Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá červenec 17 2020, 13:57 Předmět:
Nevěřím tomu, že to udělal úmyslně, i když to už tady bylo třeba s letadly. V tomto případě červená MUSÍ znamenat STŮJ, jak to bylo dřív.
A Karel Havlíček (nikoliv Borovský, ale superministr) by se měl naježit, ne poslouchat jak ovce. I když je vzděláním tuším účetní, i když s titulem docenta. To já jsem v podstatě taky. Mám dvě zkoušky z podvodnýho účetnictví. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Červená neznamenala absolutní stůj ani dřív. Jen zastav a po pauze můžeš jet na rozhled. Dneska je rozdíl v tom, že tam není to povinné zastavení s pauzou.
Tohle hned tak změnit nejde. Lépe řečeno rozkaz lze vydat hned, ale na hlavní trati to skončí trvalým zpožděním.
Havlíček by měl spíš odejít. Včera opět tvrdil, že i ty lokálky se zabezpečí (zjednodušeným) ETCS... Asi je lobbing dost silný.
Založen: Nov 28, 2010 Příspěvky: 256 Bydliště: Šlapanice
Zaslal: pá červenec 17 2020, 14:28 Předmět:
Ještě to doplním, vjezdové a odjezdové návěstidlo vždy znamenalo a znamená stůj, ale u oddílového nebo jak se jmenuje, na širé trati, stůj není ani nebylo absolutní a to jak u nás tak minimálně v Evropě. _________________ Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna. Jsem dysgrafik a dyslektik.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá červenec 17 2020, 15:17 Předmět:
No, tak je to jasný. Odjezdové návěstidlo je na červené, vlak stojí na zastávce, a po trati se žene EC, co "oddílové" návěstidlo ignoruje a pak brzdí i ušima. Ano, tak se mně to stalo, když skončilo to pivo jinde, než mělo.
Začínám mít strach. Ale fakt. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Tak to máme lokální tratě, koridory, lidský faktor, nejednoznačný předpisy, absence průměrné techniky protože si počkáme na dokonalou kompatibilní...
Obden nějaký průser na železnici nebo aspoň předpoklad. Ještě chce někdo tvrdit, že ryba nesmrdí od hlavy?
Opět připomenu zkušenost (téměř už neexistující) železnice v Argentině: po zjištění, že státní dráhy jsou moloch na hovno, zprivatizovali kde co, to jest nerentabilní tratě rovnou zrušili. Soukromí dopravci využívali dotace na veřejnou dopravu po svém, což zastavilo investice do zabezpečení a narostl počet malérů na těch rentabilních tratích.
Kolečko se uzavírá tím, že vláda usoudila, že je na čase znárodnění železnic.
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá červenec 17 2020, 15:32 Předmět:
To se takhle ptala nadproudová ochrana v Sovových mlýnech, jestli může jet dál nebo raději zastavit. Vydrž, hoří mně prdel, odpověděl kabel.... _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá červenec 17 2020, 15:36 Předmět:
xsc napsal(a):
Ale on ho nemá ignorovat. Může ho projet, ale za ním jet jen rychlostí, aby zastavil na rozhled.
To vyprávěj hadům v lese, když se do toho zaplete rutina, tak spíš předpokládá, než sleduje.
Třeba u nás bych raději stál, než riskoval za zatáčkou stojící vlak. Tady není vidět nic. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Založen: Feb 02, 2005 Příspěvky: 9923 Bydliště: Luhačovice
Zaslal: so červenec 18 2020, 12:26 Předmět:
Tak u nás končí každej průser.
Vtípkama, za který byste jinde ve světě dostali celoživotní ban na internet
To jsou prostě Češi.
Kdyby 2028 znova dojely tanky, tak Češi budou v první řadě vtipkovat na internetu o tom, kdo co komu slíbil.
