuje, zaradis jednotku a cakas na vhodny moment. Motor sa nevypne.
Horsie je to s automatom, ako som spominal... Tam vo vhodnom momente pustis brzdu (az vtedy sa motor nastartuje), stlacis plyn a cakas, kym to zacne nieco robit.
Souhlas. Přeci jen vidím v dáli díru kam se vlezu tak už řadím a čekám.
U těch automatů - není na toto ten kick start nebo jak se tomu nadává? Držíš brzdu a plyn zároveň a on čeká na uvolnění brzdy.
Co se týče bezpečnosti mě mnohem více štve dotykové ovládání kdejaké kraviny... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32539 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt duben 23 2020, 14:58 Předmět:
Vo dotykovejch displejích infotajmentu nemá cenu se bavit - ty do auta vymyslel opravdu D E B I L PUNCOVANEJ 5kg kladivem ... Hlavně když nastavení klimy je zarochaný až někam do subčtvrtý nebo subpátý úrovně pod základní obražofkou a proklikat se k němu člověk musí přes různě rozházený ikonky, takže nejde na jedno místo poklikat třeba 5x za sebou, ne, musí se kliknout, podívat se jestli se obražofka změnila na tu dalšáí žádoucí, najít příslušnou další ikonu, na ni zas poklepat ... asi bych brzo zaklepal na něčí kedlubnu tím už zmíněným kladivem. PROČ KURWA NEMŮŽOU ASPOŇ V TECH KCHÁRECH NECHAT OVLÁDÁNÍ, KTERÝ SE DÁ UČUNIT POSLEPU ???????? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 07, 2012 Příspěvky: 1292 Bydliště: Brno
Zaslal: út duben 28 2020, 12:31 Předmět:
Však odpověď všichni, co mají zdravý rozum, znají - protože to menežují ambiciozní *uráčci, kteří kvůli inovacím a předvádění vizí na příštím autosalonu dělají cokoli, aby to bylo JINAK, aby se odlišili, aby přišli s NEČÍM NOVÝÝÝM, nejlépe pak převratným - no a že je to na dvě veci, a že to uživatelé proklínají, je jim šumafuk, za tohle oni cílové odměny nepobírají... Hlavně, že na tu "novinku" stádo navázaných (něčím zavázaných) oslů v médiích spustí nadšené hýkání...!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 3 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.