Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: po červen 22 2020, 20:09 Předmět: Lze nahradit kalciový akumulátor klasickým Pb?
Sousedovi lehl akumulátor v Huyndai Getz. Je tam klasická velikost 44 Ah, ale na Aku je nápis Calcium. Dá se tam dát klasický Pb akumulator? Nebo se musí shánět zase vápník?
Diky _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 22 2020, 21:14 Předmět:
Největší ftip je v tom, že dnešní olověný akumulátory běžnýho startovacího provedení pro motorový vozidla se už ani jiný, než s deskama legovanýma vápníkem NEDĚLAJÍ. Vápníková legura způsobuje právě to zvednutí všech napěťovejch hranic jednotlivejch fází nabíjení o přibližně 300mV, takže nabíjecí soustava auta nastavená na 14,5V nedokáže baterku ani náhodně přetáhnout přes hranici plynování = tím je garantovaný, že baterka bude mít menší ztráty vody z náplně a stává se tak "s přimhouřením obou tří očí bezúdržbovou". Klidně kup nějakou Bannerku nebo Exide, další typy jako Bosch nebo Vartu bych bral jedině v prodejně s autopříslušenstvím, ne u pumpy. Hlavně si dej bacha, aby seděly rozměry baterky a kastlíku a průměr připojovacích vývodů baterky a svorek v autě. Jinak není ani co dalšího hlídat, baterka je jinak poměrně univerzální příslušenství ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 22 2020, 21:59 Předmět:
Jo, bezkalciovou baterku šlo koupit zhruba do roku 2010, pak už všichni výrobci přešli na legovanej matroš - spolu s tím, že i viditelně označený "bezúdržbový" baterky mají dál špunty nad každým článkem, ale přes celý víko přelepený krycí samolepkou. Stržení/odlepení porušuje automaticky záruku - takže pokud má někdo baterku a používá ji tak, že se o ni nemusí starat, udrží si na ni i záruku, když někdo baterku tejrá tak, že ji musí brzy dolejvat, nárok automaticky ztratí ... Tím se výrobci vyhnuli obvinění, že dělali bezúdržbový baterky absolutně bez přístupu k deskám a náplni článků, takže "bránili případnýmu servisu" - takhle vypadaly mraky baterek z doby kolem roku 2000, jenže stačilo pár let a zase mají všecky baterky hezky zátky - i když schovaný a s určitým háčkem proti svévolnýmu otevírání. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 23 2020, 7:58 Předmět:
Leda howning. Ty druhy baterek se liší tloušťkou desek a propojek mezi nima a mezi článkama, ne materiálem ze kterýho jsou odlitý.
Opakuju, vápník je dneska ve všech baterkách. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 23 2020, 11:18 Předmět:
Tak si zkus změřit startérovej odběr šáde a srovnej ho s rezatou felinou a dnešním autem plus spočítej odběr běžně zapnutý elektroniky při jízdě. Ty "Classic" jsou dělaný ve vzhledu, ve kterým se baterky dělávaly už od 2. světový války, se zvenku viditelnýma můstkama a shora zalitý asfaltem = vzhled potřebnej pro veterány. Ale materiálový složení U VŠECH TYPŮ je rok 2020 - bez debat. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: út červen 23 2020, 12:09 Předmět:
Ekkare, pepik myslel černými ty, na který posílal link - Varta Black Dynamic. Ty jsou ve stejném designu jak Blue a Silver, jen je u nich psané právě o těch autech před rokem 2000...
Ty se bavíš o Classic... _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32855 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 23 2020, 12:22 Předmět:
Ale i já jsem psal o autech vyrobenejch před rokem 2000 - o šáde (ukončení výroby 1988-9) a felině (1994 - 2000) - PLUS k tomu dva řádky o verzi "Classic", která se dělá tak, aby VZHLEDOVĚ pasovala do aut ještě starších.
A pod to jsem napsal, že TECHNOLOGIE VÝROBY A MATERIÁLOVÝ SLOŽENÍ VNITŘKU JSOU U VŠECH PODTYPŮ STEJNÝ.
Co na tom nechápeš? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 28, 2012 Příspěvky: 7958 Bydliště: Brno
Zaslal: út červen 23 2020, 12:37 Předmět:
No že třeba u Š120 byl díky pomaluběžnému startéru proudový odběr dost vysoký, ač ten motor měl objem jen 1000 - 1300 cm³. Kdežto Felda už měla rychloběžný startér s docela menším odběrem.
Tak tam nepasuje to srovnání s dnešními auty, které sice mají veskrze startéry s malým odběrem, ale zase spousta přidaných komponent vyžaduje větší aku.
P.S.: poslední Feldy se vyrobily v roce 2001 _________________ Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.