Ano to je ono.
Byly to bizarní snahy o odvedení pozornosti, vlnovodný kanál ze starý trubky přivede 12 km "vysokofrekvenční energii" vzniklou v měniči lokomotivy někde u Rokycan...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6232 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: st květen 27 2020, 9:54 Předmět:
V době, kdy byla ta kauza živá, to jeho spolubojovník z vojny komentoval s tím, že ho zná jako satanistu, a že teda čumí, že se to asi Mračkovi konečně povedlo.
No a o tohle přesně Mračkovi šlo. Udělat dojem na své souvěrce.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4120 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt květen 28 2020, 11:45 Předmět:
Byl jsem na semináři ČVTSS, kde o tomto případu byla přednáška. Bylo to opravdu způsobeno železniční trakční soustavou. Poblíž domku je velká vodárna, ze které vede silné ocelové potrubí do Rokycan. Domek je první stavbou v blízkosti vodárny, která je spojená se strašickou nn soustavou. V dané době probíhaly na trati stavební práce, během kterých zřejmě docházelo ke krátkodobému přerušení obvodu zpětného trakčního proudu při rozpojování kolejí (což je samo o sobě špatně a je to dost nebezpečné). Ten si nakonec našel cestu z Rokycan potrubím do Strašic a odtud na druhou stranu přerušeného obvodu. A protože nejbližší místo spojené se strašickou nn soustavou byl ten domek, který byl nový (a tím pádem měl kvalitní zemnič), tekl trakční proud přes jeho zemnič do sítě. Nejspíš jako první uhořelo spojení středního vodiče s uzemněním a následně docházelo k přeskokům mezi N a PE v zásuvkách (ale to je moje dedukce, na přednášce se o tomto přesně nemluvilo).
V danou dobu i v dalších domech padaly jističe, ale nic nehořelo. Bylo změřeno frekvenční spektrum protékajícího proudu a byly v něm složky, které vytváří měniče v lokomotivách 363. Po dokončení rekonstrukce trati problémy zmizely. Podobné případy byly zdokumentovány i na Vysočině v okolí trati Kolín - Brno, ale vždy byla snaha to zamést pod koberec a svést to na podvod ze strany obyvatel domu.
Jinak pro zajímavost - při vývoji střídavé trakční soustavy se řešil vhodný způsob ukolejnění kovových konstrukcí v blízkosti troleje. První návrh byl provést to stejně jako na stejnosměrné trati - přes průrazku na 250 nebo 500 V. Ukázalo se, že při průjezdu vlaku má za určité situace kolej proti uzemněné konstrukci napětí ve stovkách voltů a průrazka by byla tím pádem k ničemu.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7943 Bydliště: Brno
Zaslal: čt květen 28 2020, 12:13 Předmět:
Já nejsem zrovna odborník na el. trakci na železnici, ale pokud vím, tak Esa pracují s frekvencemi v řádech desítek a stovek Hz.
Kd ese tam teda bere to VF rušení?
Všechny silové obvody mají přeci odrušovací prvky, průnik nějakých vyšších harmonických o frekvencích stovek kHz si neumím představit. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7943 Bydliště: Brno
Zaslal: čt květen 28 2020, 13:53 Předmět:
OK, to VF spektrum jsem viděl v nějakém tom článku, moje chyba.
Ale i tak mi nesedí těch 16,7 Hz - to by sem musel téct vyrovnávací proud z Německa nebo Rakouska.
Eso má mít tři frekvence - 33 a 1/3 Hz, 100 Hz a 300 Hz _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7943 Bydliště: Brno
Zaslal: čt květen 28 2020, 13:56 Předmět:
No ano, to mě napadlo, ale proč polovina?
Spíš bych čekal násobky. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4120 Bydliště: Zlín
Zaslal: čt květen 28 2020, 14:56 Předmět:
To nevím, v konstrukci toho měniče se nevyznám, ale odjinud se to tam asi dostat nemohlo. Nejbližší trať elektrifikovaná německým systémem je stovky km daleko.
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6022 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: so květen 30 2020, 7:28 Předmět:
PavelFF napsal(a):
Na vedení je třeba 200kV, výška drátů 20m. 10kV na metr.
Vodiče mají průhyb, takže napěťový spád v nejnižším bodě může být značně vyšší. Pro 400 kV v dotazu se běžně používají stožáry portálové, nebo "Donau" s výškou zavěšení spodních vodičů 14,6 - 20 m (podle typu). Průhyb ve volném terénu se v některých místech může blížit minimální přípustné výšce 8 metrů.
Založen: Feb 18, 2008 Příspěvky: 5073 Bydliště: Brno
Zaslal: so květen 30 2020, 12:51 Předmět:
To byl jen příklad kvůli jednoduchému výpočtu.
Pokud je někde dovolená výška VVN 400kV, jenom 8m, tak bych se docela bál. Třeba takový kombajn může mít výšku zhruba jako kamion, asi 4m. Je pravda, že když se z dálky dívám na prověšené vedení, zdá se mi optický velmi nízko nad polem. Zjevně to ale vyhovuje bezpečnosti. V takovém místě by krásně světélkovaly trubice zàřivek.
Založen: Nov 05, 2010 Příspěvky: 6022 Bydliště: okr. Vyškov
Zaslal: so květen 30 2020, 14:18 Předmět:
Minimální přípustná výška vodičů od země je součet předepsané minimální vzdálenosti pro konkrétní situaci a hodnoty Del (elektrické vzdálenosti). Del je nejmenší možná vzdálenost, dostačující k zabránění výboje mezi fázovými vodiči a objekty na potenciálu země. Hodnota Del pro 400 kV je 2,8 m. Ve volné krajině s rovinatým terénem je minimum 5 m + Del, tedy 7,8 m. V normách je minimální výška stanovená s rezervou, v daném případě na 8 metrů.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.