Založen: Jun 20, 2005 Příspěvky: 884 Bydliště: Hospoda u Třebíče
Zaslal: so červenec 18 2020, 14:53 Předmět:
Ten Český Brod vidím na klasické rutinní zastavení u "střelnice" (označení posledního návěstidla autobloku před vjezdovým návěstidlem), kde měl na stůj, protože u vjezdu stála Raketa (poštovní vlak). po zastavení houkl a rozjel se pomalu do obsazeného oddílu. Mezitím Český Brod postavil vjezd do stanice Raketě. Ešus (osobní vlak hliníkové konstukce) zahlédl volno na vjezdu a neuvědomil si, že je to pro vlak před ním - neupozornilo ho ani to, že na návěstním opakovači mu nesvítí tato návěst, ale neměl kód. Vzal za to, asi měl zhasnutý reflektor a na poziční světla moc dopředu v noci nevidíš (možná jel nějaký vlak do protisměru). A konec už známe - měl tam skoro 90km/hod, rychlobrzda a v šedesáti do toho pošťáku práskl. Smutné, ale bohužel toto ochrání až pouze příchod ETCS.
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7862 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: so červenec 18 2020, 20:57 Předmět:
davemh napsal(a):
Neví někdo, jestli se v provozu používají, nebo se jen pověsí odrazka?
Těžko říci. Ty poštovní vozy ale jezdí bez osádky, nesvítí se v nich (během nakládky/vykládky ano), netopí. Tak jestli to za jízdy svítí? Světla mají čtyřnápravové vozy všechny. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: May 22, 2016 Příspěvky: 855 Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
Zaslal: ne červenec 19 2020, 14:51 Předmět:
vzpomínám si na počátek 90tých let minulého století, kdy v TV tehdejší vůdce Václav Klaus v jakémsi pořadu kázal, že "železnice je dopravní prostředek 19.století" a že současná vláda (čili tehdy Klausova) bude jednoznačně preferovat individuelní automobilkovou dopravu.
Vzpomenul jsem si na to pak ještě mnohokrát, vždy, když jsem v 90tých letech jezdil do Bavorska vlakem. Tehdá jezdil "expres" Praha - Zurich, který vyjel z Prahy v 8 ráno a cesta do Dolní Kubice mu zabrala celé dopoledne. Místy jel krokem, často čekal v polích a dalo se mluivit o štěstí, když jsme nebyli v nějaké české vesnici vyhnáni z vlaku do náhradní automobusové dopravy, která nás dovezla do Dolní Kubice. Tam nás pak naložili na německý osobní vlak, který nás odvezl neuvěřitelnou rychlostí okolo 120 km)h do Mnichova. Ještě krásnější byly zpáteční cesty tímto expresem z Mnichova do Prahy. Za Dolní Kubicí se z mezinárodního expresu stal český osobák, v kterém vesničani v klecích a velkých vietnamských taškách převáželi mezi vesnicemi kdeco. Slepice či králícy nebyly vyjímkou. Po čase Němcům došla trpělivost s ČD a tenhle "expres" do Prahy prostě zrušili.
Velmi svérázná trať také byla Praha - Turnov. O zabezpečení na této trati můžu hodně napsat. Bylo to dobrodružné cestování.
Uvádím to pro ilustraci, protože za posledních 30 let se v ČR prostě do železnic neinvestovalo. Dnešní stav v ČR je takový, že o TGV si mohou Češi nechat leda tak zdát a české TGV se zřejmě nedožije ani dnešní nejmladší generace. Přitom současná automobilová doprava v ČR je horší než v Bangladéši nebo leckteré africké zemi. Prostě české silnice mají do sjízdnosti daleko. Često připomínají silnice východní Sibiře, postavené otroky z gulagů za doby Stalina (vím o čem píši - před několika lety jsem tam byl s německou výpravou).
Bohužel stávající stav na železnici v ČR nelze změnit ze dne na den. Například vysokorochlostní železniční koridor Praha Brno ještě není ani na papíře. Teprve se začíná projektovat a dohadovat, kudy by mohl vést (je několik variant). Stavět se v nejlepším případě nezačne dříve než v roce 2035. Tedy pokud nebudou soudní spory o pozemky a spory s ekology a pokud budou prašule.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.