Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: ne červenec 12 2020, 18:10 Předmět:
No je to bohužel tak. I když by stačilo zabezpečení na základě GPS či "blbých" BTS a mobilů, aby o sobě věděli. Když tam může fungovat tablet...
P.S. Steven Seagal může natočit další díl filmu "Temné území". _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Naposledy upravil ZdenekHQ dne ne červenec 12 2020, 18:17, celkově upraveno 1 krát.
Na 1 715 kilometrech českých železnic nejsou žádní výpravčí, žádná zabezpečovací zařízení, žádná návěstidla, která by vlakům říkala, zda smějí vyjet na trať. Vše záleží jen na strojvůdci a dispečerovi, který dopravu diriguje přes vysílačku nebo telefon.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32930 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 12 2020, 18:55 Předmět:
Co byste chtěli - všecky tyhle nehody jsou přímej důsledek "snižování nákladů" neboli šetření - na nesprávnejch místech. Zrušily se pozice výpravčích, signalistů a dalších funkčních pracovníků, který vykonávali létama ověřenej řetězec logickejch funkcí v rozhodovacím a povolovacím řetězci, řídícím podle určitýho programu provoz - ten program se jmenuje GRAFIKON vlakové dopravy. Ftip celýho toho uspořádání byl v tom, že se ty jednotlivý pracovní pozice ovlivňovaly nejen direktivně => nařízeníma směrem dolů, ale i zpětnou vazbou => zpětným hlášením o vykonání určitýho povelu respektive o (ne)provedení/(ne)uskutečnění něčeho, na co navazovalo další rozhodnutí a povel k akci. Prostě výpravčí sice dával povel k postavení vlakový cesty pro další jízdu vlaku, ale povel k odjezdu dával až tehdy, pokud měl potvrzeno dalšíma několika hlášeníma resp. signálama zabezpečovacích systémů, že kolej je volná - a k tomu dnes nedochází, resp. ty zpětnovazební kanály jsou přerušený, zrušený a nebo je jejich rozhodovací "váha" snížená zaváděním dalších předpokladovejch podmínek tak, aby se v řídícím systému co nejvíc zmenšil počet lidí, přes který takový ověření jde. Bylo by to správným postupem, kdyby vždycky v řetězci byl prvek, kontrolující beze zbytku volnost následujícího úseku a bránící i jen vydat rozhodnutí k postavení vlakový cesty do obsazenýho úseku - jenže to se při rušení obsazení lidma na těchto jednokolejkách nestalo a tím byly vytvořený základní předpoklady pro úspěšný generování podobnejch nehod. Fíra jede podle tabletu, na kterej se podívá jen občas a nemusí se před každým vyjetím ze stanice dotazovat nadřízený složky, jestli vyjet vůbec může - ani nemusí kontrolovat nějakej hlásnej systém ani nic dalšího nekontroluje jeho. Odpovědnost za všecky tyhle nehody (vyjetí soupravy do jednokolejnýho úseku proti jiný soupravě) nenesou lidi na místě, ale ti, co svým naprosto nezodpovědným rozhodováním přivedli dráhy na těchto tratích do stávající situace. Nemluvím o koridorech - tam je automatizace a centralizace řízení jedině ku prospěchu. Ale všeobecný zrušení kontrolních a řídících pozic S LIDSKÝM PERSONÁLEM na celým traťovým systému a převedení hlavně tech regionálních tratí, kde se finančně nevyplácí kompletní elektronizace provozu, do dnešního stavu TÉMĚŘ BEZ KONTROLY byla od minulejch vedení drah doslova zločinem. Je to jejich vina, že takovým nehodám dnes nejde zabránit - za starýho uspořádání bylo v rozhodovacím řetězci a v předpisech pro provoz pamatovaný i na to, že podřízenej pracovník než vykonal nařízenej úkon, musel sám ověřit jeho bezpečnou proveditelnost v plným rozsahu svojí pravomoci, kam až dosahovala jeho kontrolní funkce - a v případě nesprávnosti měl přímo nařizováno pokyn nevykonat, ale na jeho nesprávnost upozornit. Kolika nehodám se takhle v minulosti zabránilo, to nikdo nespočítá - ale dnešní stav jim přímo nahrává ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Kdyby ten hnup delal co mel, nic takoveho by se nestalo.
Kecy o spatnem zabezpeceni jsou jen nesmysly ktere melou pitomi odborari a snazi se tim obhajit spatnou praci dotycneho.
Napriklad tisice ridicu autobusu zadne zabezpeceni nemaji a kdyz udelaji podobny pruser jsou sedet bez reci. Ale ti za sebou nemaji mocnou odborarskou lobby jako zeleznicari. Kdyby bylo vsechno 10x zabezpecene jak oni pozaduji, mohli by nakonec ty strojvedouci vyhazet a vlaky mohou jezdit jako metro - bez obsluhy.
