Jak je řešena teplotní dilatace kolejnic v případě že jsou kolejnice svařované, bez mezer? Nedávno, když byla u nás výluka na trati, jsem se jel na kole projet "po kolejích" na "průzkum tratě" a nevšiml jsem si žádné mezery mezi kolejnicemi jako to bylo dřív, vše je snad svařované. Kam se to teda při změnách teploty hýbe?
Dle koeficientů teplotní roztažnosti které jsem si vygooglil by mělo být prodloužení na 1km tratě při změně 30°C skoro 0,5m je to možné?
No podle toho, jestli to chápu správně, se to při dilataci teoreticky nemělo hýbat nikam, ale vznikají v kolejnici obrovské tažné nebo tlačné síly, které podrží upevnění kolejnice? Neumím si to moc představit když to prodloužení je tak velké
Založen: Dec 18, 2006 Příspěvky: 9716 Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí
Zaslal: čt červen 25 2020, 8:27 Předmět:
0.5m na 1000m není moc (nepočítal jsem to) glajza se velmi mírně zvlní no
(pro zajímavost doplním: hliníkový trup concordu (cca 62m) se za letu může natáhnout o 12 cm ale tam nahoře je místa dost) _________________ Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)
Založen: Nov 01, 2008 Příspěvky: 4297 Bydliště: Skalica
Zaslal: čt červen 25 2020, 13:19 Předmět:
To sa musí nejako vykrútiť. Jedine že by ten zvarový materiál bol nejako extrémne pružný a že by tú dilatáciu pohltil. Takéto namáhanie sa volá namáhanie na vzper. Tej kolajnici je síce odobratý jeden stpeň volnosti ale to nestačí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt červen 25 2020, 13:57 Předmět:
Pročpak si myslíš, že se koleje zasazujou pražcema hluboko do hrubýho štěrku, kterej se pod ně a mezi ně zapěchovává vibračníma pěchama (podbíječkama) se silou desítek tun pod každej pražec? Stačí si uvědomit, jakou silou na ty koleje působí boční vodicí síly od kol vlaku v každý zatáčce. A přes to se kolejnice ani nehnou ... A to co je na fotce z New Zealandu je jasnej následek nedostatečnýho podbití koleje = nedostatečně dimenzovanej železniční svršek. Příliš mělká vrstva štěrku, příliš slabý podbití, moc řídce rozložený pražce - ŠETŘILO SE. Navíc v titulu je napsaný "after earthquake" = "PO ZEMĚTŘESENÍ". _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7862 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: čt červen 25 2020, 16:15 Předmět:
To víš, není většího odborníka na železnici, než je EKKAR A to ještě existuje tzv. pevná jízdní dráha; kdyby EKKAR vyrazil kousek za Třebovou, tak to tam mají. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.