Založen: Oct 30, 2006 Příspěvky: 2310 Bydliště: Poblíž Zlína
Zaslal: čt červen 11 2020, 14:47 Předmět: Felicie rok výroby 93?
Zdravím
Mám takový problém lépe řečeno přišel na to brácha protože jezdí na noční a podobně večer když přidá plyn tak se světla více rozsvítí.Protože autem nejezdím ani mě auta moc nebaví tak ani do této problematiky nevidím,že by regulátor u alternátoru? díky
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1777 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt červen 11 2020, 14:57 Předmět:
markoni napsal(a):
Zdravím
Mám takový problém lépe řečeno přišel na to brácha protože jezdí na noční a podobně večer když přidá plyn tak se světla více rozsvítí.Protože autem nejezdím ani mě auta moc nebaví tak ani do této problematiky nevidím,že by regulátor u alternátoru? díky
Mělo by stačit změřit napětí přímo na baterce, ono při zatížení světly a volnoběhu tam bude kolem 12V a při větších otáčkách by to mělo stoupnout na cca 14,2 - 14,4V, pak je to O.K.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7731 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červen 11 2020, 14:58 Předmět:
Tohle mi dělala Š120 taky. Neřešil jsem to. Pokud mu to nepřebíjí akumulátor, nebo naopak nevybíjí, tak bych to taky neřešil.
A řekl bych, že v roce 1993 se Felicie ještě nevyráběla. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 11 2020, 16:42 Předmět:
Hubert_79 napsal(a):
....
A řekl bych, že v roce 1993 se Felicie ještě nevyráběla.
Vyráběla se - ale jen ověřovací série, kusy pro finální crash-testy a další homologační zkoušky. Skutečná plná produkce "vozidel na prodej" nabíhala až od skončení celozávodní dovolený na konci prázdnin 1994.
Zvyšování jasu světel s otáčkama nad cca 1500RPM je běžný u všech aut, kde už má baterka i alternátor něco za sebou, i když ještě pořád normálně fungujou a plní svoje provozní úkoly - pohasnutí světel signalizuje, že altík nestíhá vyrábět dostatek energie pro okamžitou spotřebu celýho auta a ta se dotuje z baterky - vytočení motoru nad volnoběh znamená dostatečný nabuzení altíku a nárůst jeho produkce, díky čemuž se začíná znovu dobíjet baterka = palubní napětí narůstá nad hodnotu 12,8V někam ke 13,5V a vejš a veškerou okamžitou spotřebu kreje alternátor. Tohle pohasínání světel jde odstranit tím, že se bude buď baterka pravidelně dobíjet z externího zdroje, nebo se s autem musí aspoň 1x tejdně ujet delší vzdálenost v jednom kuse - přibližně hodina jízdy = cca 60-80km trasa s otáčkama nad mezí, kdy se právě ty světla rozjasňujou.
markoni dodatečně napsal(a):
Alespoň vidíte podle toho titulku že o auta se nezajímám pochopitelně rok 2003
A to už je vůbec 3,14čovina - v tom roce byl už facelift první generace fóblije. Felichčije byly ukončený posledníma kouskama smontovanýma v Kvasnicích v průběhu roku 2001. A to byly modifikovaný kombíky Pick-Up a Van-Plus. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6189 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt červen 11 2020, 17:15 Předmět:
Přesto bych to rozjasňování světel nepodceňoval a změřil bych napětí v palubní síti při cca 3.000 otáček. Mně takhle vadný regulátor ve Feldě 1997 odrovnal aku, o žárovkách nemluvě. Nakonec i alternátor asi dostal dost zabrat, musel se v 70.000 km měnit.