Je to stejny jako s tim blbem co nedavno vykolejil vlak s cementem. Neprecet si tratove pokyny a nerespektoval znacku omezujici rychlost. Ja kdyz jedu po pameti a prehlidnu novou znacku na silnici, jsem okamzite vinen, nikdo se se mnou o tom nebavi a to zadne tratove pokyny dopredu nemam k dispozici. Ale kdyz se na to vysere pan zeleznicar, melou odbory nesmysly ze na trati dlouho nejel, ze pokyny nebyly na papire ale v tabletu a podobne hovadiny. Proste vzdy se slendrian jednotlivce snazi hodit na management, na spatny system a na kdovico.
Pritom pokud blb ve vlaku neplni sve povinnosti a flaka to, management tezko neco zmuze. Ten strojvudce neni cvicena opice a ma za vlak zodpovednost a ne ze tam chybelo takove ci makove zabezpeceni. To by to pak mohla delat i cvicena opice a ne hodne dobre placeny clovek.
Srovnávat autobusy a provoz na železnici je podle mě "lehce" mimo. Vlak ani nezastaví na 15 metrech, po vjezdu do zatáčky kam dopředu nevidí, ani se nevyhne do volného pruhu.
Pokud je mi známo, rostla zabezpečovací technika a procedury na železnici souběžně od samého začátku parní trakce, kdy se rozhodně nedalo mluvit o nějakých zpovykaných odborech. Vždycky byla postavená na tak dobré technice, jakou doba umožňovala, a na důkladně jištěných procedurách, včetně laikům nepochopitelných formulářů "NENÍ CO HLÁSIT" což byla papírová forma procedury "linka je OK"
Naproti tomu je mi taky známo, ještě z doby kdy jsem sledoval TV, jak nějaký papaláš pořádal v nějakém salonovém vlaku ožrávačky s holkama nahoře bez, pro GŘ drah, a že jiný papaláš pořádal nějaké buzna-vlaky na duhový festivaly do Berlína nebo kam. Takže jsem nakloněn spíš než kecům o odborech věřit tomu, že tady nám zasmrádla ryba od hlavy.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32930 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 12 2020, 19:52 Předmět:
Termite, jediný co ti odpovím je, že ty sám nevíš o čem žvaníš. Můj táta byl celej svůj život fíra a já k tomu řemeslu přičuchnul docela dost - takže vím, že na dráze nikdy fíra nerozhodoval, ale koncová odpovědnost byla vždycky na něm. A žádný odbory ho z ničeho nikdy nevytáhly. Ale taky fungoval systém, kterej fírovi neponechával prostor k nesprávnýmu rozhodnutí - respektive nenechával mu moc prostoru, protože než k němu dorazil povel "JEĎ!", muselo svým rozhodnutím "posvětit" i jen tím, že vykonali nějakej další úkon několik dalších osob - a ti všichni měli právo "veta" v tom, že pokud z jejich hlediska cíl povelu nebyl bezpečnej, oni ho jednoduše nesměli učunit. Ty všecky nechal NĚKDO vyházet, aby ušetřil peníze za jejich mzdy - ale už nedokázal nahradit jejich práci ADEKVÁTNÍM technickým způsobem. A ten, kdo o tomhle rozhodnul, ten by taky za ty dnešní nehody měl plně odpovídat. Ne fíra, ne dispečer, ale za ty změny odpovědný vedení drah. A v plným rozsahu - včetně finančního odškodnění obětí a dalších postiženejch. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ze vlak zastavi nebo nezastavi na 15m jsou jen zastupne kecy odboraru, pokud autobus vjede do protismeru, je mu po celni srazce uplne na prd ze zastavi na 15m.
Strojvedouci techto lokalek to maji mnohem jednoduchsi nez autobusaci, jen nesmi chrapat, musi delat co maji. A ne byt v klidu, protoze za kazdej jejich pruser muze management, system, uspory apod...
Zabezpecovat trate kde ve vlaku jede 15 lidi za sumy v radech desitek milionu je nesmysl, ostatne stejne jako samotny provoz a dotovani takovych trati. To uz vyjde levneji tem par lidem zavolat taxi.
Ad termit: mám pocit, že bavit se s tebou dál s použitím nějakých argumentů je na nic, jde tady evidentně o nějakou žluč vůči jakýmsi odborářům nebo co...
Sumárně průserů na dráze, všech kategorií tratí, je poslední dobou tolik, aby se dalo mluvit o systémovém rozkladu. Nápadně to připomíná situaci u letectva na konci devadesátek, kdy každý měsíc nějaká mimořádka a díra do země, než přišel personální čardáš a přenastavení všech procedur.