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7889 Bydliště: Brno
Zaslal: čt červen 11 2020, 18:59 Předmět:
A mě se jednou probil v Š120 regulátor, altik šel naplno, na Aku jsem naměřil skoro 19 V. A kupodivu vše přežilo - jak altik, tak i Aku. I žárovky. _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2590 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: čt červen 11 2020, 19:29 Předmět:
Některý altíky dělaj to, že se při volnoběhu odbuzujou. Každopádně pro klid duše bych to napětí změřil. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 11 2020, 19:51 Předmět:
Jo, tím se nic zkazit nedá. Změřit napětí na baterce v klidu, pak s rozsvícenýma světlama, když se to povede, tak i při startu (felina už měla rychloběžnej startér s planetovou redukcí, baterka by při startu neměla padnout pod 10-10,5V), pak měřit po nastartování na volnoběh (cca 850-900 RPM) a při otáčkách zvýšenejch na 1500RPM a znovu na 2500RPM. Klidový napětí nemá bejt menší než 12,3V, 12,5 až 12,8 je ideál. Po rozsvícení hlavních světel bez nastartovanýho motoru by napětí nemělo spadnout pod 12V (odběr cca 150W = 2xH4 potkávačky, plus přední a zadní obrysovky, číslovky a palubní deska), o startu už byla řeč. Po startu na volnoběh by se mělo napětí bez rozsvícenejch světel vrátit nad 12V, s rozsvícením může trochu klesnout, ale pod 12V by zas nemělo padnout. Po zvýšení otáček nad 1500 by měl altík nabudit a napětí na baterce vyskočit aspoň na 13,5V, pokud už ne vejš. Nejpozdějc nad otáčkama 2500 by měl altík bejt schopnej trvale udržet na baterce 14,5V - když k tomu dojde dřív, jedině dobře, pokud to neudrží na 2500 RPM, je v prdeli minimálně regulátor. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Sep 10, 2007 Příspěvky: 5269 Bydliště: Ostrava, Bratislava
Zaslal: čt červen 11 2020, 20:06 Předmět:
Michal22 napsal(a):
A mě se jednou probil v Š120 regulátor, altik šel naplno, na Aku jsem naměřil skoro 19 V. A kupodivu vše přežilo - jak altik, tak i Aku. I žárovky.
Protoze tam nebyla zadna elektronika
Uz jsem mel cest mit v pazourech feldu ktere se to stalo taky... Veskera elektronika sla do kremikoveho nebe, RJ motoru nevyjimaje.Izolace na kabelech mistama vytavena... RIP
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 11 2020, 20:32 Předmět:
Jenže ty starý šádyny měly až na čestný výjimky z posledních let produkce osazený ještě kotvičkový externí regulátory fungující na elektromagnetickým principu, felcky měly už integrovanej regec založenej na funkci polovodičovýho stabilizátoru LM317, vestavěnej přímo do jednoho čela altíku a obsahující i držák s uhlíkama, přes který se budí rotorový vinutí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Stalo se mi na Saabu 9000CDE, 93, mimo nestále praskajících žárovek (docela příjemný se s tím vracet z Reichu; nakonec sem to vyřešil jejich rozsvícením už před nastartováním, tím už bylo vlákno dycky nažhavený a zvýšení napětí přežilo, na rozdíl od toho dyž šlo >16 V přímo na studený vlákno) a vyvařovanýho elektrolytu z aku dobrý. Akunu sem po cestě dolíval destilkou a následně ji zhruba ekvalizoval jiným elektrolytem z jiné akuny a eště rok a něco sloužila, než pak umřela na neježdění
No je vidět, že opravdu byly Saaby a podobný vozidla úplně jinej vesmír proti šáde (ostatně mnoho z nich je dodnes).
Založen: Dec 11, 2004 Příspěvky: 356 Bydliště: SK Levice
Zaslal: čt červen 11 2020, 20:45 Předmět:
Mám Feldu 2001, pred pár rokmi -porucha na regulátore pri nočnej ceste domov : stretávacie svetlá sa rozsvietili na pár sekúnd jak xenony a potom tma, zapol som ventilátor a diaľkové a došiel som domov, na výmenu boli našťastie len tie H4 , kontrolky na palubovke a žiarovky na SPZke a samozrejme ten vadný regulátor na alternátore, RJ neutrpela.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6189 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt červen 11 2020, 20:49 Předmět:
EKKAR napsal(a):
felcky měly už integrovanej regec založenej na funkci polovodičovýho stabilizátoru LM317, vestavěnej přímo do jednoho čela altíku a obsahující i držák s uhlíkama
To mě překvapuje, protože jsem ho na té Feldě 1997 měnil a na žádné uhlíky si nevzpomínám.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32318 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 11 2020, 20:53 Předmět:
Byly zasunutý do držáků nanejtovanejch z boku regleru a při montáži se musely zatlačit proti pružinkám dovnitř, aby se regec dal zastrčit na svoje místo - pak uhlíky přilehly z boku ke kroužkům na rotoru. Vzhledem k tomu, že jsem to měnil na altíku NEvybraným z auta, byl to docela porod se tam trefit (nechtělo se mi povolovat napínák na řemen, bo jsem neměl po ruce nějakej pajcr, kterým bych po vybrání altíku a jeho zpětný montáži učunil nový napnutí mikroklíňáku) ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.