Termite, jediný co ti odpovím je, že ty sám nevíš o čem žvaníš. Můj táta byl celej svůj život fíra a já k tomu řemeslu přičuchnul docela dost - takže vím, že na dráze nikdy fíra nerozhodoval, ale koncová odpovědnost byla vždycky na něm. A žádný odbory ho z ničeho nikdy nevytáhly. Ale taky fungoval systém, kterej fírovi neponechával prostor k nesprávnýmu rozhodnutí - respektive nenechával mu moc prostoru, protože než k němu dorazil povel "JEĎ!", muselo svým rozhodnutím "posvětit" i jen tím, že vykonali nějakej další úkon několik dalších osob - a ti všichni měli právo "veta" v tom, že pokud z jejich hlediska cíl povelu nebyl bezpečnej, oni ho jednoduše nesměli učunit. Ty všecky nechal NĚKDO vyházet, aby ušetřil peníze za jejich mzdy - ale už nedokázal nahradit jejich práci ADEKVÁTNÍM technickým způsobem. A ten, kdo o tomhle rozhodnul, ten by taky za ty dnešní nehody měl plně odpovídat. Ne fíra, ne dispečer, ale za ty změny odpovědný vedení drah. A v plným rozsahu - včetně finančního odškodnění obětí a dalších postiženejch.
Takze ten "fira" je nesvepravnej idiot, kteremu musi koukat pres rameno 10 lidi a kontrolovat jestli neco nepodelal? A kdo bude kontrolovat ty kontrolory jestli delaji svou praci spravne...
Skutecnost je takova, ze ten blb ve vlaku a nikdo jiny hrube porusil sve povinnosti a nekteri se to snazi alibisticky hodit na lidi kteri s jeho slendrianem nemaji nic spolecneho.
Ale jestli chces ty lidi kteri budou kontrolovat jestli strojvedouci neflaka platit sam, nemam namitek, ale jsem zasadne proti aby se ten cirkus flakacu platil z mych dani!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32930 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne červenec 12 2020, 20:25 Předmět:
termit256 napsal(a):
Ze vlak zastavi nebo nezastavi na 15m jsou jen zastupne kecy odboraru, pokud autobus vjede do protismeru, je mu po celni srazce uplne na prd ze zastavi na 15m.
Strojvedouci techto lokalek to maji mnohem jednoduchsi nez autobusaci, jen nesmi chrapat, musi delat co maji. A ne byt v klidu, protoze za kazdej jejich pruser muze management, system, uspory apod...
Zabezpecovat trate kde ve vlaku jede 15 lidi za sumy v radech desitek milionu je nesmysl, ostatne stejne jako samotny provoz a dotovani takovych trati. To uz vyjde levneji tem par lidem zavolat taxi.
Zcela zjevně ti nedochází význam provozuschopný trati nejenom pro dopravu "pár lidí" - ta trať totiž dovoluje dopravovat i zboží za podmínek, na který doprava nákladním autem cenově nikdy nedosáhne. A to, že automobilní doprava je rychlejší, protože se kamion dostane všude, za to nemůže dráha, ale lidi, kteří požadujou všecko ihned a každej hned sáhne po nejjednodušším řešení. Stačilo by uvalit daň na dopravu podle množství emisí uvolněnejch na km a tunu dopravenýho nákladu ZEJMÉNA NA TRANZITNÍCH PŘEVOZECH, kde je navíc železnice daleko rychlejší - a vidělo by se, jak by kanióny dneska brázdící křížem krážem Evropu mizely. Ono to je vidět už dneska, kdy se daleko víc vyplatí zboží posílat kontejnerem k moři po dráze a ne po silnici... A všecky tyhle lokálky by stačilo využít postavením jednoduchejch vykládacích ramp, kde by se kontejner z nasunutýho železničního vozu pevným zvedákem zvednul, přesunul na nákladní auto, který by ho dovezlo těch posledních pár km - nemusel by jezdit kamiónem přes půl republiky ... Akorát na to nikdo nechce dát peníze, protože to nebude vynášet TEĎ HNED - a to je ten největší problém dneška, požadavek na okamžitou návratnost investic ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Sumárně průserů na dráze, všech kategorií tratí, je poslední dobou tolik, aby se dalo mluvit o systémovém rozkladu. Nápadně to připomíná situaci u letectva na konci devadesátek, kdy každý měsíc nějaká mimořádka a díra do země, než přišel personální čardáš a přenastavení všech procedur.
Jo, pruseru je hodne prave proto, ze lidi na draze neciti zadnou zodpovednost. Pokazde kdyz neco poserou tak misto tvrdeho trestu nasleduje obhajoba jejich flakani a obvinovani vseho mozneho jen ne praveho vinika.
Blb vjel do jednosmerky kdy nemel, muze za to jednoznacne on a ne zadny management. Kdyz vjede autobusak do protismeru a srazi se, jde brucet bez sebemensich reci. Nekdy mam pocit ze ta pakaz na draze zije na jine planete.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3 ... 10, 11, 12Další
Strana 1 z 12
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.